Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Υψηλή αρτηριακή πίεση: Ποια τρόφιμα τη ρίχνουν

© Φωτογραφία : pixabayΠιεσόμετρο
Πιεσόμετρο  - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.01.2022
Βρείτε μας
Μια καλά ισορροπημένη διατροφή είναι το κλειδί για τη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε υψηλό επίπεδο, ωστόσο, όπως έχει αποδειχθεί, συγκεκριμένα τρόφιμα τη ρίχνουν άμεσα.
Συχνά η αρτηριακή πίεση χαρακτηρίζεται «σιωπηλός δολοφόνος» επειδή σπάνια προκαλεί συμπτώματα, οπότε ο μόνος τρόπος να ελέγξετε αν πάσχετε από αυτήν είναι κάνοντας τη σχετική μέτρηση.
Παρ' όλα αυτά, σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικό επίπεδο παίζει και η διατροφή και τρία τρόφιμα, όπως έχει αποδειχθεί, μπορούν να τη «νικήσουν».
Γιαούρτι με φράουλες και φρούτα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 09.01.2022
Διαβήτης τύπου 2: Το γαλακτοκομικό προϊόν που μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης σακχάρου

Τα τρόφιμα που ρίχνουν την πίεση

Όπως αναφέρει σε σχετική δημοσίευση η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, «τα φρούτα, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, τα φασόλια, οι ξηροί καρποί, οι υδατάνθρακες ολικής αλέσεως και τα ακόρεστα λιπαρά έχουν επίσης θετική επίδραση στην αρτηριακή πίεση».
Ειδικότερα, οι διατροφικές στρατηγικές που δοκιμάστηκαν σε κλινικές δοκιμές υποδηλώνουν ότι τα άτομα που θέλουν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση «πρέπει να τρώνε περισσότερα ψάρια, ξηρούς καρπούς και φασόλια».
Μάλιστα, ο εκπαιδευτικός φορέας επισημαίνει: «Επιλέξτε ψωμί, ζυμαρικά και άλλες τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες που παρασκευάζονται από δημητριακά ολικής αλέσεως αντί για εξαιρετικά επεξεργασμένο λευκό αλεύρι».
Ακόμα, είναι καλή ιδέα να «επιλέγετε τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο όποτε είναι δυνατόν» και να χρησιμοποιείτε αντίστοιχα βότανα, μπαχαρικά, ξίδι και άλλα αρώματα.
Αίμα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 08.01.2022
Υψηλή χοληστερόλη: Το κρεμώδες τρόφιμο που θα μπορούσε να μειώσει τα επίπεδα κατά περίπου 10%

Ο ρόλος του αλατιού στην υψηλή αρτηριακή πίεση

Πάντως, σύμφωνα με σχετική δημοσίευση του μη κερδοσκοπικού οργανισμού «British Heart Foundation», «η υπερβολική κατανάλωση αλατιού μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης και αυτή, με τη σειρά της, αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου».
Το αλάτι προκαλεί κατακράτηση υγρών και αν τρώτε πολύ, το επιπλέον νερό στο αίμα σας σημαίνει ότι υπάρχει επιπλέον πίεση στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων σας, αυξάνοντας την αρτηριακή σας πίεση.
Έτσι, λοιπόν, ο βρετανικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός σημειώνει: «Όλοι θα πρέπει να επιδιώκουν μια καλά ισορροπημένη διατροφή και να αποφεύγουν τις μοντέρνες διατροφές, καθώς αυτές δεν θα παρέχουν την ισορροπία των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεστε».
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала