01:05 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟY 2019
Αλλαγή συνοριακής πινακίδας στη Γευγελή

Πρόεδρος Ξενοδόχων Ελλάδας: Να σταματήσει η αλυτρωτική τουριστική καμπάνια των Σκοπίων

© Φωτογραφία : Konstantinos Tsakalidis / SOOC
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Λάμπρος Ζαχαρής
0 30

Αντιδράσεις ξεσηκώνει η τουριστική καμπάνια της γειτονικής χώρας υπό τον τίτλο «Αιώνια Μακεδονία» και «Μακεδονία ο επόμενος προορισμός σου». Την άμεση διακοπή της ζητά ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων.

Μπορεί να πέρασε ένας χρόνος περίπου από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών και λίγοι μήνες από την υιοθέτησή της από το ελληνικό κοινοβούλιο, ως νόμο του κράτους, με τον οποίο η γειτονική χώρα αναγνωρίζεται ως «Βόρεια Μακεδονία», αλλά όπως φαίνεται οι γείτονες δεν έχουν συμμορφωθεί πλήρως με την εφαρμογή της.

Και αυτό γιατί ενώ έχουν αλλάξει δεκάδες επιγραφές δρόμων και κτιρίων, οι χρήσεις των τίτλων «Αιώνια Μακεδονία» και «Μακεδονία ο επόμενος προορισμός σου» στην τουριστική καμπάνια της Βόρειας Μακεδονίας, δεν έχουν ακόμα τροποποιηθεί, κάτι που δεν συνάδει με τα όσα προβλέπει η συμφωνία, καθώς δεν χρησιμοποιούν τον όρο «Βόρεια».

Μια ματιά στα επίσημα τουριστικά website της γειτονικής χώρας exploringmacedonia.com και macedonia-timeless.com θα δει κανείς παντού τον όρο «Μακεδονία» χωρίς κάποια αλλαγή, που να παραπέμπει στον όρο «Βόρεια Μακεδονία».

Ειδικότερα, το exploringmacedonia.com περιλαμβάνει αναφορές όπως: «μοναστήρια της Μακεδονίας, μακεδονικά κρασιά, μακεδονική εθνική τουριστική διαδρομή», ενώ από την πλευρά του το website της «Αιώνιας Μακεδονίας» επονομάζεται ως το «επίσημο τουριστικό website της Μακεδονίας».

Την ανάγκη για την άμεση κυβερνητική προσφυγή στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, αναφορικά με την τουριστική καμπάνια, επισημαίνει στο Sputnik ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος. 

«Θα πρέπει το συντομότερο η κυβέρνηση να προσφύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού και να ζητήσει την αλλαγή του όρου. Η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να διεκδικήσει τα αναφαίρετα δικαιώματα της στον Τουρισμό», αναφέρει.

«Όταν η κυβέρνηση υπέγραφε τη Συμφωνία των Πρεσπών δεν προέβλεψε την άμεση διευθέτηση του ζητήματος. Αυτό είναι και ένα από τα χαρακτηριστικά της προχειρότητας της συμφωνίας, για ένα τόσο σημαντικό κομμάτι, όπως ο τουρισμός», προσθέτει.  

«Ιδεατά, δεν θα θέλαμε να περιλαμβάνεται ο όρος "Μακεδονία", στην τουριστική καμπάνια της γείτονος. Ωστόσο, οι τουριστικοί φορείς δεν μπορούν να λύσουν τα πολιτικά ζητήματα. Δεν είμαστε αυτοί που αποφασίζουμε. Υπάρχει, καλώς η κακώς, η Συμφωνία των Πρεσπών. Θα πρέπει, με βάση αυτή, να γίνουν κάποιες κινήσεις, ώστε τα πράγματα να αλλάξουν διάσταση. Η Συμφωνία πρέπει να επεκταθεί και στην τουριστική βάση», επισημαίνει ο Γρηγόρης Τάσιος.

«Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού υποστήριξε ότι η χώρα έχει μεγάλη δύναμη στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού. Έφτασε η ευκαιρία να αποδειχθεί αν αυτό είναι αληθές ή όχι», προσθέτει.

«Τα Σκόπια παραδοσιακά χρησιμοποιούσαν τον όρο "Μακεδονία" στις τουριστικές εκθέσεις και δημιούργησαν κάτι δεδομένο για το παγκόσμιο τουριστικό γίγνεσθαι, το οποίο επιβάλλεται να αλλάξει. Η τουριστική καμπάνια των Σκοπίων η οποία τους παρουσιάζει ως κληρονόμους της Αρχαίας Μακεδονίας ξεκίνησε το 1999. Αυτή η πρόκληση οδηγήθηκε στην κλιμάκωσή της, με την — εκτός πραγματικότητας — αναφορά, με τον τίτλο «Αιώνια Μακεδονία», από το 2009, όταν και η κυβέρνηση Γκρουέφσκι χρησιμοποιούσε και τον τουρισμό ως όχημα αλυτρωτικών βλέψεων. Φυσικά, όλη αυτή η εκστρατεία στον τουρισμό γινόταν για καθαρά πολιτικούς λόγους, με σποτάκια που ακόμα και σήμερα τους παρουσιάζουν ως απόγονους των αρχαίων Μακεδόνων. Οικειοποιήθηκαν την ελληνική ιστορία», τονίζει.

Όπως επισημαίνει ο ίδιος:

«Μάλλον οι γείτονες πρέπει να αναζητήσουν την ευκαιρία να διαμορφώσουν μια νέα τουριστική καμπάνια, μακριά από τα αρχαία ελληνικά σύμβολα».

Όπως εκτιμά, πάντως ο ίδιος, το ζήτημα μάλλον θα το διαχειριστεί η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές καθότι η προεκλογική εκστρατεία θα «παγώσει» τις εξελίξεις.

Διαξιφισμοί στο πολιτικό πεδίο

Το περασμένο Σαββατοκύριακο ΝΔ και ΚΙΝΑΛ, επιτέθηκαν στην κυβέρνηση για τη χρήση του όρου «Μακεδονία» με το Υπουργείο Εξωτερικών να απαντά. 

«Μετά την απαράδεκτη υποχώρηση της κυβέρνησης Τσίπρα να παραδώσει άνευ όρων στους γείτονες τη δήθεν "μακεδονική ταυτότητα και γλώσσα", ο όρος "Βόρεια" απλά θα εκφυλιστεί και θα ξεχαστεί», επισήμανε μεταξύ άλλων η ΝΔ, ενώ το ΚΙΝΑΛ τόνισε ότι «λίγους μήνες μετά την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών και οι γείτονες την ακυρώνουν στην πράξη χρησιμοποιώντας επισήμως το όνομα Μακεδονία».

Στην απάντησή του, ο Υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κατρούγκαλος αφού κατηγόρησε τη ΝΔ για μικροπολιτική εκμετάλλευση του θέματος, υπογράμμισε μεταξύ άλλων, ότι «ήδη από τις 15 Μαΐου η γειτονική χώρα έχει ανακοινώσει ότι πρόκειται να αλλάξει η τουριστική της εκστρατεία για να είναι σύμφωνη με τη νέα της ονομασία». 

Υπενθυμίζεται ότι έχει ξεκινήσει ο διάλογος, μεταξύ των επιχειρηματικών κοινοτήτων των δύο χωρών έτσι ώστε να επιλυθούν όλα τα προβλήματα που αφορούν τις εμπορικές ονομασίες αλλά και τα σήματα των προϊόντων.

Tags:
ζήτημα ονομασία Σκοπιών, ονομασία Σκοπίων, ονομασία, όνομα, τουρισμός, Γρηγόρης Τάσιος, Βόρεια Μακεδονία, Ελλάδα, Μακεδονία, Σκόπια
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK