16:33 12 ΙΟΥΛΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Ένα μεγάλο ποσοστό των οχημάτων στην Ελλάδα δεν περνάει έλεγχο ασφαλείας, σύμφωνα με διευθυντή ιδιωτικού ΚΤΕΟ, με τον ίδιο να προσθέτει ότι αυτό οφείλεται τόσο στη νοοτροπία των οδηγών όσο και στην ασύμφορη οικονομικά συντήρηση των οχημάτων που είναι γερασμένα.

Σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων οδηγών δεν περνούν ΚΤΕΟ στις προβλεπόμενες ημερομηνίες, όπως επιβεβαίωσε ο Ορθόδοξος Μπακιρτζής, διευθυντής ιδιωτικού ΚΤΕΟ στη Θεσσαλονίκη. Ως έναν από τους βασικότερους λόγους που συμβαίνει αυτό φαίνεται, σύμφωνα με τον ίδιο, να είναι το γεγονός ότι το σύνολο των εργασιών συντήρησης που θα κληθεί να πληρώσει ένας οδηγός «φτάνει να γίνεται δυσανάλογο της ίδιας της αξίας του αυτοκινήτου». Μάλιστα, έκανε αναφορά στον γερασμένο στόλο των οχημάτων που έχουμε στην Ελλάδα, η συντήρηση των οποίων συχνά ξεπερνά τη συνολική αξία τους.

Ωστόσο, ο κ. Μπακιρτζής δήλωσε ότι τουλάχιστον όσον αφορά τα αυτοκίνητα που περνάνε ΚΤΕΟ φαίνεται πως μπορεί ο στόλος να είναι πεπαλαιωμένος, αλλά είναι σε καλή κατάσταση. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι δεν υπάρχει εικόνα για την πληθώρα αυτοκινήτων που οι οδηγοί τους επιλέγουν να αποφύγουν τον έλεγχο. 

«Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων που δεν ελέγχεται και τα ευρήματα δεν είναι καλά. Είναι περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα και άλλες τόσες μοτοσικλέτες. Είναι θέμα νοοτροπίας που δεν περνάει ΚΤΕΟ ο Έλληνας οδηγός. Κυρίως είναι ο φόβος ότι θα βρεθεί με κάποιες παραλείψεις με σημαντικό κόστος επισκευής. Και επειδή ο στόλος των ελληνικών αυτοκινήτων είναι γερασμένος, πολλές φορές η επιδιόρθωση είναι δυσανάλογη με την αξία του αυτοκινήτου» τόνισε ο κ. Μπακιρτζής στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ. 

Αυτή η «νοοτροπία» έχει να κάνει με την αυτοπεποίθηση του Έλληνα οδηγού ότι εφόσον το όχημα κινείται κανονικά δεν υπάρχει και λόγος ελέγχου ΚΤΕΟ. Τα περισσότερα όμως ατυχήματα συμβαίνουν όταν το αυτοκίνητο θα πρέπει να ανταποκριθεί σε μια «δύσκολη στιγμή», δηλαδή σε ένα απότομο φρενάρισμα ή σε κάποιον ελιγμό. 

Τα στατιστικά στοιχεία των σημαντικότερων παραλείψεων των αυτοκινήτων που περνούν ΚΤΕΟ αναφέρουν ότι τα περισσότερα οχήματα έχουν πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα, σημαντικότερος κίνδυνος που υπάρχει στο αυτοκίνητό μας σε περίπτωση αποφυγής του ΚΤΕΟ εντοπίζεται κατά βάση στα ελαστικά του οχήματος. Τα ελαστικά λόγω της φθοράς τους μειώνουν σημαντικά την ασφάλεια τόσο του οδηγού όσο και των υπόλοιπων επιβατών. 

Ο κ. Μπακιρτζής σχολίασε επίσης και το επίπεδο αξιοπιστίας των αυτοκινήτων που έρχονται από το εξωτερικό:

«Στα εισαγόμενα αν η αλλαγή των χιλιομέτρων έγινε στο εξωτερικό, δεν μπορούμε να το εντοπίσουμε. Η πρώτη καταμέτρηση των χιλιομέτρων γίνεται στο τελωνείο. Από αυτό το σημείο και έπειτα μπορούμε να έχουμε μια συνολική εικόνα του αυτοκινήτου».

Σημειώνεται ότι προκειμένου η Πολιτεία να περιορίσει την αποφυγή του ΚΤΕΟ, θα θεσπιστεί πλέον ηλεκτρονικός έλεγχος. Με αυτόν τον τρόπο το αρμόδιο Υπουργείο θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποια οχήματα δεν έχουν περάσει έλεγχο και θα επιβάλλονται τα αντίστοιχα πρόστιμα στον κάτοχο του αυτοκινήτου μέσω TAXIS. 

Tags:
έλεγχος ασφαλείας, αμάξι, οδηγός, Ελλάδα, όχημα, συντήρηση, αυτοκίνητο, ΚΤΕΟ
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK