- Sputnik Ελλάδα, 1920
Αθλητικά
Αθλητικές ειδήσεις για ποδόσφαιρο, μπάσκετ και όλα τα σπορ. Οι κορυφαίες ελληνικές και διεθνείς αθλητικές στιγμές με επικαιρότητα και σχολιασμό.

Έντσο Φεράρι: Από το μικρό χυτήριο, σε Νο1 της αυτοκίνησης - Γιατί φόραγε μαύρα γυαλιά για 32 χρόνια

Ο Έντσο Φεράρι - Sputnik Ελλάδα, 1920, 18.02.2022
Ένα αφιέρωμα στον θρύλο Έντσο Φεράρι, ο οποίος σαν σήμερα, στις 18 Φεβρουαρίου 1898, γεννήθηκε.
Ο Έντσο Φεράρι είχε στα γονίδιά του την κατασκευή αυτοκινήτων. Δεν ήταν μόνο ο δημιουργός μιας από τις πιο σημαντικές εταιρείες αυτοκινήτων παγκοσμίως, αλλά και οδηγός αγώνων. Η ζωή του ήταν επιτυχημένη αλλά και γεμάτη δύσκολες στιγμές και έκανε το πάθος του δουλειά του.
Ο Έντσο Ανσέλμο Φεράρι, όπως είναι το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε σαν σήμερα στις 18 Φεβρουαρίου 1898 και ήταν Ιταλός οδηγός αγώνων αυτοκινήτου και, αργότερα, επιχειρηματίας, ιδρυτής της Scuderia Ferrari, της ομάδας αγώνων αυτοκινήτου, η οποία εξελίχθηκε στην ομώνυμη εταιρεία κατασκευής ακριβών και καινοτόμων σπορ αυτοκινήτων.

Το μικρό χυτήριο του πατέρα του

Μεγάλωσε στη Βόρεια Ιταλία και συγκεκριμένα στη Μόντενα, με τον πατέρα του, Αλφρέντο, να έχει ένα μικρό χυτήριο, στο οποίο κατασκεύαζε υπόστεγα και ράμπες για λογαριασμό των ιταλικών σιδηροδρόμων.
Ο μικρός Έντσο δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ ιδιαίτερα για το σχολείο, είχε άλλα οράματα, αν και αργότερα έλεγε ότι είχε μετανιώσει γι' αυτό. Όταν ήταν δέκα ετών, ο πατέρας του τον πήγε, μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του, να παρακολουθήσουν τον αγώνα του σιρκουί της Μπολόνια το 1908.
Ο Ντάλε Έρνχαρντ και ο γιος του - Sputnik Ελλάδα, 1920, 18.02.2022
Αθλητικά
Ο «εκφοβιστής» πατέρας που σκοτώθηκε σε αγώνα με τον γιο του – Η σύγκρουση με 250 χλμ/ώρα και η ζώνη

Η αγάπη για τους αγώνες αυτοκινήτου

Η αγάπη του για τους αγώνες αυτοκινήτου ξεκίνησε τότε. Ο Έντσο παρακολούθησε την τοπική συνάντηση σπριντ στο Navicello Straight και τόσο τα αυτοκίνητα όσο και οι μηχανοκίνητοι αγώνες τον ενθουσίασαν πολύ.
Όταν ο Ιταλοαμερικανός Ραλφ ντε Πάλμα κέρδισε το Indy 500 του 1915, ο Έντσο πήρε την απόφασή του: «Θα γίνω οδηγός αγώνων!».

Έκανε και τον αθλητικό δημοσιογράφο

Η επίσημη εκπαίδευσή του ήταν σχετικά πρόχειρη, αλλά τα εφηβικά του χρόνια τα πέρασε στην αυτοεκπαίδευση. Ήταν πάντα αδηφάγος αναγνώστης. Φανταζόταν τον εαυτό του ως δημοσιογράφο και στα 16 του συνεισέφερε ποδοσφαιρικές αναφορές της ποδοσφαιρικής ομάδας της Μόντενα στην Gazzetta dello Sport.

Ο θάνατος πατέρα και αδερφού

Το 1916, ο πατέρας του και ο μεγαλύτερος αδερφός του, «Ντίνο», πέθαναν. Το 1917 ο Έντσο στρατολογήθηκε στον ιταλικό στρατό, προσβλήθηκε γρήγορα από τη δολοφονική «γρίπη που πήρε περισσότερες ζωές το 1918 από τον ίδιο τον πόλεμο, και μετά βίας επέζησε, υποκείμενος σε «αδύναμο στήθος» από τότε.
Μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1919, ο Φεράρι μετακόμισε στο Μιλάνο για να εργαστεί ως δοκιμαστικός οδηγός για την Costruzioni Meccaniche Nazionali. Έχοντας την ευκαιρία να αγωνιστεί με την αγωνιστική ομάδα της εταιρείας, έκανε το ντεμπούτο του στην αγωνιστική ομάδα της εταιρείας στον αγώνα αναρρίχησης Parma-Poggio di Berceto.

Η δική του Scuderia Ferrari

Το 1929 δημιούργησε τη δική του ομάδα για τη Scuderia Ferrari του, αποτελούμενη κυρίως από την Alfa Romeo, και η Scuderia έγινε σύντομα ο επίσημος αγωνιστικός βραχίονας της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το 1933 η Άλφα Ρομέο, αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα, αποσύρθηκε από τους αγώνες Γκραν Πρι και σχεδόν σταμάτησε να χρηματοδοτεί την ομάδα του Έντσο. Ωστόσο, μετά την αποχώρησή από την Alfa Romeo αποφάσισε να αναπτύξει τη δική του αγωνιστική εταιρεία και μετακόμισε στο Μαρανέλο.

Σύλλεγε σασί φορτηγών

Απορρίφθηκε από τη Fiat στο Τορίνο, έπιασε δουλειά συλλέγοντας σασί φορτηγών για έναν έμπορο που ονομαζόταν Τζιοβανόνι και τα παρέδιδε σε αμαξοστάσιο στο Μιλάνο, για να λειτουργήσουν ως επιβατικά οχήματα με μεγαλύτερη ζήτηση. Έτσι γνώρισε και έγινε γνωστός από τους αυτοκινητιστές και των δύο μεγάλων πόλεων.
Τον Μάρτιο του 1947 πήρε την πρώτη επίσημη Ferrari, την 125 S, για ένα test-drive. Η ομάδα σημείωσε την πρώτη της νίκη εκείνη τη χρονιά, στο Grand Prix της Ρώμης, και συνέχισε με νίκες μέχρι το 1953. Ο Ferrari άρχισε να παράγει αυτοκίνητα για χρήση στον δρόμο και έγινε θρύλος.

Η ταινία

Ο Έντσο Φεράρι ήταν αυτοδημιούργητος και η ιστορία του έγινε ταινία που σκηνοθέτησε ο Μάικλ Μαν και πρωταγωνιστούν ο Άνταμ Ντράιβερ και η Πενέλοπε Κρουζ.

Τα μαύρα γυαλιά για τον γιο του

Το 1956 ο Έντζο Φεράρι είχε ακόμα μια προσωπική τραγωδία. Πέθανε, σε ηλικία 24 ετών, ο γιος του από μια σπάνια ασθένεια, τη μυϊκή δυστροφία και από τότε και για τα επόμενα 32 χρόνια της ζωής του κυκλοφορούσε πάντα με γυαλιά ηλίου κατά τη διάρκεια της ημέρας, για να τιμήσει τη μνήμη του. Μάλιστα λέγεται πως πήγαινε κάθε ημέρα στο νεκροταφείο πριν πάει στο γραφείο του.

Το άλογο ως σήμα της Ferrari

Σήμα της εταιρείας του είναι το όρθιο άλογο, το οποίο προέρχεται από τον Ιταλό πιλότο της εποχής του Α‘ Παγκοσμίου Πολέμου Φρανσέσκο Μπαράκα.
Πέθανε στις 14 Αυγούστου 1988 στο Μαρανέλο σε ηλικία 90 ετών και δήλωσε κάποτε πως «στον Παράδεισο θα μιλάει συνέχεια για αγώνες».
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала