17:48 08 ΑΥΓΟΥΣΤΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
1 0 0
Βρείτε μας

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την πιο αγαπημένη μέρα των καταναλωτών, τη Black Friday. Ποια προϊόντα και υπηρεσίες θα έχουν την τιμητική τους; Πού θα φτάσουν οι εκπτώσεις της ελληνικής αγοράς; Ο Νίκος Κουγιουμτσής, Β’ αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, μίλησε στο Sputnik.

Ώθηση στην ελληνική αγορά αναμένεται να δώσει η Black Friday 2019, παρά το γεγονός ότι, από τις αρχές του χρόνου μέχρι σήμερα, έχει ενταθεί η καταναλωτική ανομβρία, όπως λέει χαρακτηριστικά ο Νίκος Κουγιουμτσής, Β’ αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και μέλος Δ.Σ. της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, ο οποίος μίλησε στο Sputnik. Μονόδρομος είναι οι γενναίες εκπτώσεις, για όποιον έμπορο επιθυμεί να λάβει μέρος στο δημοφιλές ξενόφερτο έθιμο, με πρωταρχικό στόχο να κρατηθεί στο καλύτερο δυνατό επίπεδο για τον καταναλωτή το value for money.

Οι Έλληνες έμποροι «ξεχειλώνουν» τον θεσμό της Black Friday

Στην Ελλάδα, η Black Friday δεν πραγματοποιείται όπως στην Αμερική, όπου για μία και μοναδική ημέρα η αγορά διαθέτει προϊόντα με εκπτώσεις που αγγίζουν το 90%, ωθώντας τους καταναλωτές να σχηματίζουν τεράστιες ουρές, έξω από τα καταστήματα. «Εμείς ξεχειλώνουμε τον συγκεκριμένο θεσμό, ανοίγοντάς τον σε διάρκεια από μία ημέρα σε ολόκληρη εβδομάδα, κατά περίπτωση και περισσότερο», σχολίασε ο κύριος Κουγιουμτσής.

«Νομίζω, πως, όταν αυτός ο ξενόφερτος θεσμός ήρθε στη χώρα μας, μας βρήκε απροετοίμαστους, τουλάχιστον όσον αφορά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Στην πορεία, προσπάθησαν κι αυτές να προσαρμοστούν, μην έχοντας, ωστόσο, την αποθήκη και το stock των μεγάλων επιχειρήσεων. Και, παρόλο, που δεν έχουν τη δυνατότητα προωθητικών ενεργειών και διαφήμισης, προσπάθησαν να ακολουθήσουν τις εκπτώσεις», πρόσθεσε.

Ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών έκανε λόγο για σταδιακή πτώση στην αγορά, από την αρχή του χρόνου. «Υπάρχει μια καταναλωτική ανομβρία, η οποία οφείλεται κυρίως στις πολλές υποχρεώσεις των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων. Θεωρούμε πως, η Black Friday 2019 θα αποφέρει μια σχετική κατανάλωση στην αγορά. Πιστεύουμε ότι οι γενναίες εκπτώσεις και οι καλές προσφορές εκ μέρους των επιχειρήσεων είναι μονόδρομος. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε στο καλύτερο δυνατό επίπεδο τη σχέση ποιότητας-τιμής, έτσι ώστε να προσελκύσουμε πολλούς καταναλωτές, παρά τη δύσκολη και μεταβατική, οικονομικά, περίοδο που διανύουμε ως χώρα».

Το 70% θα φτάσουν οι εκπτώσεις στις 29 Νοεμβρίου

Για την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου έχει «κλειδώσει» η Black Friday, ενώ, οι εκπτώσεις αναμένεται να αγγίξουν το 70%. Σε προσφορά αναμένεται να διατεθούν προϊόντα και υπηρεσίες, τόσο από εμπορικά και ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop), όσο και από γυμναστήρια, κομμωτήρια, ινστιτούτα ομορφιάς και γνωστές αλυσίδες σούπερ-μάρκετ.  

Όπως είπε, ο κύριος Κουγιουμτσής: «Το 60-70% βλέπω να φτάνουν οι εκπτώσεις της Black Friday, κατά περίπτωση, ενδεχομένως, σε κάποια είδη να γίνουν και μεγαλύτερες. Την τιμητική τους έχουν τα ηλεκτρικά και τα ηλεκτρονικά είδη, μιας κι είναι αυτά που οι καταναλωτές αγοράζουν κυρίως εκείνη τη μέρα, ενώ, σε δεύτερη μοίρα έρχονται η ένδυση, η υπόδηση και τα είδη σπιτιού αγοράζονται».

Προαιρετική για τους έμπορους η συμμετοχή στη Black Friday – Απαραίτητη η προσοχή από τους καταναλωτές

«Όποιος έμπορος θεωρεί ότι μπορεί να βάλει εκπτώσεις και να κάνει προσφορές σε ένα είδος, προχωράει σε αυτό προαιρετικά. Σίγουρα, οφείλουμε, ως έμποροι, να διαφυλάσσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή, όχι να τον κοροϊδεύουμε. Η καταστρατήγηση των κανόνων του ανταγωνισμού βλάπτει αυτή τη σχέση, αλλά και την επιχειρηματικότητα. Δε γίνεται να πολυδιαφημίζεται ένα προϊόν, μέσω μαζικών προωθητικών ενεργειών, ενώ δεν υπάρχει ικανοποιητικό απόθεμα στα ράφια. Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τις διαφημίσεις προσφορών, να ψάχνει κατά πόσον ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ή αποτελούν τρόπο προσέλκυσής τους στο κατάστημα χωρίς το απαιτούμενο αντίκρισμα. Έχει τύχει σε όλους μας να αναζητήσουμε ένα προϊόν πολυδιαφημισμένο για τη μεγάλη του έκπτωση, για να διαπιστώσουμε τελικά ότι, δυστυχώς, δεν υπάρχει στα ράφια του καταστήματος», καταλήγει ο κύριος Κουγιουμτσής.

Πότε είναι η Black Friday 2019

Φέτος, η Black Friday 2019 «θα πέσει» στις 29 Νοεμβρίου, δηλαδή την επόμενη Παρασκευή, ενώ, οι καταστηματάρχες έχουν, ήδη, προχωρήσει σε ανακοινώσεις για μεγάλες εκπτώσεις, προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές.

Πώς ξεκίνησε η Black Friday

Η μεγάλη εκπτωτική «γιορτή» μας ήρθε από τις ΗΠΑ. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για την ημέρα που ξημερώνει μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Black Friday είναι μία από τις πιο προσοδοφόρες ημέρες του χρόνου. Τα τελευταία χρόνια, ο θεσμός έχει εξαπλωθεί σε δεκάδες χώρες, με τη συμμετοχή καταστημάτων και επιχειρήσεων να αυξάνεται συνεχώς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Εκπτώσεις Νοεμβρίου 2019: «Τελευταία φορά οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες» - «Kοροϊδία η Black Friday»

Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ μιλά στο Sputnik: Για ποιες υποθέσεις προσφεύγουν οι Έλληνες;

Tags:
Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, αγορά, εκπτώσεις, Black Friday
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK