19:29 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2019
Πανελλήνιες εξετάσεις

Με 5000 κενά στη μέση εκπαίδευση, η έναρξη της σχολικής χρονιάς

© Φωτογραφία : George Vitsaras / SOOC
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 02
Βρείτε μας

Με ελλείψεις ξεκίνησαν τα σχολεία και φέτος, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς φορείς που παρουσιάζουν με αριθμούς στο Sputnik, τον «χάρτη» των μεγάλων κενών στη Μέση Εκπαίδευση.

Μπορεί και φέτος το πρώτο κουδούνι στα σχολεία να χτύπησε στις 11 Σεπτεμβρίου, σημαίνοντας την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ωστόσο τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών, στη μέση εκπαίδευση παραμένουν.

Μιλώντας στο Sputnik, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών – συνδικαλιστικών φορέων των Γυμνασίων και Λυκείων, παραθέτοντας παράλληλα τα στοιχεία τους, επισημαίνουν την άμεση ανάγκη να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.

«Καλύφθηκαν αρκετά κενά της ειδικής αγωγής ωστόσο έμειναν ακάλυπτες αρκετές θέσεις στη γενική εκπαίδευση. Το Υπουργείο Παιδείας μας έχει πει ότι θα καλύψει το 70% με βάση τα περσινά δεδομένα», επισημαίνει στο Sputnik o Θεόδωρος Τσούχλος, πρόεδρος της ΟΛΜΕ(Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης).

«Πρέπει να σημειώσουμε ότι στις περισσότερες περιοχές η κάλυψη των κενών θέσεων έγινε σε ποσοστά της τάξεως του 40%. Το πρόβλημα είναι ότι κατά την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, από τις 20.558 προσλήψεις, το 79% δόθηκε στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (16.191) και μόλις το 21% (4.367) στη Δευτεροβάθμια», εξηγεί στο Sputnik ο Νεκτάριος Κορδής, αιρετό τακτικό μέλος του ΚΥΣΔΕ (Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).

 «Αυτή τη στιγμή διεκδικούμε άλλους τόσους διορισμούς. Για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία θα πρέπει να προσληφθούν άλλοι 5000 συνάδελφοι στη μέση εκπαίδευση. Ευτυχώς δεν έχουμε κανένα σχολείο που να έμεινε κλειστό», τονίζει o Θεόδωρος Τσούχλος.

Και προσθέτει:

«Καθότι υπάρχουν οι μόνιμοι, υπολογίζουμε ότι πολλά σχολεία που άνοιξαν μπορεί να τους λείπουν το 1/3 των εκπαιδευτικών. Οι ρυθμοί είναι πολλοί αργοί και τα κενά δεν φαίνεται να πληρώνονται μέσα στο επόμενο δίμηνο».

Όπως αναφέρει, αίτημα της ΟΛΜΕ, μεταξύ άλλων είναι: «η δίκαιη κατανομή των εκπαιδευτικών ώστε να μην αδικηθούν οι συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας. Και φυσικά θέλουμε και μόνιμους διορισμούς. Είναι χιλιάδες οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που έχουν φτάσει στα όρια τους, που καλούνται από τον προηγούμενο αιώνα να εργάζονται ως αναπληρωτές. Το αίτημα της ομοσπονδίας είναι να μονιμοποιηθούν όσοι εργάζονται ως αναπληρωτές».

Από την πλευρά του ο Νεκτάριος Κορδής εντοπίζει ελλείψεις στο νησιωτικό κομμάτι της χώρας.

«Με βάση τα όσα έχω συγκεντρώσει υπάρχουν πολύ σοβαρά κενά στα νησιά. Στην Κρήτη, κατά περιπτώσεις, για παράδειγμα υπάρχουν θέσεις για 250 αναπληρωτές και πήγαν μόλις 100 άτομα», εξηγεί στο Sputnik το αιρετό τακτικό μέλος του ΚΥΣΔΕ.

«Τα ποσοστά κάλυψης των κενών θέσεων στη Γενική Εκπαίδευση σε ορισμένες περιοχές είναι πολύ χαμηλά. Αξίζει να σημειώσουμε, κατά αύξουσα σειρά, το Κιλκίς όπου καλύφθηκε μόλις το 24% των θέσεων, την Πιερία με 26%, την Άρτα με 30%, την Ημαθία με 31%, τη Σάμο με 31%, τη Χίο με 32%, την Κορινθία με 35%, την Πρέβεζα με 35%, το Λασίθι με 36%, το Ηράκλειο με 37%», προσθέτει.

Αναφορικά με τα νησιά, επισημαίνει:

Στο νομό Λασιθίου με 95 αρχικά κενά, έγιναν 34 προσλήψεις και παραμένουν 61 κενές θέσεις. Στο νομό Χανίων με 112 αρχικά κενά, έγιναν 62 προσλήψεις και παραμένουν 50 κενές θέσεις. Στο νομό Ηρακλείου με 270 αρχικά κενά, έγιναν 100 προσλήψεις και παραμένουν 170 κενές θέσεις.

Στη Χίο με 62 αρχικά κενά και 20 προσλήψεις, παραμένουν 42 κενές θέσεις. Παρόμοια εικόνα και στη Σάμο με 102 αρχικά κενά και 32 προσλήψεις, παραμένουν 70 κενές θέσεις.

«Απογοητευτική είναι η εικόνα και στην ηπειρωτική Ελλάδα», τονίζει. «Για παράδειγμα στο Νομό Θεσπρωτίας με 16 αρχικά κενά και 3 προσλήψεις, παραμένουν 13 κενές θέσεις. Στο νομό Άρτας με 26 αρχικά κενά και 8 προσλήψεις, παραμένουν 18 κενές θέσεις. Παρόμοια είναι η εικόνα και σε άλλους νομούς».

Αύξηση των ελαστικών μορφών εργασίας στην εκπαίδευση

Την ίδια στιγμή ο Νεκτάριος Κορδής καταγγέλλει ότι μια άλλη μεγάλη πρόκληση της εποχής, είναι η αύξηση των ελαστικών μορφών εργασίας στη δημόσια εκπαίδευση.

«Ένα φαινόμενο που σύμφωνα με τα στοιχεία αυξάνεται διαρκώς. Αν ανατρέξουμε στα προηγούμενα σχολικά έτη θα δούμε ότι κατά το σχολικό έτος 2011-12 το ποσοστό των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, το 2013-14 ανήλθε στο 9%, το 2015-16 στο 9,26%, κατά το 2017-18 ανέβηκε στο 11,12% ενώ κατά το 2018- 19, ανέβηκε στο 14,39%. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ως βάση αναφοράς θεωρούνται οι 66.530 μόνιμοι εκπαιδευτικοί».

Tags:
μαθητές, Λύκειο, Γυμνάσιο, σχολείο, καθηγητές, αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί, προσλήψεις, σχολεία
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK