20:48 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2021
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 41
Βρείτε μας

Πώς να γεμίσεις τόσες ώρες μέσα στο σπίτι; Ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να καταπολεμήσεις το άγχος; (Και) οι Έλληνες στην καραντίνα επέλεξαν ό,τι και ο υπόλοιπος κόσμος, όπως αποκάλυψαν τα πρωτοφανή στοιχεία της Skroutz για τον Μάρτιο.

Στα παζλ και τα επιτραπέζια παιχνίδια στρέφονται άνθρωποι από όλο τον κόσμο για να περάσουν δημιουργικά αλλά και ψυχοθεραπευτικά τις ώρες της καραντίνας. Αυτή την τάση επιβεβαιώνουν για την Ελλάδα τα στοιχεία που έδωσε η μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων Skroutz για τις διαδικτυακές πωλήσεις του Μαρτίου (σε σύγκριση με τις πωλήσεις Φεβρουαρίου). Μεγάλη κερδισμένη αναδείχθηκε η κατηγορία «Χόμπι-Αθλητισμός», σημειώνοντας αύξηση 70,40%. Ωστόσο, αληθινά ιλιγγιώδης υπήρξε η άνοδος των πωλήσεων στα παζλ, που άγγιξε το 2.675,50%, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Παζλ, τα αγχολυτικά

«Έχει παρατηρηθεί μια αφύσικη, θα έλεγα, ζήτηση για παζλ, ενηλίκων κυρίως, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο σημείο να κάνουμε μέσα σε έναν μήνα τρεις εισαγωγές και να προχωρήσουμε σε προπαραγγελίες: δηλαδή, στα eshops και τα φυσικά καταστήματα (που παρέμειναν ανοικτά) με τα οποία συνεργαζόμαστε (δεν κάνουμε πωλήσεις λιανικής, μόνο χονδρικής) δηλώναμε ποια παζλ θα έρθουν και σε ποιες ποσότητες, και έκαναν προκρατήσεις. Πουλήσαμε ακόμα και ένα παζλ των 42.000 κομματιών» όπως επιβεβαιώνει στο Sputnik η Δέσποινα Ρεμούνδου, της Remoundo, που πάνω από εβδομήντα χρόνια κατασκευάζει στη χώρα μας επιτραπέζια και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Η συλλογή της ελληνικής εταιρείας περιλαμβάνει και παζλ, τα οποία εισάγει από τα brands Educa Borras (Ισπανία) και D-Toys (Ρουμανία).

Ανάμεσα στα μέσα που γράφουν για την άνθηση των παζλ διεθνώς στην περίοδο της καραντίνας είναι και το CNN. Σε άρθρο που δημοσίευσε με τίτλο «People are curbing their stay-at-home anxiety the analog way: With puzzles» («Ο κόσμος αντιμετωπίζει το άγχος στο σπίτι με αναλογικό τρόπο: Με παζλ») σχολιάζει ότι το συγκεκριμένο χόμπι έχει «ανακαλυφθεί» από παίκτες του NBA και αστέρες του ποδοσφαίρου, ακόμα και από τη βασίλισσα των social media Κάιλι Τζένερ, ενώ τα καταστήματα βλέπουν «ρεκόρ πωλήσεων».

Με τον τίτλο του αμερικανικού άρθρου, που εστιάζει στον ψυχοθεραπευτικό ρόλο των παζλ, θα συμφωνούσε και η κ. Ρεμούνδου, η οποία προσθέτει στο Sputnik: «Στο παρελθόν οι Έλληνες δεν έδειχναν να ασχολούνται τόσο πολύ με το παζλ. Να φανταστείτε ότι τα εξειδικευμένα καταστήματα στη χώρα μας μετριούνται στα δάχτυλα των δύο χεριών. Θεωρώ ότι τα παζλ στην καραντίνα καλύπτουν την ανάγκη να γεμίσουμε τις ώρες μας μέσα στο σπίτι, να συγκεντρωθούμε σε κάτι ώστε να αποσπάσουμε το μυαλό μας από πράγματα που ενδεχομένως μας ταλανίζουν, και να ηρεμήσουμε».

Δραστηριότητες όπως τα παζλ «μειώνουν την κορτιζόλη, την ορμόνη του στρες, και αυξάνουν τις ενδορφίνες [τις ορμόνες της καλής διάθεσης]» όπως εξηγεί η Δρ. Βάιλ Ράιτ, διευθύντρια κλινικών ερευνών της Αμερικανικής Εταιρείας Ψυχολογίας. Το CNN παραθέτει, επιπλέον, μια έρευνα που τα συνδέει με καλύτερες νοητικές λειτουργίες σε ανθρώπους άνω των 50 ετών. Αυτό το όφελος αποδεικνύεται ακόμη περισσότερο πολύτιμο για τους ηλικιωμένους που, εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19, έχουν αναγκαστεί να απομονωθούν για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα στο σπίτι.

Άραγε τα παζλ θα παραμείνουν δημοφιλή και μετά το τέλος της καραντίνας; Μήπως η πανδημία μάς προικοδοτήσει με μια νέα συνήθεια; Η κ. Ρεμούνδου εμφανίζεται επιφυλακτική: «Με το που θα βγει ο κόσμος έξω, από τους δέκα που έχουν αρχίσει να φτιάχνουν παζλ δεν νομίζω να παραμείνουν πάνω από δύο ή τρεις. Όμως, από ό,τι ακούω και διαβάζω, δεν θα εξαλειφθεί άμεσα το πρόβλημα του κορονοϊού και ενδεχομένως ανά διαστήματα να έχουμε πάλι lockdowns, για παράδειγμα από το φθινόπωρο. Οπότε κι εμείς προετοιμαζόμαστε ανάλογα, με αυξημένες εισαγωγές σε παζλ».

Επιστροφή στη Monopoly

Στην κατηγορία των παιχνιδιών, μια ακόμα αναλογική δραστηριότητα έρχεται δεύτερη σε αύξηση πωλήσεων για τον Μάρτιο, σύμφωνα με το Skroutz: τα επιτραπέζια (448,10%). Οικογένειες σε όλο τον κόσμο φαίνεται να ανακαλύπτουν -ή να ξαναθυμούνται- τη χαρά της Monopoly. Πράγματι, αυτό το επιτραπέζιο, στο οποίο πολλοί από εμάς είχαμε αφιερώσει ατελείωτες ώρες της παιδικής ηλικίας μας, έχει γίνει το μπεστ σέλερ της βρετανικής καραντίνας, όπως γράφει ο Guardian σε άρθρο με τίτλο «Sales of board games and jigsaws soar during coronavirus lockdown» («Οι πωλήσεις των επιτραπέζιων παιχνιδιών και παζλ ανεβαίνουν στη διάρκεια της καραντίνας του κορονοϊού»).

Επιστρέφοντας στα ελληνικά δεδομένα, η κ. Ρεμούνδου επιβεβαιώνει από την εμπειρία της τα στοιχεία του Skroutz, ότι και στα επιτραπέζια παιχνίδια υπήρξε αύξηση πωλήσεων, αν και όχι τόσο εντυπωσιακή όσο στην περίπτωση των παζλ. «Ο τζίρος που κάναμε μέσα στον Απρίλιο ήταν τζίρος Χριστουγέννων και όχι Πάσχα – γιατί το επιτραπέζιο παιχνίδι πωλείται κυρίως τα Χριστούγεννα».

Η ίδια προσθέτει μάλιστα ότι -παρά τον πειρασμό των ηλεκτρονικών παιχνιδιών- η Remoundo παρατηρεί άνοδο στις πωλήσεις επιτραπέζιων εδώ και περίπου πέντε χρόνια, γεγονός που αποδίδει στη made in Greece φιλοσοφία της εταιρείας, στις ανταγωνιστικές τιμές και στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων της.

Στη διάρκεια της καραντίνας, η εταιρεία μάλλον ευνοείται και από το δίκτυο διανομής των προϊόντων της, όπου ανήκει και μια μεγάλη αλυσίδα σουπερμάρκετ, από τα λίγα φυσικά καταστήματα που παραμένουν ανοιχτά. Για όσους μάλιστα θέλουν να κάνουν άμεσα ένα δώρο σε παιδιά και βαφτιστήρια, τα σουπερμάρκετ είναι μονόδρομος. Στις online αγορές σημειώνονται «μεγάλες καθυστερήσεις» (όπως έχουμε διαπιστώσει πολλοί από εμάς και παραδέχεται η κ. Ρεμούνδου), καθώς ούτε τα eshops ούτε οι εταιρείες ταχυμεταφορών ήταν προετοιμασμένα για τον τεράστιο όγκο διαδικτυακών παραγγελιών της καραντίνας.

Καθοριστικά τα σημεία πώλησης

Για την ακρίβεια, το δίκτυο διανομής φαίνεται να είναι κυριολεκτικά ζωτικής σημασίας για την πορεία μιας εταιρείας κάτω από αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Η My Greek Games είναι ένα ακόμη ελληνικό brand με ξεχωριστή ταυτότητα, με επιτραπέζια και παζλ βραβευμένα για τον σχεδιασμό τους, τα οποία έχουν κατακτήσει ακόμη και το πωλητήριο του Βρετανικού Μουσείου του Λονδίνου.

Ωστόσο, σε αυτή τη φάση τα σημεία πώλησης φαίνεται να είναι η αχίλλειος πτέρνα της My Greek Games, σύμφωνα με τα όσα σχολίασε στο Sputnik η συνιδιοκτήτρια Έφη Καραγκούνη: «Τα παιχνίδια μας είναι εκπαιδευτικά, με θεματολογία από την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία, μεταφρασμένα σε έξι γλώσσες, επομένως είναι και τουριστικά προϊόντα. Δεν έχουμε παρατηρήσει αύξηση των πωλήσεων, το αντίθετο μάλλον, καθώς έχουμε την ιδιαιτερότητα να συνεργαζόμαστε κυρίως με τουριστικά καταστήματα, που τώρα είναι όλα κλειστά, και με λίγα eshops».

Ας ευχηθούμε να βγούμε σύντομα από την πανδημία και να αναβιώσουν, μεταξύ άλλων, ο ελληνικός τουρισμός και τα προϊόντα που συνδέονται με αυτόν. Το ελάχιστο, όμως, που μπορούμε να ελπίζουμε είναι ότι στις αναμνήσεις μας από την καραντίνα δεν θα υπάρχουν μόνο φόβος και ανασφάλεια, αλλά και η σχεδόν ρετρό αίσθηση της ζεστασιάς και της εγγύτητας μιας οικογενειακής βραδιάς με επιτραπέζια παιχνίδια.

Σχετικά:

Kινητό σινεμά προβάλει ταινίες στις γειτονιές της Μαδρίτης ως «αντίδοτο» στην καραντίνα
Παιδιά και καραντίνα: Πόσο χρόνο μπορούν να περνούν μπροστά σε οθόνες; Ειδικοί απαντούν
Καραντίνα: Μπορεί η αναπνοή να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το άγχος;
Tags:
Ελλάδα, κορονοϊός, πανδημία, Skroutz, πωλήσεις, επιτραπέζιο παιχνίδι, παζλ, καραντίνα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK