Έχετε εγγραφεί με επιτυχία
Παρακαλώ ακολουθήστε τον σύνδεσμο που εστάλη στο

Η «μαγική» τροφή που μπορεί φυσικά να μειώσει τη χοληστερίνη

CC0 / / Αίμα
Αίμα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 14.01.2022
Βρείτε μας
Υπάρχουν μια σειρά από τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της υψηλής χοληστερόλης. Η υψηλή χοληστερόλη ή χοληστερίνη προκαλείται συχνά από την κατανάλωση λιπαρών τροφών ή το υπερβολικό βάρος.
Η υψηλή χοληστερίνη εμφανίζεται όταν έχετε υπερβολική ποσότητα μιας λιπαρής ουσίας που ονομάζεται χοληστερόλη στο αίμα σας. Δεν τείνει να προκαλεί συμπτώματα, επομένως μπορείτε να μάθετε εάν νοσείτε από αυτή μόνο από μια εξέταση αίματος. Ευτυχώς, πολλοί άνθρωποι μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη τους τρώγοντας υγιεινά και κάνοντας αλλαγές στον τρόπο ζωής. Εάν σας έχουν συμβουλεύσει να κάνετε διατροφικές αλλαγές, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη. Ωστόσο, χρειαζόμαστε λίγη χοληστερόλη για να παραμείνουμε υγιείς, αν και υπάρχουν κάποιες μορφές που θεωρούνται κακές για εμάς.

Οι αιτίες της χοληστερίνης

Το NHS εξηγεί: «Ο γιατρός σας μπορεί να προτείνει να κάνετε μια εξέταση εάν πιστεύει ότι το επίπεδο χοληστερόλης σας μπορεί να είναι υψηλό». Σύμφωνα με τον οργανισμό υγείας, αυτό μπορεί να οφείλεται στην ηλικία, το βάρος ή άλλη πάθηση που έχετε (όπως υψηλή αρτηριακή πίεση ή διαβήτη).
Γαλακτοκομικά προϊόντα (φωτ. αρχείου) - Sputnik Ελλάδα, 1920, 11.12.2021
Υψηλή χοληστερίνη: Το γαλακτοκομικό προϊόν για χαμηλότερα επίπεδα και καύση λίπους

Τα οφέλη των φυτικών ινών

Η κλινική του Cleveland περιέγραψε τρόπους για να μειώσετε τη χοληστερόλη σας, σε ένα άρθρο όπου η καρδιολόγος Leslie Cho μοιράζεται «μερικούς αποδεδειγμένους τρόπους για να μειώσετε τη χοληστερόλη φυσικά». Ο οργανισμός υγείας λέει ότι ίσως χρειαστεί να «αυξήσετε την κατανάλωση διαιτητικών ινών».
Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να λαμβάνετε 25 έως 35 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα», λέει η Δρ Cho. «Οι φυτικές ίνες συνδέονται με τη χοληστερόλη και την αποβάλλουν από το σώμα σας». Για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών σας, ο ιστότοπος λέει ότι πρέπει «να τρώτε περισσότερα δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια όπως φασόλια και φακές, λαχανικά και φρούτα. «Θα πρέπει να λαμβάνετε ένα καλό μείγμα τόσο διαλυτών ινών, που είναι πιο ευεργετικές για τη χοληστερόλη, όσο και αδιάλυτων ινών, που είναι καλύτερες για την υγεία του εντέρου σας», σημειώνει.
Η Βρετανική Διαιτητική Ένωση έχει περιγράψει «μερικές μικρές αλλαγές στη διατροφή » που λέει ότι «μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στο επίπεδο χοληστερόλης».

Οι διατροφικές αλλαγές

Η Βρετανική Διαιτητική Ένωση τονίζει τη σημασία της επιλογής πιο υγιεινών λιπαρών. Αναφέρει: «Για να μειώσετε τη χοληστερόλη σας, δεν χρειάζεται να αποφύγετε εντελώς τα λίπη. Θα πρέπει να περιορίσετε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και να τα αντικαταστήσετε με τρόφιμα πλούσια σε ακόρεστα».
Λέει, στη συνέχεια: «Συγκρίνετε ετικέτες και επιλέξτε τρόφιμα με πράσινες ή πορτοκαλί ετικέτες για "κορεσμένα" λιπαρά» και εξηγεί πως τα τρόφιμα είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά εάν περιέχουν περισσότερα από 5 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών ανά 100 γραμμάρια. Τρόφιμα που περιέχουν 1,5g ή λιγότερο ανά 100g είναι χαμηλά, πράσινα, σε κορεσμένα λιπαρά. Ωστόσο, ο ιστότοπος σημειώνει: «Ορισμένες υγιεινές τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά, όπως τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί καρποί και τα έλαια, μπορεί να είναι κόκκινα για κορεσμένα λιπαρά. Αυτό δεν προκαλεί πρόβλημα, καθώς περιέχουν περισσότερο από τα υγιή ακόρεστα λιπαρά».
Πράγματι, η πιο σημαντική διατροφική παρέμβαση που μπορείτε να κάνετε είναι να περιορίσετε τα κορεσμένα λιπαρά, σύμφωνα με τη φιλανθρωπική οργάνωση για τη χοληστερόλη Heart UK. Μπορείτε ακόμα να έχετε τροφές που περιέχουν έναν πιο υγιεινό τύπο λίπους που ονομάζεται ακόρεστο λίπος, σημειώνει η φιλανθρωπική οργάνωση. Τα ακόρεστα λίπη μπορούν να βρεθούν στα λιπαρά ψάρια, το καστανό ρύζι, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.
Το NHS περιγράφει μια σειρά από άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορεί να μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τη χοληστερόλη σας. Ένα βασικό είναι να περιορίσετε το αλκοόλ. Θα πρέπει να προσπαθήσετε να αποφύγετε να πίνετε περισσότερες από 14 μονάδες αλκοόλ την εβδομάδα και να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, ενώ επισημαίνει ότι μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από τον γιατρό σας εάν δυσκολεύεστε να μειώσετε το ποτό, όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας express.co.uk.
Ροή ειδήσεων
0
Πρόσφατα πρώταΠαλαιότερα πρώτα
loader
Live
Заголовок открываемого материала
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала