22:13 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟY 2020
AΘΛΗΤΙΚΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 13
Βρείτε μας

Ο οδηγός της Renault στη Formula 1, ο Πικέ, προσέκρουσε προσχεδιασμένα με ταχύτητα 110 χλμ./ώρα σε ένα τοίχωμα της πίστας της Σιγκαπούρης, με αποτέλεσμα να ευνοηθεί ο ομόσταβλός του Φερνάντο Αλόνσο.

Σαν σήμερα, το 2009, έγινε γνωστό το πόρισμα για το σκάνδαλο Crashgate. Ο δεύτερος οδηγός της ομάδας της Renault έβαλε σε κίνδυνο τη ζωή του για να ευνοηθεί εν αγνοία του ο πρώτος οδηγός.

Όταν οδηγός της Formula 1 έβαλε σε κίνδυνο τη ζωή του για νικήσει ο Φερνάντο Αλόνσο

Στις 28 Σεπτεμβρίου 2008 και στον 15ο γύρο του Grand Prix της Σιγκαπούρης, ο Πικέ προσέκρουσε με ταχύτητα 110 χλμ./ώρα σε ένα τοίχωμα της πίστας και όλοι νόμιζαν πως επρόκειτο για ατύχημα, όπως συμβαίνει συχνά σε αγώνες της Formula 1. Δεν ήταν, όμως, όλα τόσο αθώα.

Λίγες ώρες πριν οι οδηγοί των μονοθεσίων πάρουν τη θέση τους, ο ισχυρός άνδρας της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε, κάλεσε στο γραφείο του τον οδηγό αγώνων Νέλσον Πικέ τζούνιορ. Μαζί στη... σύσκεψη ήταν και ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πατ Σίμοντς και οι δύο τους συμφώνησαν ώστε ο Πικέ να ρίξει το μονοθέσιο σε ένα τοίχο της πίστας. Όπως και έγινε!

Πάτησε γκάζι στην στροφή

Στον 13ο γύρο, ο Πικέ έβγαινε από την αργή στροφή 17 και ξαφνικά πάτησε πολύ γκάζι, πολύ περισσότερο από όσο θα έπρεπε με αποτέλεσμα οι πίσω τροχοί να γλιστρήσουν και με ταχύτητα περίπου 110 χιλιόμετρα την ώρα, το αυτοκίνητο άρχισε να σπινάρει. Ο νεαρός Βραζιλιάνος αντί να πάρει το πόδι του από το γκάζι, το πάτησε στο τέρμα και το αυτοκίνητο έπεσε στον τοίχο.

Η στιγμή του «ατυχήματος» του Νέλσον Πικέ στο γκραν πριν της Σιγκαπούρης
© Φωτογραφία : Facebook / Formula 1 Fan Zone
Η στιγμή του «ατυχήματος» του Νέλσον Πικέ στο γκραν πριν της Σιγκαπούρης

Ακολούθησε χαμός και τα διαδικαστικά. Ως γνωστόν, όταν συμβεί ένα ατύχημα στη Formula 1 ο αγώνας δεν διακόπτεται, αλλά τίθεται σε «κατάσταση ασφαλείας», ώσπου να καθαρισθεί η πίστα από το κατεστραμμένο μονοθέσιο και τα θραύσματα, οι οδηγοί υποχρεούνται να ακολουθούν το όχημα των διοργανωτών γνωστό ως «αυτοκίνητο ασφαλείας» το οποίο κινείται πολύ αργά σε σχέση με τα μονοθέσια. Υπενθυμίζουμε πως τότε τα πιτς έκλειναν όσο ο αγώνας διεξαγόταν σε κατάσταση ασφαλείας, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι οδηγοί να ανεφοδιαστούν με καύσιμα.

Οι άλλες ομάδες άνω κάτω, η Renault με βάση το σχέδιο

Οι στρατηγικές των άλλων ομάδων είχαν γίνει άνω κάτω, αλλά της Renault το σχέδιο λειτούργησε τέλεια, αφού τα καύσιμα του Φερνάντο Αλόνσο και η στάση του στα πιτ είχαν σχεδιαστεί με βάση αυτό το σενάριο.

Ο Ισπανός οδηγός αγώνων είχε ξεκινήσει από τη 15η θέση στο γκραν πρι της Σιγκαπούρης. Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε, ο Αλόνσο ευνοήθηκε από τα πιτ στοπ των αντιπάλων του και τερμάτισε πρώτος. Το σχέδιο λειτούργησε εξαιρετικά εκείνη τη μέρα.

Ασυλία στον Πικέ για να τα πει... χαρτί και καλαμάρι

Όμως, στα μισά της σεζόν, ο Πικέ απολύθηκε από τη Renault λόγω του ότι δεν τα πήγαινε καλά (για αυτό και συμφώνησε με το σχέδιο) και το βραζιλιάνικο τηλεοπτικό δίκτυο Rede Globo μετέδωσε ότι η πρόσκρουσή του στη Σιγκαπούρη ήταν προσχεδιασμένη.

Για να ομολογήσει με λεπτομέρειες ο Βραζιλιάνος πιλότος την πράξη του η Διεθνής Ομοσπονδία τού προσέφερε ασυλία. «Ο Σίμοντς, παρουσία του Μπριατόρε, μου ζήτησε να ρίξω το αυτοκίνητό μου στον τοίχο και να δημιουργήσω ζήτημα για την ασφάλεια των αυτοκινήτων για να βοηθήσω την ομάδα» κατέθεσε ενόρκως ο Πικέ, και τόνισε πως ο Μπριατόρε τον είχε απειλήσει με μη ανανέωση του συμβολαίου του εάν δεν υπάκουε.

Σαν σήμερα το πόρισμα για το σκάνδαλο Crashgate

Στις 21 Σεπτεμβρίου 2009, η FIA δημοσιοποίησε το πόρισμά της για το σκάνδαλο Crashgate, που αφορούσε αλλοίωση του αποτελέσματος του γκραν πρι της Σιγκαπούρης του 2008, που έδωσε τον τίτλο στον Φερνάντο Αλόνσο.

Η Ομοσπονδία έκανε λόγο για προσχεδιασμένο ατύχημα το οποίο ονομάστηκε Crashgate και προέρχεται από την αγγλική λέξη crash που σημαίνει πρόσκρουση και του δεύτερου συνθετικού της λέξης Γουότεργκειτ (γνωστού σκανδάλου διεθνώς).

Σύμφωνα με το πειθαρχικό σώμα της Διεθνής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, σκοπός του ατυχήματος ήταν να ευνοηθεί εν αγνοία του ο πρώτος οδηγός της ομάδας Renault Φερνάντο Αλόνσο και συμμέτοχοι ήταν ο δεύτερος οδηγός Νέλσον Πικέ Τζούνιορ, ο αρχιμηχανικός Πατ Σάιμοντς και ο γενικός διευθυντής και ατζέντης οδηγών Φλάβιο Μπριατόρε.

Οι ποινές

Ο Μπριατόρε διεγράφη από τη FΙΑ και αποκλείστηκε ισοβίως από οποιαδήποτε μηχανοκίνητη δραστηριότητα, ενώ στον Πατ Σίμοντς επιβλήθηκε πενταετής αποκλεισμός (μειώθηκε σε τρία χρόνια) από οποιαδήποτε δραστηριότητα της FΙΑ και ανακλήθηκε η άδειά του ως ατζέντη οδηγών.

Ο Νέλσον Πικέ τζούνιορ απαλλάχθηκε επειδή του δόθηκε ασυλία σε αντάλλαγμα για τις πληροφορίες που κατέθεσε και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού διευκρίνισε επίσης ότι ο Φερνάντο Αλόνσο δεν είχε καμία ανάμειξη στο περιστατικό.

Tags:
σαν σήμερα, σκάνδαλο, οδηγός, Φερνάντο Αλόνσο, Grand Prix, Γκραν Πρι, Σιγκαπούρη, πρόσκρουση, στροφή, υπερβολική ταχύτητα, ταχύτητα, αγώνας δρόμου, αγώνας, Φόρμουλα 1, Formula 1
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK