11:43 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟY 2020
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Ίχνη αερίου φωσφίνης, η οποία στη Γη παράγεται από βακτήρια τα οποία ευδοκιμούν σε περιβάλλοντα που στερούνται οξυγόνου, εντόπισαν επιστήμονες στην Αφροδίτη.

Η ατμόσφαιρα της Αφροδίτης περιέχει ίχνη αερίου φωσφίνης, τo οποίo στη Γη μπορεί να συνδεθεί με ζωντανούς οργανισμούς, έκαναν γνωστό οι επιστήμονες τη Δευτέρα.

Μια ομάδα εμπειρογνωμόνων χρησιμοποίησε τηλεσκόπια στη Χαβάη και στην έρημο Ατακάμα της Χιλής για να παρατηρήσει το ανώτερο στρώμα νέφους της Αφροδίτης, περίπου 60 χιλιόμετρα από την επιφάνειά της.

Εντόπισαν ίχνη φωσφίνης, ένα εύφλεκτο αέριο που στη Γη εμφανίζεται συχνά από τη διάσπαση της οργανικής ύλης.

«Ξαφνιάστηκα πολύ - έμεινα άναυδη» είπε η αστρονόμος Τζέιν Γκριβς του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, στην Ουαλία, η βασική συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Nature Astronomy».

Η ύπαρξη εξωγήινης ζωής είναι εδώ και πολύ καιρό ένα από τα βασικά θέματα για τους επιστήμονες που χρησιμοποιούν ρομποτικά διαστημικά σκάφη και τηλεσκόπια στην αναζήτηση «βιοϋπογραφών» (έμμεσα σημάδια ζωής) σε άλλους πλανήτες και φεγγάρια στο ηλιακό μας σύστημα και πέρα από αυτό.

«Με όσα γνωρίζουμε σήμερα για την Αφροδίτη, η πιο εύλογη εξήγηση για την ύπαρξη φωσφίνης είναι, όσο εξωπραγματικό και αν ακούγεται, η ύπαρξη ζωής» στον πλανήτη, δήλωσε η μοριακή αστροφυσικός του MIT Κλάρα Σόουσα-Σίλβα.
«Πρέπει να τονίσω ότι η ζωή, ως εξήγηση για την ανακάλυψή μας, πρέπει να είναι όπως πάντα η έσχατη εξήγηση. Αυτό είναι σημαντικό γιατί, εάν πρόκειται για φωσφίνη και αν πρόκειται για ζωή, σημαίνει ότι δεν είμαστε μόνοι. Σημαίνει επίσης ότι η ίδια η ζωή πρέπει να είναι κάτι πολύ συνηθισμένο και πρέπει να υπάρχουν πολλοί άλλοι κατοικημένοι πλανήτες στον γαλαξία μας» πρόσθεσε.

Τα τηλεσκόπια, όπως αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στη συγκεκριμένη έρευνα, βοηθούν τους επιστήμονες να μελετήσουν τη χημική σύσταση και άλλα χαρακτηριστικά των ουράνιων σωμάτων.