15:32 25 ΑΠΡΙΛΙΟY 2019
Ελλάδα

Το Sputnik συναντά τον Πάνο Κοκκινόπουλο στον κόσμο του τηλεοπτικού εγκλήματος

Λήψη σύντομου url
Λάμπρος Ζαχαρής, Βίντεο: Ιωάννα Σπανού
0 70
© Sputnik . Ioanna Spanou

Το Sputnik περιηγήθηκε στα «ματωμένα» μονοπάτια της ελληνικής τηλεόρασης και της σειράς «Ου φονεύσεις» με οδηγό τον σκηνοθέτη Πάνο Κοκκινόπουλο, δεξιοτέχνη του τηλεοπτικού εγκλήματος.

Τρίτη βράδυ. Σε έναν ήσυχο δρόμο του Χαλανδρίου ακούγονται φωνές και λογομαχίες. Αν οι περαστικοί δεν έβλεπαν τα βανάκια της παραγωγής και τα φώτα, τότε σίγουρα δεν θα καταλάβαιναν ότι γίνεται τηλεοπτικό γύρισμα.

Ένα «μυστηριώδες» διώροφο σπίτι με αυλή σε αυτόν τον δρόμο επέλεξε ο Πάνος Κοκκινόπουλος και συντελεστές της σειράς «Ου φονεύσεις» του Open Tv, για να γυρίσουν το 8ο επεισόδιο τους με τίτλο «Τραύμα».

Το Sputnik μπήκε στο γύρισμα τη στιγμή της προετοιμασίας των τηλεοπτικών δολοφονιών. «Οι φόνοι που θα δείτε είναι η τεράστια ανατροπή του επεισοδίου» μας εξηγούν οι συντελεστές.

Η δημιουργική ένταση είναι διάχυτη στην ατμόσφαιρα. Όλο το προσωπικό, ηθοποιοί, τεχνικοί και συνεργάτες της παραγωγής είναι σε εγρήγορση.

Στο επίκεντρο της έντασης βρίσκεται ο σκηνοθέτης 13 μεγάλων τηλεοπτικών επιτυχιών Πάνος Κοκκινόπουλος. Από τον «Κόκκινο Κύκλο» ως την «10η εντολή», τα «Μαύρα Μεσάνυχτα», τον «Τρίτο Νόμο» και τώρα με το «Ου φονεύσεις», περπατάει πολύ άνετα στους δρόμους του τηλεοπτικού εγκλήματος. Με σκούφο και πούρο ανά χείρας δίνει οδηγίες στους ηθοποιούς.

«Πάνο όταν με πυροβολήσει προς τα που πέφτω;» τον ρωτάει η Μαρίνα Ψάλτη. «Δεν πέφτεις απλά βγαίνεις από το πλάνο».

Η Πέγκυ Τρικαλιώτη και ο Γιώργος Χρυσοστόμου που υποδύονται το ζευγάρι στο «Τραύμα» τον παρακολουθούν προσεκτικά, για να μάθουν πώς θα κρατήσουν το πιστόλι και πώς θα στηθούν την ώρα του καυγά τους.

Στα παρασκήνια της σειράς ΟΥ ΦΟΝΕΥΣΕΙΣ
© Sputnik /
Στα παρασκήνια της σειράς ΟΥ ΦΟΝΕΥΣΕΙΣ

«Πάνο έχεις μόνο δυο αλλαξιές ρούχα για τους φόνους», του λέει μια κοπέλα από την παραγωγή.  «Δεν θα χρειαστεί καν η δεύτερη», απαντάει με σιγουριά, τραβώντας μια ρουφηξιά από το πούρο του.

Όλοι είναι στις θέσεις τους και έτοιμοι για το γύρισμα. «Τσιτωμένοι όλοι, έχουμε ένταση και… πάμε», ακούγεται η φωνή του Κοκκινόπουλου που υπερκαλύπτει τα πάντα. Τότε ξεκινάει μια λογομαχία ανάμεσα σε τέσσερις ηθοποιούς, που θα καταλήξει στο φονικό.

«Πνιγμούς, κρεμάλες, μαχαιρώματα από όλα έχει ο μπαξές. Θα δείτε πολλά» λέει στο Sputnik o Πάνος Κοκκινόπουλος, εξηγώντας, παράλληλα, ότι έχει αλλάξει κάποια πράγματα φέτος στον τρόπο προσέγγισης των αστυνομικών δημιουργημάτων του.

«Δεν είναι τόσο σπλάτερ πλέον, είναι πιο εσωτερικό. Πλέον δεν έχουμε τόσο πολλούς φόνους επί σκηνής αλλά κάτι πιο ψυχολογικό. Παίζουμε δηλαδή περισσότερο με την ψυχολογία παρά με τον εντυπωσιασμό», αναφέρει, μεταξύ άλλων.

Γιατί όμως «Ου φονεύσεις» και όχι «10η εντολή»; Ήταν η πρώτη μας ερώτηση.

«Δεν άλλαξε μόνο ο τίτλος, αυτό έγινε για λόγους copyright. Το "Oυ φονεύσεις" όμως έχει δύο τύπων διαφορές από τη "10η εντολή". Η μια είναι η δραματουργική διαφορά. Τα σενάρια που γράφουμε τώρα έχουν λιγότερη ομιλία και είναι λιγότερο τηλεοπτικά δηλαδή προσπαθούμε να μη δώσουμε μασημένη τροφή, να μην τα λέμε αλλά να τα δείχνουμε ή να τα μισοδείχνουμε, ώστε ο θεατής να είναι πιο ενεργητικός. Να μπαίνει μέσα στην ιστορία και να συμπληρώνει τα κενά μόνος του», τονίζει.

«Η δεύτερη διαφορά είναι αισθητική, έχει σχέση με το δραματουργικό. Δουλεύουμε με κάμερες και φακούς κινηματογραφικούς, σταθερούς φακούς. Όλο το κόνσεπτ είναι πολύ πιο στιλιζαρισμένο. Δεν έχει αυτή την αμεσότητα της 10ης εντολής, αλλά είναι πολύ πιο κινηματογραφικό και όλα οδηγούν προς τα εκεί», προσθέτει. «Εξακολουθεί επίσης να υπάρχει η κάμερα στο χέρι αλλά δεν κουνάει πλέον», λέει αναφερόμενος στην τεχνοτροπία που έκανε ο ίδιος γνωστή στην ελληνική τηλεόραση.

Η βάση των σειρών του Πάνου Κοκκινόπουλου παραμένουν οι αληθινές ιστορίες αλλά παραλλαγμένες ώστε να μην είναι αναγνωρίσιμες για προφανής λόγους. «Η μυθοπλασία είναι ένα βήμα πιο πάνω από την πραγματικότητα», εξηγεί. Στόχος του να καθηλώσει τον τηλεθεατή.

«Στο κινηματογράφο είμαστε πιο ενεργητικοί βγαίνουμε από το σπίτι μας, πάμε σινεμά. Εμείς και αυτό. Είμαστε εκεί. Η τηλεόραση είναι παθητικό μέσο, εισβάλει στο σπίτι. Ο θεατής μπορεί να κάνει ένα σωρό πράγματα εκείνη την ώρα. Εμείς θέλουμε να τον κάνουμε να μείνει εκεί και να μην σηκωθεί», εξηγεί. «Το μέσο είναι το μήνυμα έλεγε ο Μακλούαν. Ο τρόπος που εκφράζεσαι είναι το ίδιο το μήνυμα σου», συμπληρώνει.

Το γύρισμα συνεχίζεται και, όπως ήταν φυσικό, η συζήτησή μας θα ήταν διακοπτόμενη.

«Ξεκινήσαμε 12 το μεσημέρι σήμερα και συνεχίζουμε ακάθεκτοι», μας λέει καθώς τον παρακολουθούμε να συμπληρώνει 12ωρο επί ποδός.

Με έναν πράσινο μαρκαδόρο ο Πάνος Κοκκινόπουλος διαγράφει από το τυπωμένο σενάριο τις σκηνές που έχει γυρίσει.

«Ο ίδιος μαρκαδόρος που είχα το 2010 όταν κάναμε τον "Τρίτο Νόμο" στο Mega, τον κρατάω για γούρι», αναφέρει.

Κοιτάζει φευγαλέα το Instagram και μας λέει ότι τα social media δείχνουν πλέον σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία ή την αποτυχία ενός πράγματος.

«Ξεκίνησα το προφίλ μου στο Instagram λόγω του "Ου φονεύσεις" γιατί είδαμε ότι θα ήταν καλό να το προμοτάρουμε από εκεί. Παλιότερα ξέραμε αν πήγαινε καλά η σειρά από το αν συζητιότανε στα κομμωτήρια, στα καφέ, στη γειτονιά.Τώρα με τα social media ξέρουμε πως πηγαίνει ακριβώς τη στιγμή που παίζεται. Τρομακτικό και ταυτόχρονα πολύ ενδιαφέρον γιατί βλέπεις ακριβώς τις αντιδράσεις του κόσμου. Είναι η παράλληλη θέαση, που μας κάνει να αντιμετωπίζουμε με άλλη οπτική το κομμάτι social media».

Τα κωμικά των γυρισμάτων

Κάποιος εξωτερικός ήχος τον ενοχλεί. «Στοοοπ.. Ελικόπτερο είναι αυτό που ακούγεται; Μήπως μας κάνουν εισβολή;», λέει γελώντας αφού διέκοψε την σκηνή. Και πράγματι ένα ελικόπτερο πετούσε πάνω από την περιοχή την ώρα του γυρίσματος.

Όλοι έχουν παρατσούκλια. Ο Ραβίνος, η Λάουρα (που αναφέρεται σε άντρα) και ο Ξαπλωτός είναι μόνο μερικά από αυτά που έχει δώσει ο Πάνος Κοκκινόπουλος. «Όσοι τον ξέρουν πολλά χρόνια θα σας πουν ότι δεν υπάρχει συνεργάτης σε παραγωγή του που να μην έχει παρατσούκλι», μας λένε οι συντελεστές.

«Πολλές φορές, μας έχει διακόψει η αστυνομία ενώ κάνουμε γύρισμα για τις φωνές», λέει ο δημοφιλής σκηνοθέτης ενθυμούμενος τα ευτραπέλα που σημάδεψαν τα γυρίσματά του.

Κάποια στιγμή, βρέθηκε αντιμέτωπος με έναν μεθυσμένο. «Μια φορά είχαμε κλείσει την είσοδο ενός σπιτιού γιατί κάναμε γύρισμα. Και γύρισε ο ιδιοκτήτης μεθυσμένος και μας επιτέθηκε. Μετά από συζήτηση τον ηρεμήσαμε», αναφέρει.

Κάποια άλλη φορά τον πέρασαν για πραγματικό δολοφόνο. «Βρεθήκαμε σε ένα τραπέζι εστιατορίου και συζητούσαμε με τους συντελεστές της σειράς σχετικά με το γύρισμα: Έχουμε δύο φόνους το μεσημέρι και άλλους δύο το απόγευμα. Με τι όπλο θα τους κάνουμε; Μας κοίταζαν έντρομοι από τα γύρω τραπέζια. Παιδιά χαλαρώστε σίριαλ γυρίζουμε».

Ταινίες και μελλοντικά σχέδια

Οι παλαιότεροι θυμούνται ότι η μοναδική ταινία που έκανε ο Πάνος Κοκκινόπουλος, «Τα σημάδια της νύχτας», με πρωταγωνιστές τον Στράτο Τζώρτζογλου και την Κατερίνα Λέχου, σάρωσε στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποσπώντας επτά βραβεία με τον ίδιο να παραλαμβάνει το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, το 1990.

«Έχω ξεκινήσει να κάνω μια νέα ταινία, αλλά σταματήσαμε λόγω του "Oυ φονεύσεις" και θα επανέλθω στη συνέχεια. Αλλά πρακτικά, αυτό προσπαθούμε να κάνουμε εδώ. Μικρές ωριαίες ταινίες», λέει.

«Μαύρη κωμωδία θα ξανακάναμε αλλά πολύ πιο μαύρη, κατάμαυρη από ποτέ», λέει γελώντας, «κάτι πιο βαρύ από τα "Μαύρα Μεσάνυχτα"».

Όταν τον ρωτήσαμε γιατί δεν έχει περάσει ακόμα στο πεδίο του υπερφυσικού ανέφερε ότι η ελληνική κοινωνία δεν είναι ακόμα έτοιμη για αυτό και δεν θα το δοκίμαζε σε αυτή τη σειρά. «Ας μπει πιο ενεργά το Netflix στις ζωές των ανθρώπων στην Ελλάδα και ύστερα θα γίνουν πράγματα».

Οι συνεργάτες του μιλούν με τα καλύτερα λόγια για αυτόν. «Μας κρατάει σε εγρήγορση και ταυτόχρονα είναι ανθρώπινος. Σπάνιο προσόν για έναν σκηνοθέτη και για άνθρωπο του θεάματος καθώς η πλειονότητα των όσων έχουν οποιασδήποτε μορφής εξουσία νομίζουν ότι μπορεί να πετύχουν κάτι κακότροπα και ειρωνικά», μας λέει συνεργάτης του από την παραγωγή.

Ηθοποιοί και κρίση

«Ο ηθοποιός είναι μείγμα ναρσκισισμού και ανασφάλειας. Όταν ο ναρκισισμός υπερισχύει τότε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.Είναι σαν παιδιά οι ηθοποιοί πρέπει να τους προστέψεις, να τους οδηγήσεις. Άλλο πράγμα η κρίση όμως και άλλο ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα», μας λέει ερωτηθείς αν και πόσο η κρίση επηρρέασε τους ηθοποιούς σε επίπεδο όρεξης και παραγωγικότητας.

«Έρχεται μια ηθοποιός που δουλεύαμε πρώτη φορά μαζί στα "Μαύρα Μεσάνυχτα". "Πάνο ποια είναι η κάμερα μου;". "Πρώτη πόρτα δεξιά θα τη δεις", της απαντάω. Ήταν η τουαλέτα. Την κλειδώνω μέσα. "Πάνο, η πόρτα δεν ανοίγει". "Εδώ θα μείνεις γιατί αυτή είναι η κάμερά σου" της απαντάω. Μετά κατάλαβε, και έστρωσε κάπως, αλλά δεν ξαναδουλέψαμε μαζί» αναφέρει ο δημοφιλής σκηνοθέτης.

«Αυτό που θέλω να πω ότι μέσα σε 10 χρόνια κρίσης οι ηθοποιοί νιώθουν όπως όλοι μας. Υπάρχουν δύο ειδών ηθοποιοί. Αυτοί που πάνε για εξώφυλλα και αυτοί που κάνουν τη δουλειά τους όντως. Οι πρώτοι και η κρίση να μην υπήρχε πάλι για εξώφυλλα θα πήγαιναν», εξηγεί.

Ο ίδιος βλέπει ότι η κρίση συνεχίζεται όχι σε οικονομικό αλλά σε επίπεδο αξιών, σε επίπεδο πολιτισμού. «Άγνοια σε βασικούς τομείς ζωής ιστορίας και κοινωνίας. Μόνο χαβαλές και τίποτα παραπάνω, αυτή είναι η Ελλάδα, σε πολλά σημεία. Είμαστε φυλή, δεν περάσαμε διαφωτισμό. Δεν με ενδιαφέρει ο συνάνθρωπός μου, ο γείτονάς μου, μόνο η πάρτη μου. Αυτή είναι η νοοτροπία πολλών νεοελλήνων σήμερα», υπογραμμίζει.

Ωστόσο, πιστεύει ότι η Ελλάδα διαθέτει καλό δυναμικό, εμπλουτίζεται η κατάσταση και προτιμά κυρίως θεατρικούς ηθοποιούς. «Τους τηλεοπτικούς τους σιχαίνομαι», επισημαίνει.

Τα ειδικά εφέ

Μπαίνοντας στο πιο βαθύ επίπεδο του «σκοτεινού» κόσμου του Πάνου Κοκκινόπουλου δεν θα μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με τα ειδικά εφέ του.

Ο «μάγος» των ειδικών εφέ του Πάνου Κοκκινόπουλου λέγεται Προκόπης Βλασερός.

Η μεταμόρφωση του Στέλιου Μάινα σε ζόμπι
© Φωτογραφία : Προσωπικό αρχείο Προκόπη Βλασερού
Η μεταμόρφωση του Στέλιου Μάινα σε ζόμπι

Ο επικεφαλής των ειδικών εφέ της σειράς είναι κατά βάση αυτοδίδακτος. Έχοντας πάρει κάποια μαθήματα εξ αποστάσεως, από τον Ντικ Σμίθ, τον επικεφαλής των ειδικών εφέ του «Εξορκιστή», ξετυλίγει στο Sputnik μερικά από τα μυστικά της τέχνης του στο «Ου φονεύσεις».

Προσθετικά, μάσκες, αίματα, πρόωρη γήρανση, τα τεχνητά αντικείμενα του φόνου είναι μόνο μερικές από τις λέξεις που συνθέτουν το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινείται και αναπτύσσεται.

Κομμένο μέλος για τις σειρές του Πάνου Κοκκινόπουλου
© Φωτογραφία : Προσωπικό Αρχείο Προκόπη Βλασερού
Κομμένο μέλος για τις σειρές του Πάνου Κοκκινόπουλου

Οι πυροβολισμοί πρέπει να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για το λόγο αυτό, ένα από τα έργα του στο «Τραύμα» ήταν η καλωδίωση των ηθοποιών που θα έπεφταν θύματα πυροβολισμών και έπρεπε να τους διοχετεύσει το ψεύτικο αίμα.

«Την ώρα που θα πατηθεί η σκανδάλη, πυροδοτώ ένα σύστημα προσυμπιεσμένου αέρα το οποίο εκτοξεύει το αίμα μέσα από τη μπλούζα και πετάγεται», εξηγεί ο Προκόπης Βλασερός.

«Το πιο εύκολο εφέ είναι να κάνεις μια γρατζουνιά. Το πιο δύσκολο είναι η προσθετική γήρανση του ηθοποιού» επισημαίνει.

«Όσο παράξενο και να ακούγεται είναι πιο εύκολο να φτιάξεις λυκανθρώπους και τέρατα παρά να φτιάξεις μια πετυχημένη γήρανση». Όπως εξηγεί η γήρανση ήταν μια δουλειά 17 ωρών τη μέρα «για όσες μέρες είχαμε γύρισμα. Τη φέραμε σε πέρας δύο άτομα, που ενώ στο εξωτερικό μπορεί να χρειάζονταν 30. Βάζουμε τα δυνατά μας για το καλύτερο αποτέλεσμα».

«Με τον Πάνο ψάχνουμε τη χρυσή τομή ανάμεσα στο κινηματογραφικό και το ρεαλιστικό», αναφέρει διανύοντας μια δεκαετία εφέ και κυρίως πτωμάτων με τον σκηνοθέτη από τα «Μαύρα μεσάνυχτα» μέχρι την «10η εντολή».

Μία άλλη από τις βασικές δουλειές του είναι η κατασκευή των τεχνητών αντικειμένων του φόνου. «Για παράδειγμα φτιάχνουμε ένα ψεύτικο σφυρί, μαλακό για να φάει κάποιο θύμα τη σφυριά στο κεφάλι και να μην πονέσει. Το σφυρί πρέπει να φαίνεται κανονικό και αληθινό», τονίζει.

Ανάμεσα στις υποχρεώσεις του, είναι και να παρασκευάζει το ψεύτικο αίμα που χρησιμοποιείται στη σειρά.

«Για το αίμα ο κάθε εφετζής έχει τη δική του μυστική συνταγή που δεν αποκαλύπτει», αναφέρει όταν τον ρωτήσαμε πώς ακριβώς το φτιάχνει. «Το δικό μου πάντως είναι πόσιμο και γράφει τέλεια σε HD σαν να είναι αληθινό», απαντά.

Με την πάροδο των χρόνων, τα υλικά γίνονται όλο και πιο εξελιγμένα. Χρησιμοποιεί πλέον σιλικόνες για προσθετικά που έχουν μεγάλη διαφάνεια και κάνουν τα εφέ πιο αληθοφανή, σε αντίθεση με το λατεξ του οποίου γινόταν ευρεία χρήση παλιότερα.

«Υπόσχομαι αρκετά, είμαστε ακόμα στην αρχή», σημειώνει ο Προκόπης Βλασερός.

Ο Στέλιος Μάινας μετά τη μεταφόρφωσή του σε ζόμπι
© Φωτογραφία : Προσωπικό Αρχείο Προκόπη Βλασερού
Ο Στέλιος Μάινας μετά τη μεταφόρφωσή του σε ζόμπι

Στην πρεμιέρα του «Ου φονεύσεις» μετέτρεψε τον Στέλιο Μάινα σε ζόμπι.

To «Ου φονεύσεις» προβάλλεται κάθε Πέμπτη στις 23:00 από τον τηλεοπτικό σταθμό Open και είναι μια παραγωγή της Frenzy Films και της Μπέσης Βουδούρη που υπέγραψαν όλες τις μεγάλες επιτυχίες του Πάνου Κοκκινόπουλου. Το σενάριο υπογράφουν ο Βασίλης Ρίσβας και η Δήμητρα Σακαλή.

Tags:
Ου Φονεύσεις, σίριαλ, τηλεοπτική σειρά, σκηνοθέτης, Open TV, Πάνος Κοκκινόπουλος
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO