08:49 26 ΙΟΥΝΙΟY 2019
Ποσειδώνια 2018

«Ποσειδώνια 2018», οι καινοτομίες που εντυπωσίασαν στη συνάντηση της ναυτιλιακής ελίτ

© Φωτογραφία : Menelaos Myrillas / SOOC
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Γεράσιμος Χιόνης
0 10

Μια διεθνής ναυτιλιακή έκθεση, η οποία επέτρεψε στην Ελλάδα να καταστεί λίγο πιο αισιόδοξη για το μέλλον της οικονομίας και του τόπου ευρύτερα, καθώς για πέντε ημέρες κατάφερε να συγκεντρώσει τα βλέμματα της πέραν των κάθε λογής ναυτιλιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Αλήθεια, πόσοι από εμάς έχουν βρεθεί στη θέση του καπετάνιου ενός τάνκερ, χωρητικότητας έως και 500.000 τόνων ξηρού φορτίου; Ή πόσοι έχουν καταφέρει να «κουμαντάρουν» ένα κρουαζιερόπλοιο, το οποίο μεταφέρει έως και 8.000 τουρίστες; Ή πόσοι έχουν κληθεί να επιδιορθώσουν μια σοβαρή ζημιά στο μηχανοστάσιο ενός εκ των μεγαλύτερων πλοίων της παγκόσμιας ναυτιλίας; Ή ακόμη καλύτερα, πόσοι έχουν περιηγηθεί στο εσωτερικό ενός φορτηγού πλοίου, το οποίο μεταφέρει από ζάχαρη και αλάτι έως Ι.Χ. οχήματα και ελικόπτερα; Ή μάλλον, πόσοι έχουν βρεθεί στη γέφυρα ενός υπερωκεάνιου αγναντεύοντας το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας;

Η πλέον προφανώς απάντηση —εκτός αν πρόκειται για κάποιον καπετάνιο, μηχανικό ή ναυτικό- είναι… κανείς. Ωστόσο, τα «Ποσειδώνια 2018» κατόρθωσαν να προσφέρουν αυτή την ευκαιρία στους τουλάχιστον 22.000 επισκέπτες, οι οποίοι διέβησαν από τις 4 έως τις 8 Ιουνίου τις πύλες του Metropolitan Expo Athens, στον διεθνή αερολιμένα Αθηνών.

  • Μακέτα φορτηγού πλοίου στο περίπτερο της ColdHarbour Marine
    Μακέτα φορτηγού πλοίου στο περίπτερο της ColdHarbour Marine
    © Φωτογραφία : Γεράσιμος Χιόνης
  • Μακέτες πλοίων στο περίπτερο της CMA CGM Group
    Μακέτες πλοίων στο περίπτερο της CMA CGM Group
    © Φωτογραφία : Γεράσιμος Χιόνης
  • Μακέτες πλοίων στο περίπτερο της CMA CGM Group
    Μακέτες πλοίων στο περίπτερο της CMA CGM Group
    © Φωτογραφία : Γεράσιμος Χιόνης
  • Ναυτιλιακός εξοπλισμός στο περίπτερο της Xanthis
    Ναυτιλιακός εξοπλισμός στο περίπτερο της Xanthis
    © Φωτογραφία : Γεράσιμος Χιόνης
  • Η γέφυρα ενός σύγχρονου δεξαμενόπλοιου
    Η γέφυρα ενός σύγχρονου δεξαμενόπλοιου
    © Φωτογραφία : Γεράσιμος Χιόνης
  • Γέφυρα σε κρουαζιερόπλοιο
    Γέφυρα σε κρουαζιερόπλοιο
    © Φωτογραφία : Γεράσιμος Χιόνης
1 / 6
© Φωτογραφία : Γεράσιμος Χιόνης
Μακέτα φορτηγού πλοίου στο περίπτερο της ColdHarbour Marine

Μια διεθνής ναυτιλιακή έκθεση, η οποία επέτρεψε στην Ελλάδα να καταστεί λίγο πιο αισιόδοξη για το μέλλον της οικονομίας και του τόπου ευρύτερα, καθώς για πέντε ημέρες κατάφερε να συγκεντρώσει τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής ελίτ, κεφαλαιώνοντας στο έπακρον την επί δεκαετίες κυριαρχία των Ελλήνων ναυτικών στις θάλασσες και τους ωκεανούς.

Πέραν των κάθε λογής ναυτιλιακών προϊόντων και υπηρεσιών, η έκθεση προσέφερε στους επισκέπτες δεκάδες καινοτόμα προϊόντα και gadgets, τα οποία καθιστούσαν τον καθένα —λιγότερο ή καθόλου μυημένο στον χώρο της ναυτιλίας- ικανό να έρθει στη θέση των πρωταγωνιστών της ναυτιλίας και να ενημερωθεί για τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις γύρω από τον κλάδο.

Ανάμεσα στα 1.900 και πλέον εκθέματα, ξεχώριζε αμέσως το μεγαλοπρεπές περίπτερο της DNV, του μεγαλύτερου νηογνώμονα στον κόσμο, ο οποίος μάλιστα διαθέτει πολυετή και ισχυρή παρουσία και στην Ελλάδα. Μέσω της VR (Virtual Reality) εφαρμογής, οι επισκέπτες δύναντο να πληροφορηθούν για τη μακρά ιστορία της νορβηγικής εταιρείας, η οποία χρονολογείται από το 1864.

Ωστόσο, αυτό που πραγματικά προκαλούσε ενθουσιασμό ήταν η δυνατότητα 360ο περιήγησης στο εσωτερικό ενός πλοίου. Χάρη στην καινοτόμα τεχνολογία, μεταφερόσουν σε ένα παράλληλο ψηφιακό περιβάλλον και ενώ τη μία στιγμή βρισκόσουν στη γέφυρα ενός κρουαζιερόπλοιου, το ακριβώς επόμενο δευτερόλεπτο μεταπηδούσες στο μηχανοστάσιο, βιώνοντας —έστω και για λίγο- την εμπειρία του καπετάνιου και του αρχιμηχανικού, αντίστοιχα.

Ορίστε μια πολύ μικρή γεύση της ψηφιακής αναπαράστασης του εξωτερικού και του εσωτερικού ενός κρουαζιερόπλοιου:

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, επιπλέον, έγειρε και το περίπτερο της Rog Ship Repair, μιας ολλανδικής εταιρείας ηγέτιδας στον κλάδο των επισκευών. Τι το ιδιαίτερο όμως, μπορεί να έχει μια τέτοια εταιρεία; Μα φυσικά, τα μέσα που χρησιμοποιεί για να επιδιορθώσει τις ζημιές σε κάθε είδους πλοίο.

Επιστρατεύοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, η Rog Ship Repair έδινε την ευκαιρία στους επισκέπτες του περιπτέρου να χειριστούν ένα από τα διαθέσιμα, ειδικά κατασκευασμένα, drones, τα οποία χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους μηχανικούς της εταιρείας για να ελέγξουν τους μηχανολογικούς εξοπλισμούς των πλοίων και να εντοπίσουν ενδεχόμενες ζημιές.

Αν μη τι άλλο, οι επισκέπτες δεν γινόταν να έχουν τη δυνατότητα περιήγησης στο μηχανοστάσιο ενός τάνκερ, αλλά ακόμη και ο χειρισμός ενός τέτοιου drone ήταν μια απερίγραπτη εμπειρία.

Την ίδια ώρα, λίγα μέτρα πιο πέρα, ένα ακόμη περίπτερο έλκυε την προσοχή και το ενδιαφέρον των παραβρισκόμενων, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία: Να γίνεις ο καπετάνιος ενός μεγαλοπρεπούς φορτηγού πλοίου! Πόσοι από εμάς είχαν ονειρευτεί όταν ήταν μικρά παιδιά, να γίνουν καπετάνιοι φορώντας το άσπρο καπελάκι και τα απαραίτητα κιάλια στο λαιμό; Τα «Ποσειδώνια 2018» κατάφεραν να κάνουν πράξη αυτό το όνειρο —έστω και χωρίς το άσπρο καπελάκι και τα κιάλια.

Ξεχωριστή θέση στους χώρους της έκθεσης κατείχε, επίσης, το περίπτερο της κυπριακής Patriot Risk Management LtD, μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας που προσφέρει λύσεις απέναντι στην πειρατεία.

Κατά τη διάρκεια του 2017, συνολικά σ' όλο τον κόσμο έλαβαν χώρα 180 επιθέσεις και απόπειρες επιθέσεων εις βάρος των πληρωμάτων των πλοίων. Οι 43 εξ αυτών πραγματοποιήθηκαν στην Ινδονησία, ενώ ακόμη 33 έγιναν στη Νιγηρία και 22 στις Φιλιππίνες. Αν στις τρεις προαναφερθείσες χώρες συμπεριληφθούν η Βενεζουέλα και το Μπαγκλαντές, τότε έχουμε μπροστά στην οθόνη μας το 67% των συνολικών επιθέσεων κατά το προηγούμενο έτος.

Πίνακας της ICC IMB για την Πειρατεία
Πίνακας της ICC IMB για την Πειρατεία

Παρότι τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα της πειρατείας βαίνει διαρκώς μειούμενο, εντούτοις εξακολουθεί να προβληματίζει τους ιδιοκτήτες των ναυτιλιακών εταιρειών, στερώντας αρκετά εκατομμύρια ευρώ από το συνολικό ναυτιλιακό ΑΕΠ. O πλέον δημοφιλής τύπος πλοίου ανάμεσα στους επίδοξους πειρατές είναι τα εμπορικά πλοία χύδην φορτίου (bulk carrier), ενώ ακολουθούν τα τάνκερ και τα κοντέινερσιπ.

Οπλικό σύστημα στο περίπτερο της Patriot
© Φωτογραφία : Γεράσιμος Χιόνης
Οπλικό σύστημα στο περίπτερο της Patriot

Σ' αυτό το πρόβλημα, επομένως, έρχεται να δώσει λύσεις η Patriot Risk Management LtD, η οποία —χάρη στις υπηρεσίες της- διασφαλίζει τόσο την επιβίωση των ναυτιλιακών πληρωμάτων όσο και την ακεραιότητα του εμπορεύματος.

Αναμφίβολα, ένας από τους πλέον ξεχωριστούς τύπους πλοίων είναι τα πυροσβεστικά, καθώς η δυνατότητα κατάσβεσης μιας πυρκαγιάς εν πλω —όσους κίνδυνους και αν ενέχει- «παράγει» από τις πλέον εντυπωσιακές εικόνες. Άλλωστε, πόσες φορές έχουμε «χαζέψει» —στην κυριολεξία- εικόνες στα κεντρικά δελτία ειδήσεων από αντίστοιχες επιχειρήσεις πυρόσβεσης; Γι' αυτό τον λόγο, η ελληνική εταιρεία Pronoia Firefighting Equipment ήταν παρούσα και παρείχε μια ευρεία γκάμα κατασβεστικών εκθεματικών προϊόντων.

Μετά τη φωτιά, όμως, έπεται η ρυμούλκηση και η επισκευή. Έτσι, στο περίπτερο της ολλανδικής εταιρείας Smit Internationale, μπορούσε ο καθένας να ρυμουλκήσει —ή έστω να προσπαθήσει να ρυμουλκήσει- ένα φορτηγό πλοίο, στο οποίο είχε εκδηλωθεί πυρκαγιά και ήταν αδύνατο να πλεύσει χωρίς εξωτερική βοήθεια. Χάρη στην ψηφιακή τεχνολογία, μπορούσες να μεταφερθείς σε ένα απολύτως ρεαλιστικό περιβάλλον, όπου ξεχνούσες το πραγματικό σου επάγγελμα και κατέβαλλες κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε πράγματι να καταφέρεις να αντεπεξέλθεις στην αποστολή σου.

Η έκθεση «Ποσειδώνια 2018» εκτός όλων των παραπάνω, τα οποία —αν μη τι άλλο- ενείχαν το στοιχείο της διασκέδασης σε μεγάλο βαθμό, παρείχε σπουδαίες οικονομικές ευκαιρίες και στους επαγγελματίες του χώρου, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίστηκε τόσο στην υψηλή συμμετοχή των ναυτιλιακών και παρα-ναυτιλιακών εταιρειών όσο και από την εντυπωσιακή επισκεψιμότητα κατά τη διάρκεια του πενθημέρου. Άλλωστε, πρόκειται για μια έκθεση, η οποία στην κυριολεξία διαφημίζει την ελληνική οικονομία και αναδεικνύει στο έπακρον τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας.

Ραντεβού το 2020!

ΥΓ: Και επειδή βρισκόμαστε στην Ελλάδα, από τα «Ποσειδώνια 2018» δεν θα μπορούσαν να λείψουν και τα μικροπροβλήματα, καθώς ο χώρος της έκθεσης έμεινε χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τουλάχιστον τρεις ώρες κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας, στερώντας από εκατοντάδες επισκέπτες που βρίσκονταν στους χώρους του Metropolitan Expo Athens την ευκαιρία να πάρουν μια γεύση από τα καινοτόμα προϊόντα και τις σύγχρονες υπηρεσίες των συμμετεχουσών εταιρειών.

Tags:
καινοτομίες, Ποσειδώνια 2018
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK