Κραυγή αγωνίας από τη σύζυγο οδηγού στο Euroferry Olympia: «Είναι ζωντανός, αλλά πόσο θα αντέξει;»

© Φωτογραφία : ΕΡΤΤο πλοίο «Euroferry Olympia»
Το πλοίο «Euroferry Olympia» - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.02.2022
«Ο άντρας μου είναι ζωντανός, αλλά πόσο θα αντέξει; Γιατί τόση καθυστέρηση;», ανέφερε.
Δραματική έκκληση για να σωθεί οδηγός φορτηγού, ο οποίος, όπως υποστηρίζει, είναι ακόμα ζωντανός, αλλά εγκλωβισμένος στο φλεγόμενο πλοίο, απηύθυνε η σύζυγός του.
«Δεν θα σταματήσω, γιατί ο άνδρας μου είναι ζωντανός» τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Mega, σημειώνοντας ωστόσο πως έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Παράλληλα, η κα Μπεκιάρη εκμυστηρεύτηκε πως πήγε στο σημείο όπου αν και υπάρχουν πυκνοί καπνοί, η ίδια δεν είδε φλόγες.
ΜΕΘ στο ΚΑΤ - Sputnik Ελλάδα, 1920, 21.02.2022
Πάτρα: Γιατί οι γιατροί ήθελαν να τοποθετήσουν κάμερες στα δωμάτια που νοσηλεύτηκε η Τζωρτζίνα
Τα συνεργεία που δίνουν «μάχη» για να σβήσουν όλες τις εστίες φωτιάς στο Euroferry Olympia, τη διαβεβαίωσαν πάντως ότι δεν σταματούν οι προσπάθειες για την ανεύρεση των αγνοούμενων και εγκλωβισμένων.
Στη συνέχεια, αφού έκανε λόγο για άσχημες συνθήκες «γιατί υπάρχουν υψηλές θερμοκρασίες», αναρωτήθηκε:
«Εφόσον υπάρχουν κάποια σημεία του πλοίου, γιατί δεν μπορούν να μπουν από αυτά τα σημεία για να έχουν μία πιο άμεση πρόσβαση; Ακόμη, όταν ο Λευκορώσος κατέθεσε τον ρώτησαν ποιον δρόμο ακολούθησε και βγήκε. Εφόσον ο άνθρωπος αυτός βγήκε ξυπόλυτος, οι διασώστες δεν μπορούν να κάνουν την αντίστροφη διαδρομή;».
Καταλήγοντας, η γυναίκα της οποία η αγωνία έχει χτυπήσει «κόκκινο», ανέφερε: «Ο άντρας μου είναι ζωντανός, αλλά πόσο θα αντέξει; Γιατί τόση καθυστέρηση;».

Τέταρτη ημέρα αγωνίας για τους 10 αγνοούμενους

Και ενώ μέσα στο Εuroferry Olympia η ορατότητα είναι σχεδόν μηδενική και οι άνδρες της ΕΜΑΚ διακρίνονται μόνο από την ανακλαστική ταινία στη στολή τους, κορυφώνεται η αγωνία για τα 10 άτομα που παραμένουν αγνοούμενα για τέταρτη ημέρα.
Ο καπνός είναι πυκνός, οι αναθυμιάσεις τοξικές και οι θερμοκρασίες σε ορισμένα σημεία είναι απαγορευτικές για να πλησιάσουν οι διασώστες.
Η κάθε ομάδα των πυροσβεστών που επιχειρεί, παραμένει στα γκαράζ του πλοίου για 10 έως 20 λεπτά το πολύ, ψάχνοντας σπιθαμή προς σπιθαμή κάθε σημείο, καθώς οι συνθήκες γίνονται άκρως επικίνδυνες μετά. Την αναζήτηση συνεχίζει η επόμενη ομάδα που βρίσκεται σε ετοιμότητα, ενώ το Εuroferry Olympia συνεχίζει να καίγεται και οι καιρικές συνθήκες αρχίζουν να χειροτερεύουν, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο το έργο της κατάσβεσης και διάσωσης.

Εκτός κινδύνου ο 22χρονος

Στο μεταξύ, στο νοσοκομείο της Κέρκυρας, χωρίς κανένα πρόβλημα υγείας παρά μόνο με μια ελαφρά αφυδάτωση, νοσηλεύεται ο 22χρονος Λευκορώσος, ο οποίος κατάφερε να βγει μόνος του σώος και αβλαβής από το φλεγόμενο πλοίο, 54 ώρες μετά την έναρξη της φωτιάς.
Στην πνευμονολογική κλινική νοσηλεύονται δύο ακόμη ναυαγοί, ανάμεσά τους και ο Βούλγαρος οδηγός, ο πρώτος διασωθείς, ο οποίος αν και είχε αρχικά χρειαστεί να διασωληνωθεί, πλέον, δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο.

Απίστευτες καταγγελίες για τις συνθήκες υγιεινής στις καμπίνες

Συγκλονιστικά είναι πάντως όσα καταγγέλλουν οι συγγενείς των αγνοουμένων, αλλά και οδηγοί φορτηγών που αναγκάζονταν να ταξιδέψουν με το πλοίο - κολαστήριο, καθώς δεν είχαν άλλη επιλογή.
Το φως της δημοσιότητας βλέπουν σοκαριστικές εικόνες από οδηγούς φορτηγών που δείχνουν το σώμα τους γεμάτο σπυριά και εξανθήματα από τσιμπήματα κοριών, ψύλλων και τσιμπουριών που υπήρχαν μέσα στις καμπίνες του πλοίου.
«Γεμάτος σπυριά και φαγούρα σε όλο μου το σώμα. Δαγκώματα από κοριούς, σπυριά δεν ξέρω από τι πράγμα, κάποιες μολύνσεις που εξαφανίστηκαν μόλις σταμάτησα να δουλεύω με την εταιρεία αυτή», δήλωσε ο Θοδωρής Κηπουρού, οδηγός φορτηγού.
Οι τουαλέτες ήταν επίσης γεμάτες βρομιά, μούχλα και καφέ νερό από σκουριά και λάσπες, ενώ απουσίαζαν εξαερισμός, όπως και η παραμικρή συνθήκη υγιεινής.
Το πλοίο είχε πάντως περάσει από έλεγχο μόλις λίγες ημέρες πριν ταξιδέψει, με τους αρμόδιους να βρίσκουν καλές τις συνθήκες που επικρατούσαν σε αυτό.
«Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα», ήταν η απάντηση του ομίλου Grimaldi.
Δεκάδες ωστόσο μαρτυρίες των επιβατών του πλοίου αντικρούουν τους ισχυρισμούς της εταιρείας, περιγράφοντας μια τελείως διαφορετική εικόνα.
Οι οδηγοί προτιμούσαν να κάθονται και να κοιμούνται μέσα στο φορτηγό τους από το να διανυκτερεύσουν στις βρόμικες καμπίνες. Αν και μάλιστα η διανυκτέρευση στα γκαράζ του πλοίου απαγορευόταν, το πλήρωμα το επέτρεπε κάνοντας τα στραβά ματιά, όπως αναφέρουν οι καταγγέλλοντες.
Η εταιρεία, για ακόμη μία φορά αρνείται ότι γνώριζε, υποστηρίζοντας ότι οι αγνοούμενοι οδηγοί παρανόμησαν και κρύφτηκαν με δόλο στα φορτηγά.
«Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του Ομίλου Grimaldi. Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του Ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου», αναφέρει.
Και μπορεί αρκετοί οδηγοί να είχαν προχωρήσει σε επίσημες καταγγελίες για την ακαταλληλότητα του πλοίου, ωστόσο το Euroferry Olympia συνέχιζε κανονικά τα ταξίδια του…
«Δεν λειτουργούσε σε κανένα σημείο του πλοίου εξαερισμός. Ήτανε καλοκαίρι, με θερμοκρασία έξω 35-40 βαθμούς, έτρεχε νερό ο ιδρώτας από πάνω μας. Στις καμπίνες μέσα δεν υπήρχε περίπτωση να κάτσεις ούτε ένα λεπτό μέσα σε ένα κουτί χωρίς εξαερισμό. Βγαίνοντας στην Πάτρα έκανα επώνυμη καταγγελία για αυτό, για τη βρωμιά που υπήρχε, για τη συμπεριφορά των Ιταλών που σε κάποιες περιπτώσεις έχει γίνει και βίαιη», κατέληξε ο κ. Κηπουρού.
Οι οδηγοί ήταν έτσι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν με το συγκεκριμένο πλοίο, καθώς ήταν το μόνο που εξυπηρετούσε το συγκεκριμένο δρομολόγιο, ενώ στην τιμή του εισιτηρίου περιλαμβάνονταν η καμπίνα και το φαγητό.
Ροή ειδήσεων
0
Για τη συμμετοχή στη συνομιλία,
συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
loader
Συνομιλίες
Заголовок открываемого материала