ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
Κορονοϊός (2116)
0 10
Βρείτε μας

Την αναστολή όλων των επιβατικών πτήσεων από και προς την Ελλάδα, φέρεται να εξετάζει ο πρωθυπουργός. Πώς όμως είχε διαμορφωθεί, μέχρι στιγμής, η καθημερινότητα του ιπτάμενου προσωπικού της χώρας; Δύο αεροσυνοδοί μοιράστηκαν την εμπειρία τους, μιλώντας στο Sputnik.

Ήδη μετά την ανακοίνωση του πρώτου κρούσματος του νέου κορονοϊού στη χώρα μας, στις 26 Φεβρουαρίου 2020, η καθημερινότητα των περισσότερων πολιτών άλλαξε. Σήμερα, μόλις 22 ημέρες μετά, ο ταχέως μεταδιδόμενος ιός έχει στοιχίσει τη ζωή σε έξι ανθρώπους, με τον συνολικό αριθμό των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων να ανέρχεται σε 464.

Η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται ένα βήμα πριν την επιβολή των αυστηρότερων δυνατών μέτρων, προκειμένου να περιορίσει όσο είναι δυνατό την εξάπλωση. Η επέλαση του κορονοϊού προκάλεσε γρήγορα μία πρωτόγνωρη κρίση στις αερομεταφορές παγκοσμίως, από την οποία δεν εξαιρούνται οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες. Με τους ηγέτες της Ε.Ε. να προχωρούν στο κλείσιμο των εξωτερικών συνόρων, αλλά και με τη ζήτηση των επιβατών να μειώνεται κατακόρυφα, είναι εξαιρετικά πιθανό το ενδεχόμενο της απόλυτης καθήλωσης των αεροσκαφών, εφόσον ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αποφασίσει την αναστολή όλων των επιβατικών πτήσεων από και προς την Ελλάδα.

Πώς, όμως, διαμορφώνεται μέχρι στιγμής η καθημερινότητα του ιπτάμενου προσωπικού της χώρας μας; Πόσο εκτεθειμένοι αισθάνονται στον κίνδυνο της μετάδοσης του κορονοϊού; Δύο αεροσυνοδοί της AEGEAN, που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, μοιράζονται την εμπειρία τους, μιλώντας στο Sputnik. 

Ιπτάμενη στις μέρες του κορονοϊού

«Τέλη Φεβρουαρίου λάβαμε από την εταιρεία τα πρώτα email, τα οποία περιείχαν πληροφορίες σχετικά με την προέλευση, τη μετάδοση, τα συμπτώματα, καθώς και για τη διάγνωση, τη θεραπευτική αγωγή και τέλος την πρόληψη κατά του κορονοϊού. Στη συνέχεια, ήρθαν κάποια μέτρα από άλλες χώρες λόγω κρουσμάτων. Από τις 5 Μαρτίου, η εταιρεία άρχισε να εφαρμόζει μέτρα, τα οποία αυξάνονταν μέρα με τη μέρα. Τα πρώτα αφορούσαν τον εντοπισμό πιθανών κρουσμάτων και οδηγίες σχετικά με την αντιμετώπισή τους. Εάν εντόπιζαν κάποιον με συμπτώματα πριν την πτήση, τού απαγορευόταν η είσοδος στο αεροπλάνο. Τα μέλη πληρώματος είχαμε οδηγίες σχετικά με το πώς να πλησιάσουμε και να διαχειριστούμε ένα πιθανό κρούσμα, ώστε να προστατευτούν οι συνάδελφοι αλλά και οι επιβάτες. Όλα τα μέλη πληρώματος φοράμε γάντια latex, μιας χρήσεως, καθ’ όλη τη διάρκεια του σέρβις. Τα αεροσκάφη εφοδιάστηκαν με αντισηπτικά μαντηλάκια και μάσκες μιας χρήσεως. Τα καθαριστικά των αεροσκαφών ενισχύθηκαν με προϊόντα που έχουν απολυμαντική δράση, ακόμη και το κρεμοσάπουνο στις τουαλέτες.

Η καθημερινότητά μου στον εργασιακό χώρο δεν είναι ευχάριστη, διότι νιώθω καθημερινά ότι κινδυνεύω. Έχουμε αλλάξει ακόμη και τον τρόπο που χαιρετιόμασταν. Το μηνιαίο πρόγραμμά μας έχει επηρεαστεί, αρκετοί προορισμοί έχουν ακυρωθεί, ενώ έχουν μειωθεί και οι πτητικές μας ώρες. Επίσης, δόθηκαν κάποιες άδειες από την εταιρεία. Οι επιβάτες μας αυτές τις ημέρες είναι ανήσυχοι, ωστόσο, μπορώ να πω ότι δείχνουν κατανόηση».

«Οι επιβάτες εξακολουθούν να μας εκπλήσσουν»

«Η καθημερινότητά μας άλλαξε δραματικά, εκτός κι εντός δουλειάς. Οι πτήσεις είναι πια λιγοστές, οπότε λιγοστεύουν για εμάς οι εργάσιμες μέρες κι αυξάνονται οι άδειες. Έχουμε γίνει πολύ επιφυλακτικοί με τον επιβάτη, τον συνάδελφο, τον κάθε συνεργάτη. Οι εναγκαλισμοί και οι συστάσεις έχουν εξαφανιστεί. Τη θέση τους έχουν πάρει η απόσταση και η απολύτως απαραίτητη επικοινωνία μεταξύ μας. Η προαιρετική χρήση μάσκας και η απαραίτητη χρήση γαντιών, από τη στιγμή που μπαίνουμε στο αεροπλάνο, έως τη στιγμή που βγαίνουμε, είναι κάποια από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν στην αρχή για την προσωπική μας υγιεινή. Τελευταία αποφασίστηκε να διακόψουμε το σέρβις των επιβατών σε όλες τις πτήσεις εσωτερικού, προσφέροντας μόνο ένα μπουκάλι νερό.

Οι πτήσεις εξωτερικού έχουν μειωθεί σε τεράστιο ποσοστό. Καθημερινά λαμβάνουμε ενημερώσεις είτε για χώρες που κλείνουν τα σύνορα τους, είτε για χώρες προς τις οποίες δεν θα πετάμε πια διότι αποτελούν κίνδυνο. Τα σχόλια που δεχόμαστε καθημερινά από επιβάτες είναι λόγια συμπαράστασης κι ενθάρρυνσης. "Καλό κουράγιο παιδιά, να προσέχετε τον εαυτό σας" είναι μερικά από αυτά. Σαφώς συναντάμε και περιπτώσεις επιβατών, οι οποίοι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για το τι συμβαίνει γύρω τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μία οικογένεια από το Δουβλίνο, η οποία αποτελούνταν από τους γονείς και δύο μικρά παιδιά. Εκείνοι, λοιπόν, ήταν φοβερά ενθουσιασμένοι, που βρήκαν τόσο φθηνά εισιτήρια να ταξιδέψουν στην Κρήτη, γιατί ήταν όνειρο ζωής. Στην Κρήτη όπου μαγαζιά, ξενοδοχεία, αρχαιολογικοί χώροι είναι ήδη κλειστοί ή πρόκειται να κλείσουν. Οι επιβάτες εξακολουθούν να μάς εκπλήσσουν».

Θέμα:
Κορονοϊός (2116)
Tags:
Aegean, αεροσκάφος, αεροσυνοδοί, αεροσυνοδός, αεροπλάνο, κορονοϊός
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK