NASA: Δοκιμάζει τον «Γιο του Κονκόρντ»- Ελπίζει να αποφύγει την «ηχητική έκρηξη»

© Φωτογραφία : NASAΥπερηχητικό αεροσκάφος της NASA
Υπερηχητικό αεροσκάφος της NASA - Sputnik Ελλάδα, 1920, 09.02.2022
Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία αναπτύσσει ένα «ήσυχο» τζετ μαζί με την Lockheed Martin σε μια προσπάθεια να αναβιώσει τα εμπορικά υπερηχητικά ταξίδια.
Η NASA χαιρέτισε την πρόοδο στην ανάπτυξη «αθόρυβης» υπερηχητικής ταξιδιωτικής τεχνολογίας στις 25 Ιανουαρίου. Μαζί με την Lockheed Martin, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία εργάζεται πάνω σε ένα νέο τζετ ικανό να ξεπεράσει την ταχύτητα του ήχου χωρίς να δημιουργήσει την περίφημη ηχητική έκρηξη. Με το όνομα X-59, το νέο τζετ αναπτύσσεται από το Skunk Works της Lockheed Martin στο Παλμντέιλ της Καλιφόρνια.
Κάθε αντικείμενο που ταξιδεύει στην ατμόσφαιρα γρηγορότερα από την ταχύτητα του ήχου δημιουργεί ένα ωστικό κύμα που μεταφράζεται σε έναν δυνατό ήχο παρόμοιο με μια έκρηξη ή έναν κεραυνό που ονομάζεται ηχητικός βραχίονας, ο οποίος επηρεάζει τεράστιες, συχνά πυκνοκατοικημένες περιοχές πολλά χιλιόμετρα μακριά από το ίδιο το αεροσκάφος.
Οι εκρήξεις ήταν ένα μεγάλο εμπόδιο για τις εμπορικές υπερηχητικές πτήσεις και ανάγκασαν πολλές πτήσεις των Concordes να επιβραδύνουν πάνω από την ξηρά για να χαμηλώσουν την ταχύτητα του ήχου.
Τώρα, η NASA αναφέρει «ενθαρρυντικά» αποτελέσματα δοκιμών ανεμοσήραγγας σε ένα μοντέλο μικρής κλίμακας του νέου αεροσκάφους της. Οι δοκιμές επιβεβαίωσαν προηγούμενες εκτιμήσεις της NASA για τη μοντελοποίηση υπολογιστών που έδειχναν ότι το νέο τζετ ενδέχεται να παράγει πολύ χαμηλότερα επίπεδα θορύβου.
Δίας και Καλλιστώ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 26.01.2022
Κόσμος
Ένα εκατομμύριο δολάρια σε όποιον λύσει τον «γρίφο» της τροφοδοσίας στο διάστημα δίνει η NASA
Το έργο X-59 «Αθόρυβη υπερηχητική τεχνολογία» (QueSST) βρίσκεται σε εξέλιξη τουλάχιστον από το 2018. Η διαστημική υπηρεσία χορήγησε 247,5 εκατομμύρια δολάρια στο Skunk Works της Lockheed Martin ως μέρος του έργου. Το προκύπτον αεροσκάφος X-59 που βρίσκεται ακόμα υπό ανάπτυξη σχεδιάστηκε για να έχει ταχύτητα 925 mph (πάνω από 1.488 km/h), η οποία είναι 1,4 φορές μεγαλύτερη από την ταχύτητα του ήχου.
«Με το X-59, θέλουμε να αποδείξουμε ότι μπορούμε να μειώσουμε τις ενοχλητικές ηχητικές εκρήξεις σε κάτι πολύ πιο αθόρυβο, που αναφέρονται ως "ηχητικά thumps"», δήλωσε ο John Wolter, επικεφαλής ερευνητής στη δοκιμή σήραγγας ανέμου-σήραγγας X-59.
«Στόχος είναι η παροχή δεδομένων θορύβου και απόκρισης που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέους κανόνες για υπερηχητικές πτήσεις. Η δοκιμή απέδειξε ότι δεν έχουμε μόνο πιο αθόρυβο σχεδιασμό αεροσκαφών, αλλά έχουμε επίσης τα ακριβή εργαλεία που απαιτούνται για την πρόβλεψη του θορύβου των μελλοντικών αεροσκαφών», πρόσθεσε.
Η NASA και η Lockheed Martin αναμένουν να ξεκινήσουν τις πρώτες δοκιμές πτήσης στα τέλη του 2022. Προς το παρόν, το μοντέλο αεριωθούμενων αεροπλάνων πλήρους κλίμακας υποβάλλεται σε δοκιμές ανθεκτικότητας σε εγκαταστάσεις του Τέξας, ανέφερε η υπηρεσία. Οι πτήσεις «πάνω από κοινότητες γύρω από τις ΗΠΑ» πρόκειται να ξεκινήσουν το 2024, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα rt.com.
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала