05:48 07 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2019
Το υπουργείο Παιδείας

Τι αλλαγές φέρνει στην ανώτατη εκπαίδευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

© Φωτογραφία : Nick Paleologos / SOOC
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Το υπουργείο Παιδείας παρουσίασε σήμερα το νομοσχέδιο που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και που αφορά την ανώτατη εκπαίδευση.

Προς διαβούλευση οδεύει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση, το οποίο μάλιστα παρουσίασε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου.

Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου, σύμφωνα με το kathimerini.gr είναι οι εξής δύο:

  • Ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), η οποία θα έχει ενισχυμένες αρμοδιότητες, σε αντικατάσταση της προϋπάρχουσας Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).
  • Απελευθέρωση της έρευνας και η δημιουργία ενός ευέλικτου και ευπροσάρμοστου πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Έρευνας (ΕΛΚΕ).
  • Στις αρμοδιότητες της νέας Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), θα βρίσκεται και η αξιολόγηση των Πανεπιστημίων και των ερευνητικών μονάδων που λειτουργούν μέσα σε αυτά.
  • Να σημειωθεί πως την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων αναμένεται να αναλάβει το  Συμβούλιο Αξιολόγησης και Πιστοποίησης.
  • Στο συγκεκριμένο συμβούλιο θα συμμετέχουν εξειδικευμένοι καθηγητές α’ βαθμίδας ανά γνωστικό αντικείμενο αλλά και εκπρόσωποι φοιτητών και κοινωνικών εταίρων.

Στα καθήκοντα του Συμβουλίου εντάσσονται:

  1. Η αξιολόγηση των ΑΕΙ και το εάν πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις ώστε να οργανώνουν προγράμματα σπουδών α’, β’ και γ’ κύκλου
  2. Η αξιολόγηση ερευνητικών μονάδων μέσα στα ΑΕΙ
  3. Η πιστοποίηση της ποιότητας:  των εσωτερικών συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας των ΑΕΙ και των προγραμμάτων σπουδών
  4. Η διενέργεια θεματικών αξιολογήσεων των ΑΕΙ

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμη ότι :

  • Συγκεκριμένο ποσοστό της χρηματοδότησης θα εξαρτάται από την αξιολόγηση
  • Πιστοποιούνται τα προγράμματα σπουδών πριν ξεκινήσουν να λειτουργούν
  • Εξετάζεται αν τα ΑΕΙ πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις για την οργάνωση προγραμμάτων σπουδών α’, β’ και γ΄ κύκλου
  • Εντάσσονται θεματικές και συγκριτικές αξιολογήσεις των Ιδρυμάτων σε κρίσιμα πεδία, π
  • Τέλος, προβλέπεται αυτοτελής αξιολόγηση για τα ερευνητικά κέντρα των ΑΕΙ
Tags:
Νίκη Κεραμέως, Νομοσχέδιο, ΑΕΙ, εκπαίδευση, Υπουργείο Παιδείας
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIK