Διαβήτης: Οι «καλές» και κακές τροφές για ισορροπημένο γλυκαιμικό δείκτη

CC0 / pixabay / Διαβήτης
Διαβήτης - Sputnik Ελλάδα, 1920, 20.01.2022
Ο διαβήτης αφορά εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον κόσμο. Ας γνωρίσουμε ποιες τροφές είναι κατάλληλες για τη μείωση του σακχάρου στο αίμα.
Η ειδικός για τον διαβήτη, γιατρός Σάρα Μπρούερ, συμβουλεύει να περιορίσουμε τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες που αφομοιώνονται γρήγορα και τα οποία θα μπορούσαν να προκαλέσουν αύξηση στο σάκχαρο του αίματος (γλυκόζη).
Τέτοιες τροφές, όπως αναφέρει η βρετανική «Express», περιλαμβάνουν ζυμαρικά, κορν φλέικς και λευκό ψωμί, που αυξάνουν τις ανάγκες του οργανισμού σε ινσουλίνη.
Η γιατρός μάλιστα επισημαίνει ότι εάν κάποιος είναι υπέρβαρος, αυτό ίσως οδηγήσει σε ανεπαρκή έλεγχο της γλυκόζης, οπότε είναι συνίσταται να ακολουθεί μία διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Τι είναι ο γλυκαιμικός δείκτης;

Σύμφωνα με το Βρετανικό Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS), ο γλυκαιμικός δείκτης είναι μία μονάδα μέτρησης για τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες.
«Δείχνει πόσο γρήγορα κάθε τρόφιμο επηρεάζει το επίπεδο από το σάκχαρο του αίματος (γλυκόζη), όταν αυτό το τρόφιμο καταναλώνεται μόνο του» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Τυριά, κρασί, ψωμί - Sputnik Ελλάδα, 1920, 17.01.2022
Τυρί: Διατροφολόγος αποκαλύπτει τους καλά κρυμμένους κινδύνους από την καθημερινή κατανάλωσή του
Τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη που πρέπει να περιορίσουμε, περιλαμβάνουν:
Ζάχαρη και ζαχαρώδη τρόφιμα
Ανθρακούχα αναψυκτικά
Λευκό ψωμί
Πατάτες
Λευκό ρύζι
Τρόφιμα με χαμηλό ή μεσαίο γλυκαιμικό δείκτη, είναι:
Κάποια φρούτα και λαχανικά
Τροφές ολικής αλέσεως, όπως βρώμη κουάκερ
Όσπρια
Παρότι τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη μπορούν να αποτελέσουν μέρος μίας υγιεινής διατροφής, δεν είναι όλα υγιεινά.
Οι υγιεινές επιλογές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, περιλαμβάνουν τρόφιμα ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά, φασόλια και φακές.

Πώς να αποφύγουμε την υπεργλυκαιμία

Μη υγιεινές επιλογές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, περιλαμβάνουν σοκολάτες και τσιπς, που μπορεί να είναι πλούσιες σε λιπαρά.
Άνοια - Sputnik Ελλάδα, 1920, 16.01.2022
Άνοια: Το δημοφιλές σάντουιτς που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εγκεφαλικής νόσου κατά 44%
Το NHS υπενθυμίζει ότι το να βασιζόμαστε μόνο στον γλυκαιμικό δείκτη, δεν αποτελεί έναν αξιόπιστο τρόπο για να αποφασίσουμε εάν τα τρόφιμα ή οι συνδυασμοί τροφών είναι υγιεινά.

Απώλεια βάρους

Έρευνες δείχνουν ότι είναι η ποσότητα υδατανθράκων που έχει τη μεγαλύτερη επιρροή στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, μετά από γεύματα.
Για τον λόγο αυτό, η γιατρός Μπρούερ συστήνει την απώλεια βάρους μέσω του μεγέθους των μερίδων που καταναλώνουμε.
Οι υπέρβαροι άνδρες, έχουν επτά φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη, ενώ οι υπέρβαρες γυναίκες, 27 φορές περισσότερες.
Η απώλεια περίσσιου βάρους μπορεί να βελτιώσει την παραγωγή ινσουλίνης και την καλύτερη ανταπόκριση των κυττάρων στην ινσουλίνη.
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала