05:46 02 ΜΑΡΤΙΟY 2021
AΘΛΗΤΙΚΑ
Λήψη σύντομου url
0 10
Βρείτε μας

Το χειμερινό κολύμπι μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό και τον μεταβολισμό, αλλά δεν είναι όλα ρόδινα. Τα θετικά και αρνητικά της χειμερινής κολύμβησης.

Το να πέσεις στην κρύα θάλασσα είναι μόνο θέμα μυαλού, αλλά δεν χρειάζεται μόνο αυτό για τη χειμερινή κολύμβηση. Τώρα που το θερμόμετρο έχει πάρει την κατιούσα, το νερό της θάλασσας είναι ακόμα πιο κρύο.

Βελτιώνει τη σεξουαλική ζωή

Το κολύμπι αποτελεί μία από τις πιο υγιεινές μορφές άθλησης και για το κλίμα της Ελλάδας είναι ιδανικό. Το χειμερινό κολύμπι μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό και τον μεταβολισμό, αυξάνει την αντοχή, τονώνει το μυϊκό σύστημα, βελτιώνει το κυκλοφορικό, βελτιώνει τη στάση του σώματος, την αντοχή, την ευλυγισία, καίει θερμίδες και βελτιώνει τη σεξουαλική ζωή, ενώ χαρίζει ενέργεια και μειώνει το στρες.

Η χειμερινή κολύμβηση βελτιώνει τη λίμπιντο και τη γονιμότητα, καθώς αυτό επιτυγχάνεται από την αύξηση της έκκρισης τεστοστερόνης στους άνδρες και των οιστρογόνων στις γυναίκες.

Σύμφωνα με τις έρευνες όταν ένας χειμερινός κολυμβητής πέφτει στο παγωμένο νερό, στο σώμα του απελευθερώνονται ενδορφίνες, οι οποίες χαρίζουν ψυχική ευεξία αλλά έχουν και αναλγητικές ιδιότητες που διαρκούν από 2 έως 4 ώρες.

Ποιοι απαγορεύεται να γίνουν χειμερινοί κολυμβητές

Όμως, δεν μπορείς από τη μία μέρα στην άλλη να γίνεις χειμερινός κολυμβητής. Το πιο σημαντικό είναι κάποιος να ξεκινήσει την άνοιξη και να συνεχίσει μετά τον Σεπτέµβριο, ώστε το σώµα του να έχει συνηθίσει τις αλλαγές θερµοκρασίας και να μπορεί να αντεπεξέλθει ευκολότερα. Δηλαδή δεν είναι μόνο για γενναίους.

Αν δεν συμβεί αυτό, μια απότομη αλλαγή μπορεί να φέρει ανακοπή καρδιάς από το παγωµένο νερό ακόμα και σε νεαρούς.

Αυτοί που δεν μπορούν να ασχοληθούν με τη χειμερινή κολύμβηση, είναι όσοι βρίσκονται σε προχωρημένη ηλικία και αν πάσχουν από διαβήτη, καρδιαγγειακές παθήσεις, πνευμονοπάθειες, αγγειοπάθειες, κάποιες μορφές νευροπάθειας και αλλεργίες.

Επίσης, «απαγορεύεται» το χειμερινό μπάνιο όταν βρέχει (υπάρχει περίπτωση κεραυνού) και όταν φυσάει νοτιάς.

Τα «όχι» και τα «ναι» των κολυμβητών

Απαγορεύεται η απότομη βουτιά στο νερό και χρειάζεται μια μικρή προθέρμανση με διατάσεις πριν βουτήξουμε.

Προτιμότερο είναι ο χειμερινός κολυμβητής να πέσει αρχικά με την πλάτη, ώστε να μη νιώσει το στέρνο την απότομη αλλαγή της θερμοκρασίας και να επηρεαστεί η καρδιά και δεν πρέπει να σταματήσει το κολύμπι, αφού με το κρύο νερό το σώμα, χάνει γρήγορα τη θερμότητά του.

Ακόμα, λόγω του ψύχους, τα μέλη του σώματος είναι πολύ πιο επιρρεπή σε κράμπες και μουδιάσματα, και το κολύμπι να μην ξεπερνά τα 20 λεπτά.

Μάλιστα, μετά την έξοδο από το νερό πρέπει ο κολυμβητής πρέπει να ντυθεί με ζεστά ρούχα και να πει κάτι ζεστό (τσάι, σοκολάτα, καφέ) και να μην κάνει ζεστό ντους.

Tags:
Χειμερινοί Κολυμβητές, κολυμβητής, χειμώνας, κολύμβηση, κολύμπι
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK