20:24 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟY 2021
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 23
Βρείτε μας

Ο Σταμάτης Κραουνάκης μιλάει στο Sputnik για την «υπέροχη έξοδο» από την κρίση, την «παταγώδη πτώση» της κυβέρνησης, αλλά και τον «επιτελικό ρόλο» της Ρωσίας στη λύση των ελληνοτουρκικών.

Για την «ομαδική μήνυση» που πρέπει να κάνουν όλοι οι καλλιτέχνες στην υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, την «καλή λαϊκή Δεξιά του Χαρδαλιά», που κάνει καλά τη δουλειά του, τον Πολάκη που είναι «ο μόνος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος δεν κώλωσε στιγμή», αλλά και τον επιτελικό ρόλο που θα παίξει στην τελική λύση της ελληνοτουρκικής διένεξης η Ρωσία, μίλησε στο Sputnik ο χειμαρρώδης, πολυτάλαντος Σταμάτης Κραουνάκης, καθισμένος σε μια πολυθρόνα, σαν ιερέας, στο κέντρο του αντιβασκανικού σύμπαντός του, που κατακλύζεται από εικόνες και εικονίτσες με Aγίους και ματάκια.

Πρώτη του κίνηση, μόλις κάθομαι, είναι να μου βάλει στα χέρια με έξαψη το ολοκαίνουριο CD του «Γιορτή στα Σπίτια», «ένα δίσκο ταυτότητα. Δίσκο-Ελλάδα», που τον κυοφόρησε η καραντίνα: «Δεν κυνήγησα όμως τίποτα. Η έμπνευση ήρθε, κατέβαιναν οι λέξεις, κατέβαινα οι νότες» μου εξηγεί σε μια συζήτηση, όπου για ακόμα μια φορά, δεν μάσησε σε κανένα σημείο και για κανένα λόγο τα λόγια του.

Αναλυτικά όσα είπε ο Σταμάτης Κραουνάκης στο Sputnik:

- Σε συναντώ ξανά σε μια περίοδο που πρέπει να είμαστε και πάλι μασκοφόροι.

Εγώ «αυτοκαραντινιάστηκα». Βγαίνω μόνο για τα εντελώς απαραίτητα με την υπέροχη μάσκα μου.

- Διαβάζω τον τοίχο σου στο Facebook. Αυτοκαραντινιάζεσαι και «πυροβολείς» ασύστολα.

Από τον Αύγουστο.

- Πολυβόλο… Δεν έχεις αφήσει κανέναν ήσυχο, αν και την τιμητική της έχει η υπουργός Πολιτισμού.

Σκέφτηκα, αφού έχουμε αυτό το εργαλείο, γιατί παλιά είχα τις ραδιοφωνικές εκπομπές, γιατί να μην γράφω τις σκέψεις μου. Κι έγραφα μια σκέψη κάθε πρωί.

- Ήταν και ψυχοθεραπευτικό;

Όχι. Μιλάω με τους 5.000 ανθρώπους που με παρακολουθούν και φέτος το άνοιξα και στους φίλους των φίλων, όπου κι εκεί αποδείχτηκε ότι κάποιοι φίλοι των φίλων είναι για πέταμα. Όχι δεν είναι ψυχοθεραπευτικό. Απευθύνομαι στους 5.000 φίλους και στους φίλους τους. Σε αυτή τη μικρή κοινότητα η οποία συμπάσχει. Είναι οι άνθρωποι που έρχονται στις παραστάσεις μου, είναι οι άνθρωποι που ακούνε τη μουσική μου, που με έχουνε διαλέξει για τις ζωές τους. Κάτι τους δίνει. Νιώθουν ότι δεν είναι μόνοι τους. Ότι ένας άνθρωπος επώνυμος τούς σκέφτεται. Ότι υπάρχει ένας καλλιτέχνης που έχει άποψη για την πολιτική.

- Και κυρίως δεν φοβάται να την πει, διότι έχουμε να κάνουμε με καλλιτέχνες, με ομοτέχνους σου, οι οποίοι ποτέ δεν μιλούν.

Εγώ είμαι μεγαλωμένος σε μια εποχή που τους θυμάμαι τους καλλιτέχνες στον δρόμο μαζί, όποτε υπήρχε δικαίωμα καλλιτεχνικό αλλά και πολιτικό να διεκδικηθεί σοβαρό, ζήτημα δημοκρατίας, οι καλλιτέχνες ήταν «αλά μπρατσέτα», ανεξάρτητα από πολιτική, στον δρόμο.

- Ξαναβρεθήκατε οι άνθρωποι της μουσικής πρόσφατα έξω από το υπουργείο Πολιτισμού διαμαρτυρόμενοι για τα πνευματικά δικαιώματα.

Κατά παρότρυνση της Λίνας Νικολακοπούλου, από τη συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Δικαιούχων Έργων Μουσικής, της ΕΔΕΜ. Ήμασταν 400. Και σηκώθηκε η Λίνα και είπε «γιατί δεν πάμε, όπως είμαστε με τα αιτήματά μας για την άδεια έξω από το υπουργείο;». Τώρα από τους 400 που ήμασταν στη συνέντευξη Τύπου, έξω από το υπουργείο φτάσαμε 40!

- Φυλλορροούσατε καθοδόν;

Δεν ήρθαν οι υπόλοιποι! Παρόλα αυτά, αυτοί οι 40 έξω από το υπουργείο κάνανε δουλειά. Ήμασταν μια φωνή εκείνη την ώρα, πάλι με το εξαιρετικό σύνθημα που πέταξε η Λίνα στον αέρα «ούτε ΑΜ ούτε ΕΜ, άδεια τώρα στην ΕΔΕΜ». Όντας μη θεσμικός μέσα στα συμβούλια των καλλιτεχνών μας, είχα την άνεση να παίξω το ρόλο της ντουντούκας. Έκανα ό,τι μπορούσα. Είτε με ανοικτές επιστολές προς την κυρία Μενδώνη, είτε με βρισίδια, είτε με μπουνίδια. Και καταφέραμε μετά από πολύ μεγάλη πίεση και στη Μενδώνη να πάρει τον Κωνσταντακόπουλο, ο οποίος κατάφερε σαν πρόσωπο του υπουργείου να φέρει σε πέρας τη μετάβαση στον νέο φορέα, στην ΕΔΕΜ. Πιστεύω η επιλογή και η ψήφιση της Λούκας Κατσέλη στη θέση της διευθύντριας, που ήταν πρόταση δικιά μου και του Νικολόπουλου, ακριβώς για να έχουμε αρχηγό έναν άνθρωπο που να ξέρει το οικονομικό και να έχει διεθνές κύρος ήταν (κίνηση) ματ. Η Λούκα έχει χρεωμένο, θα το πω απλά λαϊκά, έναν νόμο που βοήθησε τον κόσμο, που βοήθησε την κοινωνία.

- Επομένως προχωράτε κανονικά για την είσπραξη των πνευματικών δικαιωμάτων;

Είμαστε σε πολύ καλό δρόμο αυτή τη στιγμή, έχουμε γραφεία, έχουμε μηχανισμό αποτύπωσης των δικαιωμάτων.

- Δεν έχουν αποδοθεί ακόμη δικαιώματα στους δικαιούχους δημιουργούς.

Από Γενάρη ξεκινάμε.

- Στο μεταξύ πώς επιζείτε οι δημιουργοί χωρίς live ή με ελάχιστα με τη νέα κατάσταση;

Έκανα live. Όχι πολλά. Δέκα.

- Ο κόσμος δεν φοβήθηκε. Το διαπίστωσα στη συναυλία σου στην Χαλκίδα.

Δεν φοβήθηκε καθόλου. Άλλωστε ήμασταν συνεπείς με τα μέτρα. Παίξαμε παντού. Σε σινεμά, σε σπίτια, σε βεράντες.

- Δεν είδατε τον κόσμο πανικόβλητο για αυτό που θα έρθει;

Όχι. Ερχόντουσαν με λαχτάρα να ξεσκάσουν. Ακόμη και με μάσκα ήταν πειθαρχημένοι και γλυκύτατοι. Δεν είδες πουθενά αυτό το βαρύ.

- Εσύ πάντως δεν έχασες τον χρόνο σου. Εν μέσω πανδημίας έγραψες ένα CD!

Τι άλλο να έκανα;

- Γιορτή στα σπίτια; Τι τίτλος είναι αυτός; Μας τρολάρεις.

Με τρολάρουν κι εμένα οι φάσεις. Αλλά τι άλλο να έκανα! Ήμουνα εδώ μέσα κλεισμένος υποχρεωτικά. Είχα πολύ καιρό να μείνω τον εαυτό μου.

- Σου έκανε καλό η απομόνωση;

Πήρα χρόνο για μένα. Δεν θα γινόταν αλλιώς. Δεν είχα ποτέ όλο τον χρόνο της μέρας, να κυοφορήσω το πρωί ένα τραγούδι, να κρατήσω 10 σημειώσεις και την άλλη μέρα το πρωί να σηκωθώ και να πάω να το παίξω στο πιάνο και να το ανεβάσω και στο Facebook. Και δεν είμαι ο μοναδικός καλλιτέχνης που το έκανε αυτό παγκοσμίως. Ίσως είμαι ο μόνος στην Ελλάδα που έδωσε καινούριο υλικό.

- Με άλλα λόγια, σε γονιμοποίησε αυτή η φάση.

Αυτό δεν μου είναι κάτι ξένο. Έτσι δουλεύω. Απλά όταν τρέχεις και σε πέντε δουλειές έξω, δεν έχεις πάντα αυτό τον χώρο και χρόνο κύησης. Παρόλα αυτά, αυτό που ίσως είχε ενδιαφέρον είναι ότι στη φάση αυτή τα «μηνύματα» ήρθανε αυτόματα. Δεν κυνήγησα τίποτα. Η έμπνευση ήρθε, κατέβαιναν οι λέξεις, κατέβαιναν οι νότες.

- Πρώτη φορά συνέβη αυτό;

Με τόση αμεσότητα, ναι! Παρόλο που μπορώ να πω ότι την οδηγώ πια τη μηχανή σωστά, ξέρω πότε έρχεται το μήνυμα και πότε θα το ακούσω. Αλλά τέτοια δωρεά, που ήτανε και σε συνέχεια, δεν έχει ξαναγίνει.

- Πες μας όμως τι είναι η «Γιορτή στα Σπίτια», γιατί ακόμα δεν έχω ακούσει το CD. Έχεις επιστρατεύει την Ελένη Βιτάλη, τον Φοίβο Δεληβοριά, τον Μητσιά, τον Καλαντζόπουλο.

Μπορώ να πω νομίζεις; Γράφτηκαν πολλά, ειπώθηκαν πολλά. Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι είναι ένας δίσκος ταυτότητας. Ελλάδα. Δηλαδή, πήγα μέσα από μια πάρα πολύ απλή διαδρομή προς αυτό που είναι τόπος.

- Πριν, μετά, κατά την πανδημία;

Μέσα στην πανδημία γράφτηκε.

- Άρα είναι ο τόπος μέσα στην πανδημία.

Ναι. Αλλά εκεί άκουσα φωνές ανθρώπων. Κι έτσι φώναξα αυτούς τους ανθρώπους να κάνουνε συμμετοχή, παρόλο που την ώρα που γράφτηκαν δεν ήξερα ποιος θα τα πει και αν θα βγουν. Αυτό που ξέραμε τότε είναι ότι αυτό μπορούμε σήμερα, δεν ξέραμε καν αν θα ζούμε αύριο! Ε, αυτό εμένα, αντί να με ρίξει, με έβγαλε στο φως. Που αυτό είναι θέμα χαρακτήρα.

- Γιατί τον Ρήγα Φεραίο, γιατί τον Θούριο, σήμερα; Ανέσυρες μια μελοποίησή του.

Σωστά το ρωτάς. Καταρχάς, τη μουσική για τον Θούριο την είχα γράψει για την παράσταση του Κολοκοτρώνη το ’16, ήταν μέσα στα Χορικά της παράστασης. Ο εγκλεισμός με φώτισε ένα πρωί να σηκωθώ να πάω να τον παίξω. Γιατί είναι το τραγούδι των ανθρώπων που δεν είναι ελεύθεροι. Και δεν ήμασταν ελεύθεροι. Ήμασταν σε εγκλεισμό. Το βράδυ που ήρθε η Βιτάλη να πει τα δυο τραγούδια, τον Καλαματιανό και την υπέροχη ρούμπα για την Κιβωτό του Κόσμου, που πάλι είναι ένα τραγούδι που έγραψα για τα παιδιά της Κιβωτού και το είπα στην εκπομπή του Χαρίτου, της λέω, πέντε η ώρα το πρωί: «Είναι ένα τραγούδι ακόμα, δεν στο έχω στείλει. Θες να το μάθεις τώρα να το πούμε;»

Κι αυθόρμητος ο τρόπος που το ερμήνευσε, με τη φωνή όχι μιας τραγουδίστριας, αλλά με τη φωνή μιας γυναίκας σε ένα δωμάτιο. Και στο «Δεν θέλω τα τραγούδια μου στου Κούλη τα λημέρια» μου λέει η Βιτάλη: «Μην πω Κούλη. Το τραγούδι θα έχει μείνει και ο Κούλης θα έχει φύγει». Σοφή! Με απασχόλησε. Και το έκανα τελικά: «Δεν θέλω τα τραγούδια μου στα σκοτεινά λημέρια».

Στο υλικό που γεννήθηκε στην πανδημία, και θα ανεβεί 2 Οκτωβρίου στις πλατφόρμες, υπάρχει κι ένα τραγούδι με τίτλο «Πανδημία» που έχω πατήσει το δρόμο του ρεμπέτικου κι είναι βαθύτατα ερωτικό και μάλιστα η φίλη μου -η Ναταλί- όταν το ανέβασα, μου είπε: «Μέσα στον εγκλεισμό μάς γράφεις ερωτικό τραγούδι;» Λέει στην ουσία: «Έλα, παρ’ το αμάξι και κατέβα, σε πεθύμησα», δηλαδή βγάλε άδεια απ’ τον Χαρδαλιά και έλα να σε δω. Ωραία πράγματα έγιναν.

Ο Σταμάτης Κραουνάκης
© Sputnik
Ο Σταμάτης Κραουνάκης

- Να ευχόμαστε να πάμε για δεύτερο lockdown, ώστε να προκύψουν κι άλλα τραγούδια;

Δεν θα αντέξει οικονομικά ο κόσμος δεύτερο lockdown, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Διαφωνούμε, συμφωνούμε, εγώ ανήκω στους ανθρώπους, που από φυσιολογία μύτης κι αναπνευστικού δεν την αντέχω τη μάσκα. Άρα διαλέγω την «αυτοκαραντίνα».

- Θα τη βγάλουμε καθαρή; Τα πράγματα έχουν αρχίσει να ζορίζουν. Έγραψες μάλιστα στον τοίχο σου ότι προσεύχεσαι να μην σου τύχει κανένα αναπάντεχο και χρειαστεί να κάνεις εισαγωγή σε νοσοκομείο και δεις μπροστά σου… τον τάρανδο!

Ανεβαίνω στη μηχανή και λέω μην σπάσει κανένα πόδι, μην πάθουμε καμιά διάρροια και μας τρέχουνε για το τίποτα και πάμε μέσα στη μόλυνση, μέσα στην πανδημία. Άκουσα μια γιατρό στη Νίκαια που είπε ότι τους έχουν αφήσει έρημους!

- Ο σώζων εαυτόν σωθήτω;

Αυτό ήταν κουβέντα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Καλά δεν το συζητάω. Αυτό το μάτι Μαρινέλα, που της ξηλώθηκε το στρίφωμα στη σκηνή και κάνει την υπεράνω και την υπερήφανη, και από κάτω ο πανικός βράζει, γιατί βράζει στην κυβέρνηση ο πανικός! Τέτοιος τεράστιος καταιγισμός ατζαμοσύνης, σπατάλης, διασπάθισης δημόσιου χρήματος δεν έχει ξαναγίνει.

- Για τη διασπάθιση έχετε γράψει κάτι και δημόσια.

Αυτά που ξέρουμε μόνο. Έξι εκατομμύρια οι μάσκες, αυτές οι σωβρακοφανέλες που φορέσαν στα παιδιά ολόσωμα, 20 εκατομμύρια οι λιστοπέτσες, 500 χιλιάρικα το κατεστραμμένο φράγμα του Αιγαίου, 2,5 εκατομμύρια ο Μεγάλος Περίπατος του Μπακογιάννη, 85 εκατομμύρια το Σκόιλ Ελικίκου. Βάλτα κάτω και πρόσθεσε! Είναι 115 εκατομμύρια φανερά!

- Το project του Μεγάλου Περίπατου πώς σου φαίνεται; Η Πανεπιστημίου και το Σύνταγμα με τους φοίνικες και τους πάγκους δεν εξωραΐστηκε;

Μα αυτό το αγόρι το λιγνό έχει κουραστεί να λέει «συγγνώμες».

- Μιλάς για τον Μπακογιάννη;

Ναι. Άκου! Αυτή τη στιγμή άλλο είναι το θέμα μας. Οι καλλιτέχνες έπρεπε να κάνουμε ομαδική μήνυση στη Μενδώνη. Μια μηνυσάρα με 10.000 υπογραφές. Τέλος!

- Με ποια κατηγορία;

Ότι μας λέει κλέφτες, ότι μας λέει «μαύρα λεφτά».

- Αναφέρεσαι στις δηλώσεις της για τους καλλιτέχνες του σύγχρονου Πολιτισμού, οι οποίοι δεν θα ενταχθούν στα μέτρα στήριξης του Υπουργείου επειδή, όπως εξήγησε, «εργάζονται σε καθεστώς μαύρης εργασίας»;

Ναι. Να σηκωθεί να πάει σπίτι της αυτή η μαντάμ η πασοκογενής!

- Μέχρι στιγμής, παρόλη την κατακραυγή από τον χώρο των καλλιτεχνών, δεν φαίνεται να μπορεί να την αγγίξει κάτι.

Θα τη αγγίξει ο λαός. Και το χειρότερο είναι ότι θα την αγγίξει ο λαός που τους ψήφισε. Το πρώτο χαστούκι από αυτόν θα το φάνε. Οι κραυγές της Καρδίτσας, ήταν από ψηφοφόρους της Δεξιάς, γιατί πολύ μας κατηγορήσανε για Συριζαίους όλους!

- Είσαι ΣΥΡΙΖΑ;

Δεν μπορώ να πω ότι είμαι ΣΥΡΙΖΑ.

- Σου έχουν φορέσει την ταμπέλα του Συριζαίου, επειδή χτυπάς αλύπητα την κυβέρνηση.

Δεν πειράζει. Αυτό ήταν η βασική άμυνα μιας γελοιότητας. Είμαι ΣΥΡΙΖΑ όσο κανείς πρέπει να είναι σε ένα αντίπαλο στρατόπεδο για να μην ανέχεται αυτή την αηδία. Αλλά θέλω να υπενθυμίσω σε όσους με παρακολουθούν και ξέρουν ότι και όσο ήμουνα στο ραδιόφωνο «Κόκκινο», η κριτική μου στον ΣΥΡΙΖΑ ήταν αμείλικτη. Δεν με ενδιαφέρει να είμαι σε ένα κόμμα. Εγώ είμαι καλλιτέχνης! Εγώ, αγάπη μου γλυκιά, ψήφιζα 30 χρόνια ΚΚΕ. Κι αποφάσισα να μην το ξαναψηφίσω γιατί πήγαν εκεί κάποιες ανεκδιήγητες κυρίες, οι οποίες είχανε γλείψει τα σοβατεπιά όλων των κυβερνήσεων και ήταν σε όλες τις τηλεοράσεις πάντα. Και το θεώρησα εσχάτη προδοσία, για τα πιστεύω μου και τη ψήφο μου, να πάνε στην αγκαλιά του το ΚΚΕ τα πρόσωπα αυτά. Τόσο απλά!

- Ως αντιπολίτευση τον ΣΥΡΙΖΑ πώς τον βλέπεις;

Μην με ρωτήσεις τώρα. Νομίζω θα αγριέψει.

- Ο φίλος σου ο Πολάκης πού είναι; Δεν πολυακούγεται.

Εγώ τον αγαπώ τον Πολάκη. Δεν έχω τίποτα προσωπικό. Τον αγαπώ γιατί μου ταιριάζει το χνώτο του στον τρόπο που τα χώνει. Είναι ο μόνος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος δεν κώλωσε στιγμή.

- Και δίκαιο να έχει, το χάνει με αυτά που λέει. Δεν έπρεπε κάποιος να τον συγκρατεί;

Δεν γίνεται. Να το πω; Άστε τον Πολάκη ήσυχο! Ο Πολάκης είναι κρι-κρι. Δεν μπορεί να κατεβεί απ' την κορφή του βράχου. Πώς να το κάνουμε δηλαδή; Το ξέρω ότι θα τα πάρουν όσα σου λέω από εδώ και από εκεί και θα τα γράφουνε, αλλά δεν με ενδιαφέρει και καθόλου.

- Έχεις γράψει ότι σε χαροποιεί που είναι ξεκάθαρο ποιοι καλλιτέχνες στηρίζονται από την κυβέρνηση και ποιοι καταδικάζονται βουβά. Μπορείς να γίνεις πιο σαφής;

Ο λαός δεν είναι ζώον. Ξέρει. Καταλαβαίνει.

- Σε ποιους αναφέρεσαι;

Σε αυτούς που βιάστηκαν να στηρίξουνε την κυβέρνηση απερίσκεπτα.

- Με το αζημίωτο;

Αυτό δεν το γνωρίζω, ούτε μπορώ να πάρω την ευθύνη να καταγγείλω έναν συνάδελφο ό,τι κι αν πιστεύει. Εγώ ήμουνα ο πρώτος που είπε «μην χτυπάτε τον Μαρκουλάκη, χτυπάτε αυτή την ηλίθια που ανέβασε σε μεγάλο site "ο Μαρκουλάκης θα σώσει τον κλάδο"». Γιατί έχω κάνει κι εγώ αντίστοιχες κινήσεις με τον Μαρκουλάκη επί όλων των κυβερνήσεων, σε πληροφορώ.

- Έπαιρνες απευθείας στο τηλέφωνο τον πρωθυπουργό;

Όχι πρωθυπουργό. Υπουργούς. Μόνο με τον Τσίπρα έχω αυτό το θάρρος. Κι αυτόν δεν τον ενοχλώ για προσωπικά μου θέματα ή του κλάδου. Έτσι κι αλλιώς με τις υπουργίνες του Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ ήμουνα στα μαχαίρια.

Εγώ βάφτισα τη Λυδία (Κονιόρδου) «πασμίνα».

Ο Σταμάτης Κραουνάκης
© Sputnik
Ο Σταμάτης Κραουνάκης

- Και τη Μενδώνη «στέκα»; Δικό σας είναι;

Βεβαίως! Αλλά για να είμαι δίκαιος, μετά την ξαφνική ακύρωση των δυο συναυλιών μου στο καφέ του Νομισματικού Μουσείου, της έστειλα ένα mail πάρα πολύ ευγενικό. Γιατί είμαι μάγκας. Και δεν ήθελα να μείνω στην πληροφορία που μου έδωσαν για τους λόγους ακύρωσης οι άνθρωποι του καφέ του μουσείου.

- Δεν ήταν εκδικητική κίνηση η ακύρωση των συναυλιών;

Όχι. Η Μενδώνη στο mail μου απάντησε ευγενέστατα, κι αυτό δεν μπορώ να μη το πω, όπου αποποιήθηκε οποιαδήποτε ευθύνης. Απλώς, εγώ εικάζω, όπως και μάλλον έγινε, ότι τα παιδιά που έχουν το καφέ, μόλις άκουσαν το όνομά μου έπεσε φόβητρο, θα σκέφτηκαν «βάζεις αυτόν εδώ που έχει σκοτωθεί με τη Μενδώνη, θα σου πάρουνε την άδεια…». Είναι αυτό που λέω πάντα: Τα τσιράκια είναι πιο επικίνδυνα από τα αφεντικά πολλές φορές. Τώρα όμως που έχει αρχίσει και γέρνει το καράβι και είναι ολοφάνερο ότι γέρνει και αρχίζουν όλα αυτά τα τσιράκια και γλείφουν πασοκορυριζαίους, για να έχουνε δουλίτσα και στην επόμενη φάση, έχει πάρα πολύ μεγάλη πλάκα. Και πραγματικά τώρα καγχάζω!

- Το εξώδικο για τη χρήση του τραγουδιού σου στο φορτηγό, που πέρασε μπροστά από το Μαξίμου, με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη τι έχει απογίνει; Την αποζημίωση των 800 ευρώ ποιος την πήρε;

Την καταθέσαν στην ΕΔΕΜ, 810 και κάτι. Μόνο εγώ φορτώθηκα το βρισίδι. Με βγάζαν με το διχτυωτό και το τσιγάρο από μια συναυλία στην Κύπρο «Τόσα σου αξίζουν, τόσα πάρε, μωρή!». Το ξύλο που έχω φάει από τη φορτηγάντζα και μετά δεν λέγεται!

- Η σχέση σου με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη έχει αποκατασταθεί;

Όχι. Έπρεπε να έχουμε ερωτηθεί. Κι αυτό που δεν ξέρει η κοινωνία είναι ότι τα επιδόματα στους καλλιτέχνες δόθηκαν υπό την απειλή του εξωδίκου μου. Μετά εφευρέθη το «μαύρο χρήμα» για να μην δοθούν άλλα. Τέλος. Τα είπα όλα; Λοιπόν, εκείνη την ώρα έπρεπε να έχουμε ερωτηθεί για τη χρήση του τραγουδιού μας. Μάλιστα, φίλοι δικηγόροι μου είπαν «δημιούργησες δεδικασμένο για τα πνευματικά δικαιώματα. Διότι είναι βασικό δικαίωμα να ερωτώνται οι δημιουργοί». Γιατί και η Πρωτοψάλτη, από ό,τι μάθαμε, παρεσύρθη να περάσει μπροστά από το Μαξίμου! Η Άλκηστις είναι ένα πλάσμα ικανό. Μας αρέσει να τη δούμε πάνω σε ένα φορτηγό να τραγουδά στην Αθήνα. Αλλά η εικόνα που είδαμε στο Μαξίμου ήταν οικτρή! Φυσικά, να μην ξεχνάμε ότι και η Άλκηστη έχει κάνει την ψιλοτσιπριάζουσα κίνηση: ήταν, στην ενδιάμεση κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για λίγες μέρες υφυπουργός Τουρισμού! Το ξεχάσαμε αυτό; Εγώ όμως δεν μπορώ να πάρω ένα όπλο και να σκοτώνω την Άλκηστη που είναι 30 χρόνια άνθρωπός μου και έχει συνδεθεί η φωνή της κατά ένα πού μεγάλο μέρος με το έργο μου. Επιπλέον, ξέρω ότι για όλη αυτή την κατάσταση ευθύνονται δυστυχώς οι παρατρεχάμενοι και από πλευράς δημάρχου και από πλευράς Άλκηστης. Το φιάσκο είναι ευθύνη των παρατρεχαμένων τους. Την Άλκηστη τη συγχωρούμε, φίλη μας είναι.

- Μιλάτε;

Δεν νομίζω ότι θα μιλήσουμε εύκολα μετά από αυτό.

- Το κρατάς ως άνθρωπος πάντα μανιάτικο;

Όχι. Με μια μικρή κίνηση τα ξεχνάω όλα. Αλλά δεν μπορώ να καταπατήσω αυτό που πιστεύω. Δεν άντεξα μέσα στην πανδημία να βλέπω την κολλητή μου να λέει το τραγούδι μου, μου, που είναι ενωτικό τριών γενεών, μπροστά στον Μητσοτάκη. Μου ήρθε μια τρέλα!

- Στις δημοσκοπήσεις πάντως βγαίνει ακόμα ικανότερος πρωθυπουργός.

Δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στις δημοσκοπήσεις. Κι όταν φορτώνονται, ο πανικός είναι ψηλά. Γιατί είναι «πάρ’ τον ένα, χτύπα τον άλλο». Απέτυχε η κυβέρνηση Μητσοτάκη και θα πέσει παταγωδώς πάρα πολύ γρήγορα.

- Από τον ΣΥΡΙΖΑ;

Από μέσα, όχι από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ό,τι και να έκανε ο Τσίπρας, δεν μάσησε, δεν μοίρασε λεφτά στον διάολο, στην Υγεία έκανε ό,τι μπορούσε και τις Πρέσπες για τις οποίες έφαγε ξύλο, τις οικειοποιήθηκε προ ημερών ο Μητσοτάκης. Άρα είναι και σκιντζήδες και ημιαγράμματοι και κακοί άνθρωποι. Πολύ κακοί άνθρωποι και καθόλου όμορφοι και καθόλου κομψοί! Κάποτε η Ν.Δ ήταν ένα λαϊκό κόμμα!

- Στον «τοίχο» σας αναρωτιέστε πού είναι η λαϊκή Δεξιά.

Ο Χαρδαλιάς είναι καλή λαϊκή Δεξιά, γι’ αυτό έκανε καλά τη δουλειά του. Αλλά την έφαγε ο Μητσοτάκης τη λαϊκή Δεξιά, κι έβαλε αλήτες. Αυτό τους είπε και η εξαγριωμένη κυρία στην Καρδίτσα.

- Είσαι αισιόδοξος για αυτό που θα έρθει; Μπορείς να είσαι;

Ναι. Πιστεύω ότι πάει για ξεκαθάρισμα μεγάλο όλος ο πλανήτης! Η έξοδος από την κρίση και την πανδημία θα είναι υπέροχη παρόλο που δεν ξέρουμε τι μυστικές συμφωνίες έχει υπογράψει η κυβέρνηση με την Τουρκία! Α, και κάτι τελευταίο, επειδή είστε ρωσικό Μέσο: Πιστεύω πως η συγκρατημένη σιωπή των Ρώσων αυτή τη στιγμή θα έχει οριστικό επιτελικό ρόλο στη λύση στα ελληνοτουρκικά. Θα το δείτε!

Tags:
Άλκηστις Πρωτοψάλτη, Φοίβος Δεληβοριάς, Αλέξης Τσίπρας, πνευματικά δικαιώματα, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Λίνα Μενδώνη, Νίκος Χαρδαλιάς, Παύλος Πολάκης, Κυριάκος Μητσοτάκης, Σταμάτης Κραουνάκης
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK