17:16 04 ΙΟΥΛΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 10
Βρείτε μας

Μπορεί το 2020 να χάθηκε εξαιτίας του κορονοϊού για τον οινοτουρισμό στα οινοποιεία της Βόρειας Ελλάδας, όμως οι 29 οινοποιοί ετοιμάζουν καμπάνια για το 2021. Πέρυσι, 100.000 άτομα επισκέφτηκαν τα οινοποιεία πραγματοποιώντας μια διαφορετική τουριστική διαδρομή. Ελάχιστη η συμμετοχή του ΕΟΤ.

Η βιβλική ρήση «οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου» είναι απόλυτα σοφή. Διαχρονικά αλλά και επιστημονικά δεν έχει αμφισβητηθεί. Από την αρχαιότητα έως σήμερα, ο οίνος αποτελεί βασικό στοιχείο στην καθημερινότητα των ανθρώπων σε πολλές εκφάνσεις της.

Στην Ελλάδα, από την εποχή της ρετσίνας μέχρι σήμερα, έχουν αλλάξει πολλά και κυρίως οι ποικιλίες οίνου που από τους αμπελώνες καταλήγουν στο ποτήρι μας.

Η Μακεδονική γη αλλά και άλλες περιοχές - όπως η Ήπειρος και η Θεσσαλία - έχουν να επιδείξουν εκπληκτικούς οίνους μέσα από οινικές διαδρομές που τα τελευταία χρόνια εξυψώνουν, σιγά-σιγά, αλλά σταδιακά, τον οινοτουρισμό.

Το 1993, 13 οινοπαραγωγοί στη Βόρεια Ελλάδα ίδρυσαν την «Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Μακεδονίας». Πέρασαν αρκετά χρόνια και το 2019 και η Ένωση μετονομάστηκε σε «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδας» αφού προστέθηκαν νέα μέλη, πολλές εκλεκτές ετικέτες κρασιού και κυρίως μια δράση: «Οι δρόμοι του κρασιού της Βόρειας Ελλάδας» που έφερε την άνθιση του οινοτουρισμού σε ολόκληρη τη Μακεδονία, αλλά και σε άλλες περιοχές.

«Οι δρόμοι του κρασιού της Βόρειας Ελλάδας» οδηγούν σε οκτώ διαδρομές οίνου. Από τον Όλυμπο έως τη Νάουσα και από εκεί στην Ήπειρο, τη Δράμα έως τη Θράκη, οι οινικές διαδρομές προσφέρουν απλόχερα στον επισκέπτη μια μοναδική εμπειρία γεύσης οίνου, που αποτελούν προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Προέλευσης (ΠΓΠ), αλλά και απαράμιλλου φυσικού κάλλους.

«Έχουμε οκτώ οινικές διαδρομές και με αυτό τον τρόπο προβάλλουμε τα ξεχωριστά σημεία που έχει η κάθε διαδρομή. Η κάθε περιοχή λόγω του μικροκλίματος, των τοπικών αγροτικών συνηθειών έχει και τις δικές της ποικιλίες κρασιού. Στη Ραψάνη, στη Νάουσα, στο Αμύνταιο, στη Γουμένισσα έχουμε το ξινόμαυρο. Στη Δράμα έχουμε ένα μπλεντ από ασύρτικο και σοβινιόν μπλανκ. Παράλληλα, η κάθε περιοχή έχει και διαφορετική κουλτούρα και φυσιογνωμία, άλλου υπάρχει θάλασσα, βουνό κλπ» είπε στο Sputnik η εκπρόσωπος των «Οινοποιών Βορείου Ελλάδος» είπε από την πλευρά της στο Sputnik η εκπρόσωπος των «Οινοποιών Βορείου Ελλάδος», Αλεξάνδρα Ανθίδου.

100.000 Έλληνες και ξένοι επισκέφτηκαν τα οινοποιεία

Στους «Οινοποιούς Βορείου Ελλάδος» συμμετέχουν 29 οινοποιοί, ενώ τα οινοποιεία τους είναι πιστοποιημένα ως επισκέψιμα.

Όπως δήλωσε στο Sputnik ο πρόεδρος των «Οινοποιών Βορείου Ελλάδος», Στέλιος Μπουτάρης, πέρυσι περίπου 100.000 άτομα πραγματοποίησαν οινοτουρισμό και επισκέφτηκαν τα οινοποιεία της ένωσής τους.

«Από αυτούς το 70% ήταν Έλληνες και το 30% ξένοι. Οι περισσότεροι από αυτούς πραγματοποιούν οινοτουρισμό μεμονωμένα και όχι μέσω κάποιων τουριστικών οργανισμών» είπε ο κ. Μπουτάρης.

Μάλιστα, όπως ανέφερε, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο ότι οι ξένοι τουρίστες που πραγματοποιούν οινοτουρισμό είναι κυρίως Βορειοευρωπαίοι ενώ τελευταία προστέθηκαν και Αμερικανοί. Όσον αφορά τις ποικιλίες που είναι must και αποτελούν σήμα κατατεθέν της μακεδονικής γης ο κ. Μπουτάρης αναφέρει ότι είναι «το ξινόμαυρο και η μαλαγουζιά».

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο οινοτουρισμός «δουλεύει όλο τον χρόνο, με τους Έλληνες να επιλέγουν τον χειμώνα, ενώ οι ξένοι το καλοκαίρι».

Η φετινή χρονιά είναι μια χαμένη για τον οινοτουρισμό λόγω του κορονοϊού, Όπως εξήγησε ο κ. Μπουτάρης, τα οινοποιεία άνοιξαν και πάλι τις πύλες τους στις 15 Ιουνίου. «Ετοιμάζουμε καμπάνια για το 2021 τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο» συμπλήρωσε.

«Ελάχιστη βοήθεια από τον ΕΟΤ»

Ο οινοτουρισμός στη Βόρεια Ελλάδα είναι ακόμα στα πρώτα του βήματα, τα οποία ωστόσο είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Οι «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος» προσπαθούν μόνοι τους να χαράξουν έναν δρόμο και να αυξήσουν τον οινοτουρισμό με τους όποιους ξένους τουρίστες καταφτάνουν μόνοι τους στα οινοποιεία.

Γιατί όμως η Ελλάδα δεν προβάλλει στο εξωτερικό τον οινοτουρισμό έτσι ώστε να προσελκύσει τους tour operators και κατ' επέκταση τους τουρίστες;

«Η Ελλάδα έχει τα θέματά της, πρέπει να ξεφύγει από το να προβάλλει μόνο την Σαντορίνη, την Κρήτη, την Μύκονο, την Κέρκυρα. Και δυστυχώς, το ελληνικό κρασί στο εξωτερικό δεν είναι ακόμα τόσο γνωστό» τόνισε η κ. Ανθίδου επισημαίνοντας ότι η προσπάθεια των «Οινοποιών Βορείου Ελλάδος» είναι μοναχική.

«Ελάχιστα έχει βοηθήσει ο ΕΟΤ. Υπάρχει αναφορά στο site του ΕΟΤ για τον οινοτουρισμό και τους "Δρόμους του Κρασιού". Κατά καιρούς, και με την ευκαιρία κάποιων κονδυλίων, έχουν γίνει κάποιες ενέργειες αλλά αυτά είναι πάρα πολύ λίγα και ξέρουμε ότι μία φορά ίσον καμία».

Ποιότητα και χαμηλές τιμές

Στην Ελλάδα, όπως σημείωσε η κ. Ανθίδου, «είμαστε πολύ τυχεροί» γιατί έχουμε «καταπληκτικά κρασιά» που σε ποιότητα ανταγωνίζονται τα γαλλικά και τα ιταλικά κρασιά. «Και τα έχουμε σε πολύ χαμηλότερες τιμές. Δηλαδή ένα κρασί που εδώ το αγοράζουμε 15 ευρώ, το ίδιο κρασί ακριβώς, στο Μπορντώ θα το πάρουμε τουλάχιστον 50 ευρώ» κατέληξε.

Tags:
οινοποιείο, Μακεδονία, τουρισμός
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK