02:59 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Με την κατασκευή νέας σήραγγας, ο σιδηρόδρομος στα Σεπόλια θα γίνει υπόγειος, αναβαθμίζοντας την περιοχή. Οι σημερινές ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου.

Τα έργα για την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στα Σεπόλια με την κατασκευή σήραγγας θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, όπως δήλωσε ο γ. γ. του υπουργείου Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, στο πλαίσιο της παρουσίασης του έργου «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) — Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.

«Διασφαλίσαμε τα χρήματα από το CEF (το εργαλείο Συνδέοντας την Ευρώπη), την περασμένη εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση και τα έργα ξεκινούν. Τώρα μπορούμε να πούμε ότι τα Σεπόλια αλλάζουν όψη, γίνονται μία πόλη ανοιχτή, προσβάσιμη και ότι οι τοίχοι θα σταματήσουν να υπάρχουν», τόνισε ο κ. Βούρδας.

Ο ίδιος πρόσθεσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, ότι κατά τη διάρκεια των έργων, θα υπάρχει συνεχής διαβούλευση με τους κατοίκους λόγω των οχλήσεων που θα υπάρξουν. Παραδέχτηκε, εξάλλου, ότι θα είναι ένα δύσκολο τεχνικά έργο καθώς βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, με τη γραμμή να παραμένει σε λειτουργία, ενώ περνά από τη σήραγγα του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια-Αττική και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ αλλά παρόλα αυτά θα γίνει πραγματικότητα.

Ο κ. Βούρδας προανήγγειλε επίσης τη δημοπράτηση της Β` φάσης του Σταθμού της Αθήνας που θα ολοκληρώσει τα έργα στην περιοχή. Υπογράμμισε, επίσης, τη σημασία που δίνει η κυβέρνηση στον σιδηρόδρομο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, εξήγησε ότι το έργο θα αλλάξει ριζικά τα Σεπόλια που σήμερα χαρακτηρίζονται ως υποβαθμισμένη περιοχή. Επίσης, θα αναβαθμιστεί η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, με περισσότερα δρομολόγια χάρη στον τετραπλό διάδρομο. Ταυτόχρονα, οι σημερινές επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής, με τη δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου 30 στρεμμάτων που θα περιλαμβάνει πεζόδρομο 1,8 μέτρων, πράσινο και χώρους αναψυχής. Τέλος, θα ελαχιστοποιηθεί και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.

Το έργο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικά, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος.

Η σήραγγα θα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Έχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια — Αττική. Οι διαφραγματικοί τοίχοι θα έχουν πάχος 5,7 εκατοστά.

Ο τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος θα έχει μήκος 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου/υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες, στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Λόγω των έργων, για τουλάχιστον δύο χρόνια εξαιτίας των εργασιών το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο θα μονοδρομηθεί. Η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Στο οικονομικό σκέλος, ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός ολοκληρώθηκε σε κάτι περισσότερο από 10 μήνες καθώς η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2017 και η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2018. Το αρχικό κόστος ήταν 122 εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και η ανάδοχος κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ, έδωσε έκπτωση 45,6%, σύμφωνα πάντα με την ΕΡΓΟΣΕ.

 

Tags:
σήραγγα, ράγες, σιδηρόδρομος, ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, Θάνος Βούρδας, Αθήνα, Σεπόλια
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK