09:44 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Κορονοϊός Ελλάδα (2994)
0 13
Βρείτε μας

Ο Γκίκας Μαγιορκίνης εξηγεί γιατί δεν έχει πειστεί ακόμη ότι έχει τόση σημασία ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις. Η ανάρτηση του καθηγητή και τα διαγράμματα.

Εξηγήσεις για τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις σε σχέση και με τις αποστάσεις μεταξύ των παιδιών επιχειρεί να εξηγήσει ο καθηγητής Γκίγκας Μαγιορκίνης, σε συνέχεια της χτεσινής ενημέρωσης για την πορεία του κορονοϊού στην Ελλάδα.

Σε ανάρτησή του στο Facebook, ο κ. Μαγιορκίνης εξηγεί ότι οι σχολικές τάξεις είναι διαφορετική περίπτωση από τους χώρους εστίασης, καθώς δεν υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται.

«Οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική» όπως επισημαίνει.

Συνεχίζοντας, επιχειρεί να δώσει απάντηση στο ερώτημα «πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;»

Για να το κάνει αυτό, ο καθηγητής δημοσιεύει δύο διαγράμματα.

«Έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120» αναφέρει ο κ. Μαγιορκίνης.

«Μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι “παραβάσεις” είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα της τάξης» προσθέτει.

«Συνεπώς από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς. Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών» παρατηρεί.

Καταλήγοντας, ο κ. Μαγιορκίνης υπογραμμίζει:

«Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στην μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 όσον αφορά τη μετάδοση σταγονιδίων».
Θέμα:
Κορονοϊός Ελλάδα (2994)
Tags:
κορονοϊός, Γκίκας Μαγιορκίνης, τάξη, σχολεία, μαθητές
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK