Επιστήμονες βρήκαν δεκάδες άγνωστους ιούς σε άγρια ζώα που θεωρούνται λιχουδιά στην Κίνα

CC0 / / Μικρόβιο
Μικρόβιο - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.02.2022
Τα ζώα που εξετάστηκαν στην έρευνα περιλαμβάνουν μοσχογαλές, ρακούν, ασβούς και σκαντζόχοιρους, μεταξύ άλλων.
Μια διεθνής ομάδα ερευνητών δημοσίευσαν πρόσφατα έρευνα στην οποία ανακοινώνουν ότι εντόπισαν δεκάδες άγνωστους ιούς – αρκετούς πιθανόν επικίνδυνους για τους ανθρώπους – στα άγρια ζώα που θεωρούνται παραδοσιακές λιχουδιές στην Κίνα και σε αρκετές άλλες ασιατικές χώρες.
Οι αγορές ζωντανών ζών είναι γνωστές ότι προκαλούν εξάρσεις ιών, όπως το SARS, περίπου πριν δυο δεκαετίες.
Παρομοίως, ειδικοί υποθέτουν ότι η πανδημία κορονοϊού ίσως μεταδόθηκε στον άνθρωπο από μολυσμένες νυχτερίδες που καταναλώθηκαν στην Κίνα.
«Οι άνθρωποι πρέπει να καταλάβουν ότι για κάποιον ιό, πολλά διαφορετικά είδη θηλαστικών μοιάζουν αρκετά όμοια, όσον αφορά στα κύτταρα που διαθέτουν τους κατάλληλους υποδοχείς» εξηγεί ο Γουίλιαμ Χάνατζ, ένας εξελικτικός βιολόγος από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον κτηνίατρο Σου Σούο του Γεωπονικού Πανεπιστημίου της Κίνας, πήραν δείγματα από σχεδόν 2.000 ζώα 18 διαφορετικών ειδών, τα περισσότερα εκ των οποίων θεωρούνται λιχουδιές στην Κίνα.
PCR test - Μοριακό τεστ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 19.02.2022
Ελλάδα
Κορονοϊός: 15.305 κρούσματα σήμερα και 77 νέοι θάνατοι - 463 οι διασωληνωμένοι
Οι επιστήμονες στη συνέχεια ανέλυσαν τα δείγματα για ίχνη RNA που οι ιοί παράγουν όταν αντιγράφουν τον εαυτό τους και ταυτοποίησαν 102 είδη ιών από 13 διαφορετικές ιικές οικογένειες, στις μύτες, τα κόπρανα και τους ιστούς των ζώων.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι 65 από τους ιούς δεν έχουν ποτέ ξανά εντοπιστεί στο παρελθόν και τουλάχιστον 21 χαρακτηρίστηκαν ως υψηλού ρίσκου για τους ανθρώπους.
Είτε επειδή έχουν μολύνει ανθρώπους στο παρελθόν είτε γιατί έχουν ιστορία μεταπήδησης από κάποιο είδος οργανισμού σε ένα άλλο.
Κι ενώ κανένας από τους ιούς που εντοπίστηκαν δεν σχετίζεται στενά με τον κορονοϊό, τα αποτελέσματα της έρευνα αποτελούν μια ξεκάθαρη προειδοποίηση για τις απειλές που κρύβονται στο ζωικό βασίλειο.
«Τα ευρήματά μας παρέχουν σημαντικές πληροφορίες γι’ αυτά τα ζώα […] και για τους ιούς που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την επόμενη πανδημία» καταλήγει ο Σου, στα συμπεράσματα της έρευνας που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell.
Ροή ειδήσεων