00:46 05 ΙΟΥΝΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί από τα μεσάνυχτα της Τρίτης, με την αλλαγή του χρόνου. Πώς θα λειτουργεί και τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες.

Σε πλήρη λειτουργία τίθεται και επίσημα από τα μεσάνυχτα ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112. Από την πρώτη ημέρα του 2020, αρμόδιος φορέας για το 112 θα είναι η γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Τα κέντρα λειτουργίας του 112 θα βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία 24 ώρες το 24ώρο και 7 μέρες την εβδομάδα.

Καθώς το 112 θα τεθεί σε ολοκληρωμένη λειτουργία, πέρα από τις κλήσεις των πολιτών για βοήθεια, πλέον στα κινητά των πολιτών θα στέλνονται και μηνύματα σε περίπτωση κινδύνου. Τα μηνύματα είτε θα καλούν σε απομάκρυνση από συγκεκριμένες περιοχές ή θα δίνονται επιπλέον οδηγίες προστασίας. Παράλληλα, θα υπάρχει η δυνατότητα αυτόματου εντοπισμού κάθε πολίτη που θα καλεί στο 112 για βοήθεια.

«Η χρήση του 112 θα πρέπει να γίνεται με πολύ προσεκτικό τρόπο»

Ο γ.γ. Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, τόνισε ότι η χρήση του 112 θα πρέπει να γίνεται με πολύ προσεκτικό τρόπο και με νηφαλιότητα.

«Το νέο 112 θα μπορεί να ενημερώσει πολίτες σε πολύ στοχευμένες και συγκεκριμένες περιοχές αν αυτό κριθεί απαραίτητο. Θέλω όμως σε αυτό το σημείο να τονίσω δύο πράγματα, να βάλω το γενικό πλαίσιο και να προλάβω τυχόν παρανοήσεις.
Πρώτον, το νέο σύστημα δεν θα χρησιμοποιείται με το παραμικρό. Τα νέο 112 είναι ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια μας, στην υπηρεσία του πολίτη και της Πολιτικής Προστασίας. Η χρήση του όμως πρέπει να γίνεται με πολύ προσεκτικό τρόπο, όταν και μόνο κρίνεται απαραίτητο από τις αρχές, καθώς σε μία φυσική καταστροφή το πρώτο που πρέπει να λάβει κάποιος υπόψιν του είναι ο ανθρώπινος παράγοντας, δηλαδή οι συντεταγμένες αντιδράσεις που πρέπει να υπάρχουν.
Και σε αυτό καλούμε όλους να σταθούν αρωγοί στο έργο μας, προκειμένου να αποφεύγονται παρανοήσεις τόσο στο κομμάτι της ενεργοποίησης του 112 όσο και στη διαφύλαξη της ηρεμίας και της νηφαλιότητας των πολιτών τις κρίσιμες στιγμές», δήλωσε ο κ. Χαρδαλιάς.

Σημειώνεται ότι ο κ. Χαρδαλιάς θα εγκαινιάσει την ολοκληρωμένη λειτουργία του 112 αλλάζοντας χρόνο με τους εργαζόμενους στο κέντρο των κλήσεων. Υπενθυμίζεται ότι το κέντρο του 112 βρίσκεται στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής στο Χαλάνδρι.

Πώς θα λειτουργεί το 112

Το 112 είναι μια υπηρεσία επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης. Χωρίζεται στο εισερχόμενο και εξερχόμενο σκέλος.

Όσον αφορά το εισερχόμενο σκέλος, οι πολίτες μπορούν να καλέσουν δωρεάν το 112 σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης τόσο από την Ελλάδα όσο και από την ΕΕ και άλλες χώρες όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.

Όσον αφορά το εξερχόμενο σκέλος, οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν προειδοποίηση για επαπειλούμενο ή εν εξελίξει συμβάν ή επικίνδυνη κατάσταση που συνιστά άμεση απειλή για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά σας, προκειμένου να λάβει οδηγίες για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας.

Πώς θα γίνεται η ενημέρωση των πολιτών μέσω του 112

Όσοι πολίτες έχουν smartphone, θα λαμβάνουν γραπτό προειδοποιητικό μήνυμα που θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου μαζί με χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού.

Δοκιμαστικό μήνυμα έκτακτης ανάγκης 112
© Sputnik /
Δοκιμαστικό μήνυμα έκτακτης ανάγκης 112

Όσοι δεν διαθέτουν «έξυπνο» κινητό (smartphone) μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας ή να καλέσουν απευθείας στο 112.

Εκεί μπορούν να εγγραφούν και να δηλώσουν τον τρόπο που θέλουν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις. Έχουν τις εξής επιλογές:

  • Σύντομα μηνύματα (SMS) που θα εμφανίζουν ως αποστολέα το 112.
  • Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) που θα εμφανίζουν ως αποστολέα το 112.
  • Φωνητικό συναγερμό: Ο χρήστης θα δέχεται κλήση στο κινητό ή στο σταθερό τηλέφωνο που θα δηλώσει από τον αριθμό 112112. Μόλις απαντήσει θα ακούει φωνητικό μήνυμα είτε ηχογραφημένο είτε μεταφρασμένο από γραπτό κείμενο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μητσοτάκης: Από 1η Ιανουαρίου 2020 θα ξεκινήσει η λειτουργία του «112»

Γιατί δεν εστάλησαν μηνύματα του 112 για τη φωτιά στον Υμηττό

Κυβερνητικές πηγές για τα μηνύματα από το 112: Δεν υπάρχει καμία χρέωση

Tags:
smartphones, smartphone, Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, κατάσταση έκτακτης ανάγκης, 112
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK