Δυσκοιλιότητα: Οι πικρές τροφές που είναι σωτήριες για την πέψη

CC0 / / Χυμοί φρούτων
Χυμοί φρούτων - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.02.2022
Μπορεί να μην είναι και τα πιο ελκυστικά και νόστιμα τρόφιμα, ωστόσο έχουν πολύ θετική επίδραση στο πεπτικό σας σύστημα.
Όλοι γνωρίζουμε ότι μια ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη για την υγεία μας και ιδιαίτερα για το πεπτικό μας σύστημα.
Γνωρίζατε όμως ότι οι πικρές τροφές μπορούν να είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για όσους υποφέρουν από δυσκοιλιότητα;
Mozart σοκολάτες - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.02.2022
Υγεία της καρδιάς: Το δημοφιλές ρόφημα που επιβραδύνει καρδιακά προβλήματα λόγω ηλικίας
Τρόφιμα με πικρή γεύση «χρησιμοποιούνται εδώ και χιλιάδες χρόνια ως φυσικό χωνευτικό, καθώς αυξάνουν την παραγωγή σάλιου και ξεκινούν τη διαδικασία της πέψης», εξήγησε η διατροφολόγος, Amy Fischer, στο περιοδικό «Good Housekeeping Institute».

Το σάλιο διεγείρει την έκκριση γαστρικού οξέος, το οποίο με τη σειρά του βοηθά το σώμα μας να αφομοιώσει τα τρόφιμα, επομένως η ενσωμάτωση πικρών τροφών στη διατροφή σας θα βοηθήσει στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα και το φούσκωμα.

Οι τροφές που προσφέρουν μεγάλα οφέλη στο πεπτικό σύστημα

1. Ρόκα
Η ρόκα δεν είναι μόνο πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Παρέχει, επίσης, εντυπωσιακές ποσότητες φυτικών ινών –που διεγείρουν την εντερική δραστηριότητα– και είναι χαμηλή σε θερμίδες, επομένως μπορεί να θεωρηθεί διαιτητική τροφή.
Όσο για την πικρή γεύση των φύλλων της ρόκας, αυτή οφείλεται στην παρουσία γλυκοσινολικών, υπεύθυνων για την προστασία του φυτού από τα έντομα.
2. Γκρέιπφρουτ
Ένα από τα πιο νόστιμα εσπεριδοειδή, που ονομάζεται γκρέιπφρουτ στην Ισπανία και σε πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής, είναι επίσης ένα φυσικό χωνευτικό. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να το λαμβάνετε προσεκτικά, εάν υποφέρετε από έλκος στομάχου ή σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.
Το γκρέιπφρουτ περιέχει περισσότερες φυτικές ίνες από άλλα εσπεριδοειδή. Είναι, μάλιστα, μια καλή πηγή βιταμίνης C που βοηθά στην πρόληψη της φλεγμονής του εντέρου.
3. Κακάο
Το κακάο δεν είναι μόνο ικανό να διεγείρει την πέψη, αλλά είναι επίσης ένα ισχυρό διουρητικό, καθώς παρέχει μεγάλες ποσότητες καλίου.
Αν δυσκολεύεστε να το φάτε στην καθαρή του μορφή, επιλέξτε σοκολάτα με υψηλό ποσοστό κακάο (πάνω από 70%) και χωρίς ζάχαρη. Οι διατροφολόγοι συνιστούν την κατανάλωση περίπου 50 γραμμαρίων μαύρης σοκολάτας την ημέρα.
4. Καφές
Ίσως γνωρίζετε ήδη ότι ο καφές λειτουργεί ως καθαρτικό. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι αυτό το βιολογικό ενεργειακό ποτό διεγείρει την παραγωγή σάλιου και επιταχύνει την κίνηση των μυών του πεπτικού συστήματος.
Επίσης, ενεργοποιεί την παραγωγή χολής, η οποία βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.
5. Μέντα
Η μέντα ξεχωρίζει για το φρέσκο ​​άρωμα και την πικρή γεύση της. Αλλά αυτό το φαρμακευτικό φυτό δεν είναι μόνο νόστιμο, αφού έχει και πολλά οφέλη για την υγεία. Συγκεκριμένα, διεγείρει τις πεπτικές εκκρίσεις και έχει αντισπασμωδικές ιδιότητες.
Τέλος, θα μπορούσε να βοηθήσει πολύ όσους πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, καθώς είναι ικανό να ηρεμήσει επεισόδια διάρροιας και να ανακουφίσει από το φούσκωμα.
Στηθοσκόπιο γιατρού - Sputnik Ελλάδα
Το Sputnik υποστηρίζει την υπεύθυνη φροντίδα υγείας

Οι απόψεις που εκφράζονται σε αυτό το άρθρο υγείας δημοσιεύονται μόνο για εκπαιδευτικούς και ενημερωτικούς σκοπούς και δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση ιατρική διάγνωση ή θεραπεία. Το Sputnik επισημαίνει την ανάγκη να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό πριν ακολουθήσετε οποιαδήποτε από τις συμβουλές που δημοσιεύονται στα άρθρα υγείας.

ΜεγιστοποίησηΕλαχιστοποίηση
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала