ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Η χρήση του μνημείου της Ακρόπολης σε διαφημιστική εκστρατεία της Coca-Cola έχει προκαλέσει σοβαρές αναταράξεις, με τον πρώην υφυπουργό Πολιτισμού, Κώστα Στρατή, και τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου να ανταλλάζουν εκατέρωθεν βολές.

Αντιπαράθεση για διαφήμιση της… Coca-Cola, στο λογότυπο της οποίας χρησιμοποιήθηκε το μνημείο της Ακρόπολης, ξέσπασε μεταξύ του πρώην υφυπουργού Πολιτισμού, Κώστα Στρατή, και της νυν ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου.

Το πρώην κυβερνητικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε δριμύτατα πυρά προς την παρούσα κυβέρνηση, την οποία κατηγόρησε για «ασύστολα ψεύδη» και «δήθεν σφάλματα».

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Στράτης υποστήριξε ότι «μετά τον τραγέλαφο με τον προσωρινό δανεισμό των Γλυπτών από το Βρετανικό Μουσείο, το υπουργείο Πολιτισμού κατόρθωσε να χτυπήσει για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες εβδομάδες για τον Παρθενώνα».

«Αυτή τη φορά σε σχέση με τη χρήση απεικόνισης του κορυφαίου αυτού μνημείου του παγκόσμιου πολιτισμού σε συσκευασίες της Coca Cola στο πλαίσιο διαφημιστικής καμπάνιας» έσπευσε να προσθέσει.

Όπως υπενθύμισε ο πρώην υφυπουργός, πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει ρητά ότι «για τη χρήση κάθε είδους απεικονίσεων μνημείων επί κάθε είδους υλικού φορέα, π.χ. βιβλία, περιοδικά, αφίσες, ετικέτες, λογότυπα κ.ά., απαιτείται άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού και πληρωμή τελών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία μάλιστα προκαταβάλλονται».

«Και όμως, η υπουργός Πολιτισμού, αντί να πράξει το αυτονόητο καθήκον της και να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, ψεύδεται ασύστολα και κατασκευάζει δήθεν "σφάλματα" της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, καλώντας μας μάλιστα να σιωπήσουμε για το θέμα» κατήγγειλε, μεταξύ άλλων.

Και συνέχισε: «Με τον θρασύτατο αυτό τρόπο, επιχειρεί να συσκοτίσει τις πραγματικές της προθέσεις για την ακύρωση της απόφασή μας και τον περιορισμό του όρου "απεικόνιση" μόνο στην πιστή και ακριβή αποτύπωσης της φυσικής εικόνας των μνημείων, ώστε να μην απαιτείται άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού και καταβολή τελών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χρήση των πάσης φύσεως τεχνικών και καλλιτεχνικών αποδόσεων για εμπορικούς και διαφημιστικούς σκοπούς».

Στα παραπάνω, όπως ήταν φυσικό, έσπευσε να απαντήσει η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, η οποία υπενθύμισε τα εξής:

  • Τον Αύγουστο του έτους 2018 η εταιρεία «Coca - Cola Hellas» παρουσίασε μια αναμνηστική και συλλεκτική φιάλη, προς τιμή του νησιού της Κρήτης και της πλούσιας ιστορίας του, επί της οποίας υπήρχε σκίτσο - σύνθεση τοιχογραφιών του Παλατιού της Κνωσσού. Προ της κυκλοφορίας της φιάλης η εταιρεία αιτήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου τη χορήγηση πληροφοριών σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης σχετικής άδειας χρήσης, με την αρμόδια ΕΦΑ να αποφαίνεται ότι δεν είναι αναγκαία η λήψη της άδειας αυτής.
  • Το Νοέμβριο του έτους 2018 η ίδια εταιρεία «Coca - Cola Hellas» απευθυνόμενη στην εν θέματι αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, προκειμένου να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης - σκίτσου για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα. Η ΕΦΑ Πόλης Αθηνών, σε απάντηση του ανωτέρω αιτήματος, ενημέρωσε την ενδιαφερόμενη εταιρεία ότι δεν απαιτείτο άδεια χρήσης για την ελεύθερη σχεδιαστική απεικόνιση, από πλευράς αρμοδιοτήτων Υπουργείου Πολιτισμού.
  • Η διαφημιστική καμπάνια της «Coca - Cola Hellas» έχει ως έναρξη χρόνο προγενέστερο της 04-07-2019 χρονικό σημείο κατά το οποίο άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση αναπαραστάσεων και συνεπώς δεν καταλαμβάνεται απ' αυτό.

«Τα ανεπαρκή διοικητικά-νομικά αντανακλαστικά της προηγούμενης ηγεσίας αποτυπώνονται στην περιβόητη υπουργική απόφαση της 4ης Ιουλίου την οποία επιχειρεί να την κάνει σημαία του ενώ αυτή στο σύνολό της προσβάλλει το σύνολο του νομικού μας πολιτισμού καθώς και του κράτους δικαίου» κατέληξε το υπουργείο Πολιτισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την ίδια υπόθεση, οι εταιρείες Βίκος, Λουξ και ΕΨΑ έχουν προχωρήσει σε εξώδικη διαμαρτυρία για την επικοινωνιακή στρατηγική της Coca-Cola και τη χρήση εθνικών συμβόλων στη διαφημιστική της καμπάνια.

Σχετικά:

ΚΑΣ για Ακρόπολη: Ενέκρινε νέο ανελκυστήρα και βελτίωση του φωτισμού
Η Coca-Cola Νορβηγίας άλλαξε το λογότυπό της για να τιμήσει το Ραμαζάνι (εικόνα)
Πώς ένα αποτυχημένο πείραμα με Coca Cola θύμισε σε κάποιους το Brexit – Βίντεο
Tags:
διαφήμιση, Υπουργείο Πολιτισμού, Coca-Cola, Ακρόπολη, Ακρόπολη, Ακρόπολη, Παρθενώνας
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK