04:31 16 ΙΟΥΛΙΟY 2020
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Η εικόνα που προέκυψε από το φιλόδοξο ερευνητικό πρόγραμμα NELIOTA που ανέπτυξαν Έλληνες επιστήμονες φιγουράρει στο εξώφυλλου του περιοδικού αστρονομίας «Astronomy & Astrophysics».

Το κορυφαίο διεθνές περιοδικό αστρονομίας «Astronomy & Astrophysics» φιλοξενεί στο τρέχον εξώφυλλό του μια εικόνα που προέκυψε από την πολύχρονη δουλειά μιας «αρμάδας» Ελλήνων επιστημόνων οι οποίοι έχοντας ως έδρα το Κρυονέρι, μελετούν μια διαστημική απειλή, έχοντας πρώτα μετατρέψει σε «εργαστήριο» την ίδια τη Σελήνη!

Ο λόγος για το πρόγραμμα NELIOTA που ανέπτυξε μια ομάδα πολλών Ελλήνων ερευνητών και αφορά στην παρατήρηση της Σελήνης για να δουν τι συνέπειες έχει ο «βομβαρδισμός» του φεγγαριού από διαστημικές «σφαίρες» που ονομάζονται Near-Earth Objects (NEO). Καθώς σε κλίμακα ηλιακού συστήματος η Σελήνη είναι πάρα πολύ κοντά στη Γη, ό,τι αντικείμενα πέφτουν πάνω της, στατιστικά τα ίδια πέφτουν και στον πλανήτη μας.

Μελετώντας τις προσκρούσεις στη Σελήνη, αναλογικά μπορούμε να διαπιστώσουμε τον ρυθμό εισροής NEO στην ατμόσφαιρα της Γης και να βρούμε το ποσοστό αυτών που μπορούν να χαρακτηριστούν «επικίνδυνα».

Ας σημειωθεί ότι το πρόγραμμα NELIOTA είχε ενταχθεί στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος για την άμυνα της Γης από διαστημικά θραύσματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το Sputnik στο αστεροσκοπείο που διεξάγεται το πρόγραμμα NELIOTA

Από τη διαδικασία της έρευνας, προέκυψε ένας χάρτης της Σελήνης στον οποίο φαίνονται όλες οι καταγεγραμμένες πτώσεις μετεωροειδών.

Οι επιβεβαιωμένες και οι υποψήφιες εκλάμψεις στην επιφάνεια της Σελήνης