Αυγό: Η υπερτροφή που προτιμά μέχρι και ο πρώην σταρ του μπάσκετ, Μανού Τζινόμπιλι

CC0 / / Αυγά
Αυγά - Sputnik Ελλάδα, 1920, 13.02.2022
Σύμμαχος στην αθλητική απόδοση, αλλά και στην αποκατάσταση μετά την προπόνηση ή τον αγώνα είναι τα αυγά, όπως επισημαίνει το Επιμελητήριο Πτηνοπαραγωγών Αργεντινής (CAPIA), φέρνοντας ως παράδειγμα τον πρώην σταρ του μπάσκετ, Μανού Τζινόμπιλι, επισημαίνοντας έτσι τη διατροφή που ακολουθούσε στην επαγγελματική καριέρα του.
Το αυγό είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που βοηθούν στη σωματική αποκατάσταση των αθλητών μετά την προπόνηση και έναν απαιτητικό αγώνα.
Μάλιστα, το αυγό είναι η υπερτροφή που βοήθησε στην απόδοση του πρώην μπασκετμπολίστα Μανού Τζινόμπιλι, ο οποίος έπαιξε τον τελευταίο του αγώνα ως επαγγελματίας του NBA σε ηλικία 41 ετών, σύμφωνα με έκθεση του Επιμελητηρίου Πτηνοπαραγωγών Αργεντινής (CAPIA).
Καρδιά - Sputnik Ελλάδα, 1920, 11.02.2022
Καρδιακή προσβολή: Το γεύμα που θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο στο «τετραπλάσιο»

Γιατί τα αυγά θεωρούνται υπερτροφή

Η κατανάλωση αυγού ύστερα από μια προπόνηση ή από μια ιδιαίτερα κουραστική δραστηριότητα, διεγείρει τη σύνθεση μυϊκών πρωτεϊνών, σύμφωνα με σχετική δημοσίευση του «Egg Nutrition Center» των ΗΠΑ, όπως αναφέρει το CAPIA.
Ο Αργεντινός πρώην αστέρας του μπάσκετ, Μανού Τζινόμπιλι (χρυσός Ολυμπιονίκης στους Αγώνες της Αθήνας και τέσσερις φορές πρωταθλητής NBA με τους Σαν Αντόνιο Σπερς), διαβεβαίωσε ότι η συμπερίληψη των αυγών ως σημαντικό στοιχείο της διατροφής του ήταν το κλειδί στη μακρόχρονη επαγγελματική του καριέρα, σύμφωνα με σχετική δημοσίευση της «La Nación» που επικαλείται το CAPIA.
Το αυγό είναι πηγή αμινοξέων διακλαδισμένης αλυσίδας, πρωτεϊνών, μετάλλων και απαραίτητων βιταμινών. «Η προπόνηση με αντίσταση (άρση βαρών, άσκηση σωματικού βάρους) είναι ένα αναβολικό ερέθισμα που ενεργοποιεί τον μηχανισμό των μυϊκών κυττάρων για να διευκολύνει τη μεταφορά αμινοξέων στους μυς», προστίθεται χαρακτηριστικά από το CAPIA σε σχετική έκθεση.
Ακόμα, επισημαίνεται το εξής: «Δύο από τους πρωταρχικούς στόχους της αποκατάστασης των αθλητών είναι η οικοδόμηση μυών και η αποκατάσταση του γλυκογόνου. Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση περισσότερων από 20 γραμμαρίων υψηλής ποιότητας πρωτεΐνης πλούσιας σε αμινοξέα διακλαδισμένης αλυσίδας (BCAAs) σε συνδυασμό με τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες σε αναλογία 1 προς 4 (πρωτεΐνη προς υδατάνθρακες) διεγείρουν τη σύνθεση πρωτεϊνών των μυών και την αποκατάσταση του γλυκογόνου».
Έτσι, η επιλογή τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, μέταλλα, απαραίτητα λιπαρά οξέα και αμινοξέα είναι ζωτικής σημασίας για την αθλητική απόδοση. «Είναι σημαντικό για τους αθλητές να μην επικεντρώνονται μόνο σε τροφές και θρεπτικά συστατικά για την προώθηση της μυϊκής ανάπτυξης, αλλά και για την πρόληψη ασθενειών και την προώθηση της συνολικής υγείας», υπογραμμίζει το CAPIA.
Φάρμακα - Sputnik Ελλάδα, 1920, 10.02.2022
Παρακεταμόλη: Πότε είναι επικίνδυνη για καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό
Πάντως, τα αυγά έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και αυτά είναι τα εξής:
Βιταμίνη Β12: Διευκολύνει τον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων, την παραγωγή DNA και νευρικών κυττάρων και τον μεταβολισμό υδατανθράκων και λιπών.
Φολικό οξύ: Συμβάλλει στον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και στον μεταβολισμό του DNA.
Παντοθενικό οξύ: Βοηθά τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των λιπών και των πρωτεϊνών.
Ψευδάργυρος: Ενισχύει την επούλωση.
Σίδηρος: Απαραίτητος για τη μεταφορά οξυγόνου.
Βιταμίνη Ε: Αντιοξειδωτικές ιδιότητες και ενισχύει την προστασία της κυτταρικής μεμβράνης.
Χρώμιο: Βελτιώνει τη δράση της ινσουλίνης.
Το λίπος στον κρόκο προάγει το μεταβολισμό των λιποδιαλυτών βιταμινών που υπάρχουν στο αυγό και έτσι το CAPIA επεσήμανε: «Τα αυγά είναι μια πλήρης τροφή που περιλαμβάνει ένα βοηθητικό μείγμα θρεπτικών συστατικών για την τροφοδοσία του σώματος. Όταν συνδυάζονται με τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, τα αυγά είναι η βέλτιστη τροφή για να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας. πρωτόκολλο διατροφής για τη σωματική αποκατάσταση ενός αθλητή».
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала