14:06 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟY 2019
Σημαίες Κίνας- Ελλάδας

Οι Έλληνες που αλλάζουν τα δεδομένα στον τουρισμό από την Κίνα

© Φωτογραφία : Nikos Libertas/SOOC
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 10
Βρείτε μας

Σε δύο από τους Έλληνες που καινοτομούν στον κινεζικό τουρισμό προς τη χώρα μας εστιάζει το Sputnik. Τι προβλέπουν για την άνοδο της Κίνας.

Αυξημένες είναι οι τουριστικές ροές από την Κίνα προς την Ελλάδα και κάποιοι ψάχνουν λύσεις αξιοποίησης και μεγιστοποίησης του τουριστικού ρεύματος, βελτιώνοντας παράλληλα το τουριστικό προιόν.

Ποιοί είναι όμως οι Έλληνες που εστίασαν στις έξυπνες λύσεις, που μάλιστα είναι συνυφασμένες με το διαρκές μεταβαλλόμενο πνεύμα της εποχής;

Ο Γιώργος Παπαχρήστος, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Τoorbe επιχειρεί μια hi-tech προσέγγιση στον τουρισμό, διαφορετική από αυτές που δοκιμάζονται συνήθως, μέσω τεχνολογικών εργαλείων που χρησιμοποιούν οι Κινέζοι.

Σε διαγωνισμό που διεξήχθη στην κινεζική Silicon Valley, ανάμεσα 700 σε εταιρείες η Toorbee απέσπασε τη διάκριση της πιο υποσχόμενης επιχειρηματικής ιδέας της Κίνας.

Η Toorbee είναι μια πλατφόρμα που διασυνδέει τα διαδικτυακά τουριστικά πρακτορεία της Κίνας με παρόχους τουριστικών προϊόντων και υπηρεσίες που παρέχονται στην Ελλάδα και άλλες περιοχές του κόσμου. Μέσα από την πλατφόρμα τα πρακτορεία αυτά, μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια τεράστια ποικιλία υπηρεσιών στη χώρα επιλογής.

«Η εταιρεία μας έχει συνδεθεί με τον μεγαλύτερο αριθμό κινεζικών online πρακτορείων και παράγουμε την προσφορά China Ready που τη διανείμουμε μέσα από διάφορες εφαρμογές. Αξιοποιώντας την τεχνολογία είδαμε ότι μπορούμε να λύσουμε πολλά προβλήματα των Κινέζων τουριστών όταν έρχονται στην ελληνική αγορά, να κάνουμε τους προορισμούς πιο φιλικούς προς αυτούς αλλά και τους παρόχους υπηρεσιών και τους επαγγελματίες, πιο έτοιμους να δεχθούν Κινέζους», επισημαίνει στο Sputnik o Γιώργος Παπαχρήστος, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Τoorbe.

Ξεκίνησε την εταιρία με τον αδερφό του. Ταξίδευαν 9 χρόνια στην Κίνα πριν ξεκινήσουν την εταιρεία, δοκίμασαν διάφορα πράγματα που δεν πέτυχαν, ωστόσο κατόρθωσαν να χτίσουν το δίκτυο τους και μπήκαν την κατάλληλη στιγμή στην αγορά.

«Προσελκύσαμε χρήματα από ξένους επενδυτές, Κινέζους και Ρώσους και το 2017 ξεκινήσαμε αυτό το πρότζεκτ. Αυτό που δεν μπορούμε να καταλάβουμε εμείς στη Δύση είναι ότι οι Κινέζοι λειτουργούν με το mobile internet. Πολύ πιο ανεπτυγμένοι τεχνολογικά, οπότε αν δεν τους προσεγγίσεις μέσα από εκεί δεν θα έχεις καμία επιτυχία», προσθέτει μεταξύ άλλων.

Παράλληλα κάνει εκτιμήσεις για το μέλλον της Κίνας.

«Αναπόφευκτα η Ελλάδα θα γίνει φίλος της Κίνας. Θα υπάρξουν περισσότερες επενδύσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη από τους Κινέζους. Η Δύση υπολόγιζε ότι μπορεί να έρθει σε μια ρήξη με την Κίνα. Η Κίνα δεν ανεβαίνει, η Κίνα επανέρχεται».

Θεματικός τουρισμός

Από την παραγωγή νημάτων και υφασμάτων έκανε στροφή 180 μοιρών και το 2012 άνοιξε το ταξιδιωτικό γραφείο  «My Odyssey Travel».

Ο Φωκίων Δρόσος, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του τουριστικού γραφείου «My Odyssey Travel» προσπάθησε να επανακοστολογήσει το ελληνικό τουριστικό brand εστιάζοντας το σε θεματικές.

«Η ιδέα ήταν να προωθήσουμε την Ελλάδα με ένα διαφορετικό τρόπο. Είχαμε παρατηρήσει ότι υπήρχαν τα τεράστια γκρουπ των Κινέζων με πολύ χαμηλό μπάτζετ. Θεωρήσαμε ότι επειδή είναι μικρή χώρα πρέπει να την «πουλήσουμε» πιο ακριβά, να φτιάξουμε ένα πιο υψηλό τουριστικό προιόν με σημαντική ποιότητα. Γενικότερα δεν μπορείς να πουλάς κάτι ακριβό σε χαμηλή τιμή. Έτσι στραφήκαμε στα θεματικά προιόντα, που είναι ο πολιτισμός, η τέχνη, οι διαλέξεις αλλά και πολυτελή ξενοδοχεία», επισημαίνει στο Sputnik o Φωκίων Δρόσος.

Από τα κορυφαία δημιουργήματα του είναι το Ηellas Ηouse. Πρόκειται για ένα μεγάλο ακίνητο στη Σανγκάη που αποσκοπεί στην προβολή της Ελλάδας στην Κίνα. Το σπίτι αυτό, διαθέτει μεγαλύτερο κελάρι ελληνικών κρασιών στην Κίνα και φιλοξενεί μεγάλες τουριστικές εκθέσεις και τα μεγαλύτερα ελληνικά ξενοδοχεία στις ειδικές διοργανώσεις του, μεταξύ άλλων.

Την ίδια στιγμή η εταιρεία του, έφτιαξε ξενοδοχειακές μονάδες στη Σαντορίνη, ενώ προχωρά και σε εξαγωγές ελληνικών προιόντων.

 «Εξάγουμε επίσης τοπικά προιόντα. Το δικό μας κρασί, το δικό μας λάδι. Η γη, το κλίμα και η μεσογειακή διατροφή είναι όσα πρέπει να αναδείξουμε. Και φυσικά τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους».

Αναφερόμενος στην Κίνα τονίζει:

«Η Κίνα παραμένει ένα μυστήριο για μένα, θα συνεχίσω να την ανακαλύπτω. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα συνεχίσει την ανοδική πορεία της».

Οι δύο επιχειρηματίες μίλησαν πρόσφατα στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Οι συνομιλίες μεταξύ Ελλάδας και Κίνας» που διοργανώθηκε από τοπικούς φορείς της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Tags:
εξαγωγές, Κινέζοι, τουριστικό θέρετρο, Τουρισμός, Κίνα, Ελλάδα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK