14:01 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από ,
0 90
Βρείτε μας

Αεροσκάφη και οχήματα κινούνται στην πίστα, αρμονικά. Αυτό δεν θα γινόταν αν κάποιος δεν τους έδινε κατευθύνσεις. Οι ελεγκτές στον Πύργο Ελέγχου του «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχουν αυτή ακριβώς την ευθύνη, την πίστα του αεροδρομίου, τους διαδρόμους, τους τροχοδρόμους και γενικά όλα τα σημεία που κινούνται αεροπλάνα.

Ρεπορτάζ: Εριφύλη Δρίβα
Επιμέλεια βίντεο: Ιωάννα Σπανού

Ανεβήκαμε δεκάδες μέτρα πάνω από τη γη σε μία πολυγωνική αίθουσα χωρίς τοίχους παρά μόνο τεράστια παράθυρα. Στην κορυφή ενός πύργου, που θυμίζει φάρο στην ξηρά συναντήσαμε τους ανθρώπους που φροντίζουν για την ασφαλή κίνηση, προσγείωση και απογείωση των αεροσκαφών στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, τον Ελευθέριο Βενιζέλο.

Φτάνοντας στην κορυφή, στο «στρατηγείο», νιώθεις ότι κάτι κινείται… κυριολεκτικά. Είναι ο Πύργος, μας εξηγεί η Μαρία Μιχοπούλου ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας επί 18 χρόνια, που έχει αναλάβει την ξενάγησή μας.

Η στατική του κτιρίου είναι τέτοια ώστε να επιτρέπει τους κραδασμούς σε περίπτωση σεισμού ή δυνατού αέρα. Οι δραμαμίνες λοιπόν μπορεί να χρειαστούν σε περίπτωση πολλών Μποφόρ.

Στην αίθουσα επικρατεί ησυχία, ακούγονται μόνο εντολές σε πιλότους και πιλότοι να δίνουν πληροφορίες και να ζητούν κατευθύνσεις για την προσγείωση ή την απογείωσή τους. Κοιτάζοντας έξω από τα παράθυρα θέλεις λίγα λεπτά για να αφομοιώσεις την καταπληκτική θέα σε όλο το αεροδρόμιο.

Αεροσκάφη και οχήματα κινούνται στην πίστα, αρμονικά, σαν να συμμετέχουν στην ίδια χορευτική παράσταση. Αυτό δεν θα γινόταν αν κάποιος δεν τους έδινε κατευθύνσεις. Οι ελεγκτές στον Πύργο Ελέγχου του «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχουν αυτή ακριβώς την ευθύνη, την πίστα του αεροδρομίου, τους διαδρόμους, τους τροχοδρόμους και γενικά όλα τα σημεία που κινούνται αεροπλάνα.

Σαν ένα τρένο που κινείται και εσύ ανεβαίνεις πάνω του

Ρωτάμε τη κ. Μιχοπούλου ποιες είναι οι πρώτες κινήσεις της όταν έρχεται στη δουλειά.

«Δεν πρέπει να σκεφτείς ανθρώπους που έρχονται στην δουλειά τους το πρωί και κάθονται με τον καφέ τους στο γραφείο και ανοίγουν τον υπολογιστή» ξεκαθαρίζει. «Εμείς ερχόμαστε σε ένα γραφείο, στον Πύργο Ελέγχου το οποίο δεν το έχει κλείσει κανείς. Είναι 24ωρης λειτουργίας για πάντα. Είναι λίγο περίεργο όταν το σκεφτείς. Η λειτουργία είναι συνεχής, είναι κάτι που τρέχει και απλά εσύ πρέπει να ανέβεις εκείνη την ώρα πάνω στο τρένο» περιγράφει.

Οπότε τα βήματα είναι λίγο διαφορετικά. «Ξεκινάς την βάρδια αλλάζοντας ουσιαστικά έναν συνάδελφό σου που δεν μπορεί να αφήσει τη θέση αν δεν τον αλλάξει κάποιος και αυτός σου παραδίδει την κίνηση που έχει. Η δουλειά που σου παραδίδει είναι τα αεροπλάνα του τα οποία βρίσκονται σε διάφορες φάσεις ανάλογα με την θέση που θα πας να καθίσεις» αναφέρει.

Έτσι λοιπόν «υπάρχει η θέση που ελέγχει τα σχέδια πτήσης, οπότε ο συνάδελφος σε ενημερώνει για το τι εκκρεμότητες υπάρχουν, τι περιορισμοί υπάρχουν εκείνη την ημέρα σε αεροδιαδρόμους, ώρες, στη ζήτηση».

Ακολουθεί η θέση που ελέγχει το έδαφος. Στο αεροδρόμιο της Αθήνας έχουμε δύο περιοχές ευθύνης, το βόρειο και το νότιο κομμάτι του αεροδρομίου «οπότε ανάλογα με το ποιον συνάδελφο θα πας να αλλάξεις θα σου παραδώσει τα σχετικά αεροπλάνα και τους περιορισμούς».

Ωστόσο, η ευθύνη δεν σταματά εκεί. Στο αεροδρόμιο γίνονται έργα, υπάρχουν περιοχές στις οποίες δεν μπορούν να κινηθούν αεροσκάφη για κάποιες ώρες της ημέρας, κάποιοι τροχόδρομοι χρειάζεται ακόμα και να σκουπιστούν, οπότε γίνεται η σχετική ενημέρωση. Σε αυτή προστίθεται φυσικά και η κατάσταση των αεροπλάνων που είναι σε εκκρεμότητα. «Αυτά που ζητούν να τροχοδρομήσουν, αυτά που περιμένεις να έρθουν, κάποια που έχουν κάποιο πρόβλημα και έχουν κάποια καθυστέρηση» μας εξηγεί.

«Μετά υπάρχουν και οι δύο πύργοι ο ανατολικός και ο δυτικός που ελέγχει ο καθένας τον αντίστοιχο διάδρομο προσγειώσεων και απογειώσεων που ο συνάδελφος σου παραδίδει και αυτός τι αεροπλάνα έχει, τι αεροπλάνα περιμένει να έρθουν, τι οχήματα έχει. Υπάρχουν τα οχήματα follow me που ελέγχουν τα πάντα, τους τροχοδρόμους, υπάρχουν τα αεροσκάφη καθώς και τα αυτοκινητάκια που διώχνουν τα πουλιά» συνεχίζει.

Αεροσκάφη στο αεροδρόμιο
© Φωτογραφία : Alexandros Michailidis / SOOC
Αεροσκάφη στο αεροδρόμιο

Ειδικά στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» όπως μας αναφέρει η κ. Μιχοπούλου υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη διέλευση πουλιών τα οποία συνιστούν μεγάλο κίνδυνο για τα αεροπλάνα ειδικά στις φάσεις προσγείωσης και απογείωσης καθώς μπορούν να προκαλέσουν μεγάλο πρόβλημα στον κινητήρα. Η περιοχή ήταν πάντα σημείο στάσης αποδημητικών πουλιών και γι' αυτό όπως μας λέει υπάρχουν ειδικά αυτοκινητάκια που παρατηρούν την κίνηση των πτηνών και ενημερώνουν αντίστοιχα τα αεροπλάνα.

«Κάποιο αεροσκάφος μπορεί να καθυστερήσει και πέντε λεπτά την απογείωσή του για να φύγει ένα σμήνος πτηνών. Αυτά είναι μερικά από αυτά που μπορεί να σου παραδώσει ένας συνάδελφος την ώρα που πας να τον αλλάξεις» σημειώνει.

Υπογραμμίζει ότι όλες οι πληροφορίες όσο και αν φαίνονται καθημερινές είναι απίστευτα σημαντικές για τον επόμενο συνάδελφο που θα αναλάβει την ευθύνη αυτής της θέσης.

Bravo Charlie…

Όση ώρα βρισκόμαστε στον χώρο ακούμε την συνεχή επικοινωνία και φυσικά απορούμε. Τι λένε οι ελεγκτές και τι απαντούν οι πιλότοι και κυρίως πώς συνεννοούνται. Η γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι μία και είναι τα αγγλικά. Παντού όλοι είναι υποχρεωμένοι να μιλούν αγγλικά με φωνητικό αλφάβητο και συγκεκριμένη ορολογία.

«Στη συχνότητα δεν λέμε A — B — C — D, γιατί οι συχνότητες δεν είναι παντού τόσο καθαρές. Υπάρχουν σημεία που μπορεί να εμφανιστούν παράσιτα. Οπότε για να αποφευχθούν λάθη ή συγχύσεις τα γράμματα της αλφαβήτου ακούγονται με συγκεκριμένο τρόπο. Για παράδειγμα, Alpha, Bravo, Charlie, Delta, δεν είναι A, B, C, D για να ακούγονται ξεκάθαρα και να μπορεί ο άλλος να καταλάβει τι του λες ακόμα και όταν δεν είναι πολύ καθαρή η συχνότητα» μας εξηγεί.

Και μπορεί να μας φαίνεται «βουνό» αλλά μας διαβεβαιώνει ότι με τα χρόνια πείρας και την συνεχή εκπαίδευση αποκτάς πείρα και «γίνεται κομμάτι του εαυτού σου».

Οι τροχοί που μπορεί να μην κατέβουν και το κόκκινο τηλέφωνο

Πύργος ελέγχου του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»
© Sputnik /
Πύργος ελέγχου του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Καθώς περπατάμε στην αίθουσα ακούμε τον πιλότο πτήσης που προσεγγίζει για προσγείωση να ειδοποιεί ότι έχει ασθενή. Εξηγεί τι συμβαίνει, δίνει στοιχεία για την ηλικία του και ζητεί ασθενοφόρο.

Ο ελεγκτής που έχει την ευθύνη ενημερώνει το ΕΚΑΒ, κανονίζουν πού θα σταθμεύσει το αεροσκάφος, ενημερώνουν το ΕΚΑΒ και δίνουν εντολές για το πού θα μεταβεί.

Η ενεργοποίηση αυτή για την αντιμετώπιση του περιστατικού είναι εκτός προγράμματος φυσικά, αλλά ποια είναι τα περιστατικά που θα μπορούσαν να σημάνουν συναγερμό.

Η κ. Μιχοπούλου εξαιρετικά ψύχραιμη μας απαντά ότι τέτοια περιστατικά «είναι καθημερινά φυσικά και δεν είναι όλα το ίδιο σημαντικά».

«Το πρώτο πράγμα που κάνουμε εδώ είναι η ασφαλής και μετά η ταχεία ροή της εναέριας κυκλοφορίας, εμείς σημαίνουμε συναγερμό ακόμα και για λιγότερο σημαντικά περιστατικά. Για παράδειγμα μία φωτιά σε έναν κινητήρα είναι πάρα πολύ σημαντικό περιστατικό, καπνός στο πιλοτήριο είναι πάρα πολύ σημαντικό περιστατικό. Όμως και κάποια ένδειξη ότι κάποια ρόδα δεν κατεβαίνει που μπορεί να παραμείνει ένδειξη μέχρι το τέλος για μας πάλι θα σημάνει συναγερμός γιατί είναι ένα εν δυνάμει σημαντικό περιστατικό. Οπότε τα μέτρα ασφαλείας λαμβάνονται ακόμα και όταν υπάρχει περίπτωση να εξελιχτεί και να μην έχει εξελιχτεί ακόμα» εξηγεί.

Καθημερινά αυτά που μας απασχολούν είναι ενδείξεις μόνο, κάποιος τροχός δεν κατεβαίνει, κάποια πόρτα δεν έχει κλείσει, ασήμαντα.

«Και φυσικά έχουν συμβεί και σημαντικά περιστατικά όπως να προσγειωθεί αεροσκάφος που δεν έχει κατέβει ο τροχός. Στο αεροδρόμιο έχει γίνει και αεροπειρατεία, έχει χαθεί και κινητήρας σε απογείωση. Ευτυχώς μέχρι στιγμής είμαστε τυχεροί δεν έχουμε πάρα πολύ σοβαρά περιστατικά και αν μη τι άλλο όλα είχαν ευτυχή κατάληξη και γι' αυτό δεν μαθαίνετε άσχημα πράγματα» τονίζει.

Η ίδια της όταν ήταν νέα υπάλληλος είχε αντιμετωπίσει περιστατικό με τροχούς που δεν κατέβαιναν, αλλά «όλοι έχουν προσωπική εμπειρία, δεν υπάρχει περίπτωση να δουλεύεις και να μην έχεις προσωπική εμπειρία» από κάποιο έκτακτο περιστατικό.

«Η ψυχραιμία είναι πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας. Και μόνο που θα ακούσει μία ψύχραιμη φωνή ο άνθρωπος που είναι στον αέρα και αντιμετωπίζει κάτι δύσκολο είναι πολύ σημαντικό γι' αυτόν. Από την άλλη εμείς έχουμε διαδικασίες που ακολουθούμε πάντα συγκεκριμένες, όπως επικοινωνία με την Πυροσβεστική, με τις αρχές του αεροδρομίου, με τα άλλα τμήματα ελέγχου από τα οποία είτε προέρχεται το αεροσκάφος είτε θα πάει ακόμα και με άλλες υπηρεσίες όπως έρευνας και διάσωσης, αν χρειαστεί και είναι στην εγγύτητα του αεροδρομίου. Αυτές είναι συγκεκριμένες διαδικασίες που ανάλογα με τη φύση του περιστατικού ακολουθούμε τα συγκεκριμένα βήματα. Γενικά η αεροπορία δεν είναι κάτι τυχαίο ούτε μεταβάλλεται. Υπάρχουν διαδικασίες για την κάθε περίπτωση και αυτό μεγιστοποιεί την ασφάλεια και ελαχιστοποιεί το περιθώριο λάθους» εξηγεί.

Για παράδειγμα, σε περίπτωση που δεν κατέβουν οι τροχοί ενός αεροσκάφους που προσεγγίζει το αεροδρόμιο η πρώτη κίνηση είναι να ενημερωθεί η Πυροσβεστική για το περιστατικό, τον τύπο του αεροσκάφους, τα καύσιμα που έχει και τους επιβάτες. Η συνηθισμένη πρακτική είναι να στρώνουν αφρό στον διάδρομο ώστε το αεροπλάνο να πιάσει πάνω σε αυτόν και ο σπινθήρας που θα δημιουργηθεί να μην οδηγήσει σε πυρκαγιά.

Δίπλα στις οθόνες στις θέσεις των ελεγκτών υπάρχουν τα συστήματα επικοινωνίας για κάθε υπηρεσία, υπάρχει όμως και το κόκκινο τηλέφωνο. Όπως μας εξηγεί η κ. Μιχοπούλου για το συγκεκριμένο τηλέφωνο αρκεί να σηκώσεις το ακουστικό και ανοίγουν απευθείας οι πόρτες στον χώρο της Πυροσβεστικής όπου βρίσκονται τα οχήματα.

Υπάρχουν και χειρότερα

Τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα στην περίπτωση που ένα αεροσκάφος δεν εμφανιστεί. «Αυτό δεν θέλουμε να το σκεφτούμε» σχολιάζει η κ. Μιχοπούλου και εξηγεί ότι όταν να χάσεις το στίγμα από το ραντάρ το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι ότι μπορεί να έχει χαλάσει το σύστημα της αμφίφορης επικοινωνίας (transponder) και να έχεις επικοινωνία μαζί του οπότε αυτό λύνεται.

Όταν όμως δεν έχεις ούτε επικοινωνία μαζί του αυτό είναι λίγο πιο δύσκολο και ειδικά μετά την 11η Σεπτεμβρίου έχουν αλλάξει παντελώς οι διαδικασίες. Έχεις κάποιον χρόνο απόκρισης που αφήνεις να περάσει για να τσεκάρεις ότι δεν είναι τεχνικό θέμα, δηλαδή θέμα συστημάτων ή επικοινωνίας και μετά αναγκαστικά θα σηκωθούν μαχητικά αεροσκάφη. Είναι πια περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

 Οθόνη απεικόνισης του ραντάρ, αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
© Sputnik /
Οθόνη απεικόνισης του ραντάρ, αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Πόσες πτήσεις «χωράνε» στο αεροδρόμιο και τι γίνεται όταν μία πτήση καθυστερεί

Η κίνηση στο αεροδρόμιο όση ώρα μιλάμε δεν έχει σταματήσει και είναι μία καθημερινή τέλος Σεπτεμβρίου. Τι γίνεται άραγε το καλοκαίρι και πόσες πτήσεις «χωράνε» στο αεροδρόμιο;

Το κάθε αεροδρόμιο και το κάθε τμήμα ελέγχου έχει συγκεκριμένη χωρητικότητα, η οποία έχει κανονιστεί με βάση το διαθέσιμο προσωπικό και τον τεχνολογικό εξοπλισμό. Η ζήτηση ωστόσο μεταβάλλεται.

«Η θερινή περίοδος όπως καταλαβαίνεται είναι περίοδος πάρα πολύ αυξημένης ζήτησης. Τον χειμώνα είναι κάπως καλύτερα βέβαια τα τελευταία χρόνια αυτή η διαφορά έχει μειωθεί. Αυτή η μεγάλη διαφορά έχει μειωθεί, αρχίζουμε να έχουμε μεγάλη ζήτηση και τον χειμώνα. Θα σας πω ενδεικτικά για το Βενιζέλος ότι η επίσημη χωρητικότητα είναι 44 αεροσκάφη την ώρα, 22 απογειώσεις και 22 προσγειώσεις. Το καλοκαίρι για να εξυπηρετήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε την αυξημένη ζήτηση μπορούμε να εξυπηρετήσουμε μέχρι και 48 ή 49» εξηγεί.

Η απόκλιση, πάντως, είναι μικρή και η ασφάλεια δεν διακυβεύεται.

«Επειδή υπάρχουν μέσα στην ημέρα οι ώρες αιχμής, είναι συνήθως τρία μεγάλα κύματα, το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα, οπότε η ζήτηση υπερβαίνει κατά πολύ αυτούς τους αριθμούς, τότε μπαίνουν οι αντίστοιχοι περιορισμοί. Και για να μην υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις όπως συνέβαινε παλιά είτε στον αέρα είτε στο έδαφος, υπάρχει τώρα ενιαία διαχείριση όλων των πτήσεων στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο που γίνεται στο Eurocontrol. Πλέον όλες οι αεροπορικές εταιρείες καταθέτουν σχέδια εκεί, στο Eurocontrol και εκεί μπαίνουν στο σύστημα όλα τα αιτήματα των εταιρειών για το τι ώρα θέλουν να απογειωθούν, από που και με ποιο προορισμό» τονίζει.

«Ανάλογα με τη ζήτηση τις συγκεκριμένες ώρες βγαίνει η βέλτιστη ώρα για την πτήση έτσι ώστε να μην έχει καθυστέρηση ούτε στον αέρα ούτε στο έδαφος. Και έτσι να μην υπάρχει συνωστισμός πουθενά και φυσικά ούτε οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται ούτε οι εταιρείες να καίνε περισσότερα καύσιμα» προσθέτει.

Δεν είναι μόνο το αεροδρόμιο

Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας όμως δεν έχει ευθύνη μόνο του αεροδρομίου. Πρακτικά συμμετέχει σε όλες τις φάσεις μίας πτήσης. «Αυτό σημαίνει ότι ελέγχει και ενημερώνει το αεροσκάφος για το σχέδιο πτήσης, την ώρα που μπορεί να φύγει. Στη συνέχεια ο τρόπος που θα κινηθεί στο αεροδρόμιο για την απογείωση και για όλα τα στάδια της πτήσης μέχρι το αεροσκάφος να φτάσει στον προορισμό του. Το αεροσκάφος μιλάει με διαφορετικούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας σε διαφορετικά τμήματα του ελέγχου» μας εξηγεί η κ. Μιχοπούλου.

Τα τμήματα του ελέγχου είναι τρία βασικά σε όλες τις χώρες όχι μόνο στην Ελλάδα. Είναι ο πύργος ελέγχου αεροδρομίου, στη συνέχεια η προσέγγιση του κάθε αεροδρομίου το οποίο ελέγχει τα αεροπλάνα στην εγγύτητα του αεροδρομίου, είτε απογειώνονται είτε προσγειώνονται και μετά το κέντρο ελέγχου περιοχής που ελέγχει τα αεροσκάφη σε μεγάλα ύψη σε όλες τις χώρες. Είτε είναι υπερπτήσεις που διασχίζουν τον εναέριο χώρο της χώρας, είτε κατευθύνονται προς αεροδρόμια της χώρας είτε φεύγουν από αεροδρόμια της χώρας προς το εξωτερικό.

Για παράδειγμα ας πάρουμε μία πτήση από την Αθήνα προς τη Μόσχα. Η κ. Μιχοπούλου μας περιγράφει:

Ξεκινάει το αεροσκάφος με τον Πύργο Ελέγχου όπου θα μιλήσει τουλάχιστον με τρεις ελεγκτές, για το σχέδιο πτήσης, για την κίνηση στο αεροδρόμιο, για την απογείωσή του.

Μετά θα μεταβιβαστεί ο έλεγχός τους στην προσέγγιση των Αθηνών όπου επίσης θα τον έχουν ένας ή δύο ελεγκτές ανάλογα με την μέρα και την ώρα αιχμής και μετά αυτοί θα το μεταβιβάσουν στο κέντρο ελέγχου περιοχής όπου ο συνάδελφος ελέγχει τον αντίστοιχο τομέα με τον βοηθό του που θα τον φτάσουν μέχρι τα σύνορα ας πούμε στη Βουλγαρία, καθώς η πτήση έχει προορισμό τη Μόσχα.

Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
© Sputnik /
Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Οπότε θα μιλήσει τουλάχιστον με πέντε ελεγκτές. Μετά θα συνεχίσει στις αντίστοιχες χώρες. Ας πούμε στη Βουλγαρία θα μιλήσει μόνο με το κέντρο ελέγχου περιοχής γιατί θα πετάει στα 36.000 πόδια μέχρι την πτήση για τη Μόσχα.

«Είναι ένα σύστημα αρκετά περίπλοκο όμως είναι πάρα πολύ καλά δεμένο με πάρα πολύ σαφείς οδηγίες και περιοχές ευθύνης καθορισμένες ώστε να μεγιστοποιηθεί η ασφάλεια. Γι' αυτό είμαστε εδώ για την ασφάλεια» ξεκαθαρίζει.

Τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος ελεγκτής

Στα απαραίτητα προσόντα, σύμφωνα με την κ. Μιχοπούλου είναι «οπωσδήποτε πολύ καλά αντανακλαστικά, πολύ καλή μνήμη και κυρίως — αυτό είναι κάτι που βρίσκεις στην πορεία- ψυχραιμία. Η ηλικία παίζει σημαντικό ρόλο, γιατί η εμπειρία έρχεται με τα χρόνια, αλλά για να μάθεις τη δουλειά έχει πολύ μεγάλη σημασία η ηλικία».

«Οι πληροφορίες είναι πολλές και διαφορετικές και τις έχεις ακούσει πρώτη φορά στη ζωή σου. Οπότε στην αρχή έχει πολύ μεγάλη σημασία η ηλικία για να μάθεις πράγματα και σιγά σιγά έρχεται η πείρα» προσθέτει.

Το επάγγελμα δεν είναι σίγουρα αντρική υπόθεση καθώς στην πλειονότητά τους οι ελεγκτές είναι γυναίκες «και δεν ξέρω γιατί έχει γίνει αυτό» μας λέει. «Έχουν πετύχει στον διαγωνισμό περισσότερες γυναίκες, οπότε ίσως αυτό σημαίνει ότι όπου οι απαιτήσεις είναι υπερβολικές οι γυναίκες πετυχαίνουν» σχολιάζει.

Επειδή δεν πρόκειται για ένα επάγγελμα που θα το δει κανείς στο Μηχανογραφικό μετά τις Πανελλαδικές, πολλοί που τα έχουν καταφέρει προέρχονται από άλλους εργασιακούς χώρους. Για να ξεκινήσει κάποιος θα πρέπει να συμμετάσχει σε διαγωνισμό που διενεργεί το ΑΣΕΠ όταν κριθεί αναγκαίο. Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τεστ αντανακλαστικών, δεξιοτήτων, «ένα περίεργο κράμα». Η εκπαίδευση ξεκινά στη σχολή Πολιτικής Αεροπορίας που είναι το επόμενο στάδιο εφόσον πετύχεις στον διαγωνισμό.

Tags:
αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, πύργος ελέγχου, αεροδρόμιο, Ελευθέριος Βενιζέλος, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Ελλάδα, Αθήνα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK