09:55 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2019

Χρήσιμα tips για την καλοκαιρινή διατροφή

© CC0
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 10
Βρείτε μας

Απλές συμβουλές για την καλοκαιρινή διατροφή μας μοιράζεται στο Sputnik η διαιτολόγος-διατροφολόγος Παναγιώτα Μίαρη. Τι πρέπει να τρώνε άνδρες και γυναίκες για να διατηρούν τη ευεξία τους και την ενέργειά τους μέσα στη ζέστη του καλοκαιριού.

Το καλοκαίρι στην Ελλάδα περιλαμβάνει μοναδικές στιγμές χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς στην περίοδο των διακοπών.

Ωστόσο, πολλές φορές, τη συγκεκριμένη περίοδο παρασυρόμαστε και κάνουμε γαστρονομικές... ατασθαλίες, καθώς λειτουργούμε εκτός του προγράμματος των υποχρεώσεων.

Το Sputnik ζήτησε από μία ειδικό, την διαιτολόγο - διατροφολόγο Παναγιώτα Μίαρη, μερικά απλά tips για μια ισορροπημένη διατροφή μέσα στο καλοκαίρι.

Μας εξήγησε βασικά πράγματα που πρέπει να προσέξουμε:

  • Να πίνουμε νερό

Πρώτο και βασικό στοιχείο είναι το νερό γιατί μας ξεδιψάει και βοηθάει στο να πέφτει η θερμοκρασία του σώματος η οποία αυξάνεται λόγω της αυξημένης θερμοκρασίας περιβάλλοντος. Κάποιος μάλιστα που θέλει να προσέξει τα κιλά του, θα τον οδηγήσει στην απώλεια βάρους.

  • Να τρώμε φρούτα

Τα φρούτα έχουν την τιμητική τους το καλοκαίρι και αξίζει να τα συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας. Τα φρούτα έχουν την τιμητική τους το καλοκαίρι αφού είναι περισσότερα από ότι το χειμώνα. Αξίζει να καταναλώνονται όσα είναι εποχής. Μας προσφέρουν κατά 70-80% ενυδάτωση, άρα παίρνουμε και από εκεί νερό στην πραγματικότητα. Επιπρόσθετα, παίρνουμε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Νιώθουμε ετσι περισσότερη ενέργεια και ευεξία. Μας παρέχουν επίσης φυτικές ίνες που βοηθούν το έντερο να δουλεύει πιο σωστά και μας δημιουργούν και ένα αίσθημα κορεσμού, οπότε νιώθουμε και πιο χορτασμένοι.

  • Να τρώμε λαχανικά

Να συνοδεύουμε το κυρίως γεύμα μας με μια σαλάτα. Είτε φρέσκα ή βραστά ακόμα και ψητά λαχανικά.

  • Να τρώμε μικρές μερίδες φαγητού

Όχι στα μεγάλα γεύματα που προκαλούν δυσφορία. Αν φάμε πολύ πλούσια γεύματα υπάρχει ο κίνδυνος αυξημένης διάτασης του στομάχου, παλινδρόμησης- επιστροφής. Το πρωινό είναι καλό να μην είναι πολύ μεγάλο γεύμα. Και αυτό σημαίνει να τρώμε τόσο όσο θα νιώσουμε πληρότητα, να πάρουμε την ενέργεια που χρειαζόμαστε αλλά να μην νιώθουμε δυσφορία.

  • Το βραδινό να είναι το μικρότερο γεύμα

Να τρώμε τη μικρότερη ποσότητα τροφής το βράδι, ένα γιαούρτι με φρούτα, ή μια φρουτοσαλάτα ή ντάκο με τριμμένη ντομάτα- τριμμένη φέτα. Αυτό είναι καλό να γίνεται όλες τις εποχές και όχι μόνο το καλοκαίρι, επειδή την πολλή ενέργεια ο οργανισμός τη χρειάζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας που είμαστε δραστήριοι, όσο περνάει η μέρα οι βιορυθμοί μας μειώνονται και ο οργανισμός χρειάζεται λιγότερη ενέργεια. Διαφορετικά δεν θα μπορέσει να τη διαχειριστεί και να θα την αποθηκεύσει σε λίπος.

  • Προσοχή με το αλκοόλ

Πρέπει να προσέξουμε την κατανάλωση του αλκοόλ καθώς ο οργανισμός αφυδατώνεται. Χρειαζόμαστε πολύ νερό, ανάλογα και βέβαια με το πόσο θα πιούμε

  • Πόσα παγωτά την εβδομάδα;

Το παγωτό αρέσει σε όλους ωστόσο η κατάχρηση του δεν είναι καλή. Για κάθε άνθρωπο είναι εξατομικευμένο το ζήτημα και η κατανάλωσή του μπορεί να συνίσταται στις δύο φορές τη εβδομάδα. Μιλάμε όμως για ένα απλό παγωτό, μία μπάλα και όχι ένα «βουνό». 

Tags:
θάλασσα, φαγητό, διατροφή, φρούτα, καλοκαίρι
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK