01:47 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 11
Βρείτε μας

Βελτιώθηκε η κατάσταση στα «πολύπαθα» λεωφορεία με τα νέα οχήματα που έχουν ήδη μπει στον στόλο των λεωφορείων; Τι λένε επιβάτες αλλά και εργαζόμενοι;

Χρειάστηκαν έξι μήνες και πολλές «φωνές» από τους πολίτες αλλά και συστάσεις από τους ειδικούς, για να πειστεί η κυβέρνηση να ενεργοποιήσει ένα σχέδιο αποσυμφόρησης των λεωφορείων μέσα από την ενεργοποίηση νεών οχημάτων μέσω συνεργασίας ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ.

Στις αρχές της εβδομάδας, τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου, προστέθηκαν επιπλέον δρομολόγια. Τα 13 νέα οχήματα εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές:

  • «123: Σαρωνίδα – Ανάβυσσος – Παλαιά Φώκαια»
  • «171: Στ. Μετρό Ελληνικό – Βάρκιζα»
  • «323: Αγ. Νικόλαος – Αγ. Κυριακή – Βραυρώνα»
  • «326: Στ. Κάντζας – Σπάτα – Άρτεμις»
  • «310: Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα»
  • «330: Κορωπί – Αγ. Μαρίνα»

Τα 13 νέα λεωφορεία ήρθαν από Κρήτη (Χανιά), Θήβα, Λιβαδειά, Κοζάνη και άλλες πόλεις.

Η Α' φάση ενεργοποιήθηκε την 1η του Οκτώβρη, με τις γραμμές «504: Θρακομακεδόνες – Σ.Σ. Δεκελείας – Κηφισιά» και «740: Ολυμπιακό Χωριό – ΣΚΑ – Αχαρναί – Αγ. Άννα».

Στόχος είναι ως το τέλος του μηνός Οκτωβρίου να έχουν προστεθεί στον στόλο 200 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ με τους δικούς τους οδηγούς. Τα ΚΤΕΛ θα καλύψουν 60 γραμμές. Πρόκειται για αστικά λεωφορεία τα οποία έχουν έρθει ως τώρα από Κρήτη (Χανιά), Κοζάνη, Θήβα, Λιβαδειά κ.ά.

Την ίδια στιγμή, το «on» έχει πατηθεί και στον διαγωνισμό για την προσθήκη 300 λεωφορείων έως και 10 ετών στον στόλο των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) με τη μέθοδο του leasing. Αυτά αναμένονται έως τις αρχές Ιανουαρίου.

Το εσωτερικό του τρόλεϊ 21 με κατεύθυνση προς πλατεία Ομονοίας
© Sputnik
Το εσωτερικό του τρόλεϊ 21 με κατεύθυνση προς πλατεία Ομονοίας

Δρομολόγιο πρώτο: Πέτρου Ράλλη-Ομόνοια

Απέναντι από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών Αττικής, στην οδό Πέτρου Ράλλη, γύρω στα έξι άτομα περιμένουμε το τρόλεϊ 21 με κατεύθυνση την πλατεία Ομόνοιας. Πρόκειται για ένα αρκετά επιβαρυμένο δρομολόγιο, μιας κι είναι αυτό που χρησιμοποιούν οι αλλοδαποί πολίτες για να επισκέπτονται τη διεύθυνση και μαζί τους και πολλοί δικηγόροι που τους συνοδεύουν, αλλά και μόνιμοι κάτοικοι αυτής της περιοχής. Μέχρι να έρθει το τρόλεϊ, συνομιλούμε με μόνιμους επιβάτες του. Όπως μας λέει ο Γιάννης Φουρλής, εργαζόμενος στην περιοχή: «Παλιότερα περνούσαν άλλα δύο δρομολόγια από εδώ, αλλά καταργήθηκαν. Πια, όλα τα δρομολόγια από Ομόνοια για Πέτρου Ράλλη γίνονται με το τρόλεϊ 21 (σ.σ η διαδρομή πιο συγκεκριμένα είναι Νίκαια-Πέτρου Ράλλη-Ομόνοια) και με το λεωφορείο 838 (Ομόνοια-Ρέντης). Το δεύτερο περνάει κάθε 40 λεπτά! Μικρή η διαφορά που βλέπουμε. Ο συνωστισμός και οι καθυστερήσεις καλά κρατούν».

Πάντως, την πρωινή ώρα που πήραμε εμείς το τρόλεϊ 21, η κατάσταση ήταν ανθρώπινη. Σύμφωνα με τους επιβάτες του βέβαια, το μεσημέρι η εικόνα κάνει στροφή 360 μοιρών. Όσον αφορά τη μάσκα πάντως, απαξάπαντες οι επιβάτες ήταν μασκοφορεμένοι.

 

Επιβάτες περιμένουν στη στάση επί της Πέτρου Ράλλη το τρόλεϊ 21 με κατεύθυνση την Ομόνοια
© Sputnik
Επιβάτες περιμένουν στη στάση επί της Πέτρου Ράλλη το τρόλεϊ 21 με κατεύθυνση την Ομόνοια

Όταν δε, επιβιβαστήκαμε στο τρόλεϊ με κατεύθυνση πίσω στην Ομόνοια και κατεβήκαμε σε μια στάση πάνω στην Πειραιώς, στο ύψος της Τεχνόπολις, είδαμε στις οθόνες της τηλεματικής ότι το λεωφορείο 914 (Ομόνοια, Λαχαναγορά, Παλιά Κοκκινιά) θα κατέφθανε σε… 69 λεπτά.

Λίγος κόσμος στη στάση επί της Πέτρου Ράλλη
© Sputnik
Λίγος κόσμος στη στάση επί της Πέτρου Ράλλη
Φωτεινός πίνακας που ενημερώνει το επιβατικό κοινό για τον χρόνο αναμονής
© Sputnik
Φωτεινός πίνακας που ενημερώνει το επιβατικό κοινό για τον χρόνο αναμονής

Δρομολόγιο δεύτερο: Ελληνικό-Σαρωνίδα και τούμπαλιν

Στο μακρινό από το κέντρο της Αθήνας Ελληνικό, η εικόνα δεν ήταν και τόσο κόσμια. Στην έξοδο ακόμα του μετρό ο κόσμος στοιβαζόταν ο ένας δίπλα στον άλλο περιμένοντας ένα από τα λεωφορεία που περνούν από εδώ με κατεύθυνση προς τα νοτιότατα προάστια της Αθήνας.

Συνωστισμός στη στάση έξω από τον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό, επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης
© Sputnik
Συνωστισμός στη στάση έξω από τον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό, επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης

Οι αποστάσεις στο «περίμενε» των λεωφορείων δεν τηρούνταν ενώ μόλις κατέφθαναν τα οχήματα, οι επιβάτες έφευγαν για μια θέση... μπροστά από τις πόρτες σε στιλ... γιούρια.

Αρκετός κόσμος περιμένει να επιβιβαστεί στα λεωφορεία που περνούν από τη στάση έξω από τον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό
© Sputnik
Αρκετός κόσμος περιμένει να επιβιβαστεί στα λεωφορεία που περνούν από τη στάση έξω από τον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό

Κάποια στιγμή μπήκαμε κι εμείς στο 122 που εκτελεί το δρομολόγιο Ελληνικό-Σαρωνίδα. Μπήκαμε τελευταίοι και καταϊδρωμένοι από την τελευταία πόρτα και κολλήσαμε σχεδόν στο τζάμι. Εδώ, ο συνωστισμός ήταν έντονος και επίσης δεν είδαμε κανέναν επιβάτη να ακυρώνει το εισιτήριό του. Λογικό αν σκεφτεί κανείς πως το λεωφορείο δεν διαθέτει μηχανήματα ακύρωσης. Η αλήθεια βέβαια είναι πως το λεωφορείο ήταν καθαρό και σε καλή κατάσταση.

Μέσα στο αστικού τύπου επαρχιακό λεωφορείο που κάνει το δρομολόγιο Ελληνικό-Σαρωνίδα
© Sputnik
Μέσα στο αστικού τύπου επαρχιακό λεωφορείο που κάνει το δρομολόγιο Ελληνικό-Σαρωνίδα

Ο οδηγός του, Γιώργος Λάσκος, μας είπε πως τόσο το όχημα όσο και ο ίδιος ήρθαν πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα από τα Χανιά. Ο κ. Λιάσκος μας είπε πως το δρομολόγιο ούτε δύσκολο του φαίνεται ούτε τον μπερδεύει, αφού στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής πρόκειται για μια... ισιάδα. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία είναι 135 θέσεων ενώ με τα μέτρα ασφαλείας «πέφτουν» στα 100 άτομα.

Ο οδηγός του αστικού τύπου επαρχιακού λεωφορείου που κάνει το δρομολόγιο Ελληνικό - Σαρωνίδα είναι Κρητικός
© Sputnik
Ο οδηγός του αστικού τύπου επαρχιακού λεωφορείου που κάνει το δρομολόγιο Ελληνικό - Σαρωνίδα είναι Κρητικός

Από χθες πάντως που ο κ. Λιάσκος οδηγεί το λεωφορείο η κατάσταση του φαίνεται εύρυθμη αφού πια, σύμφωνα με τον ίδιο, το λεωφορείο έρχεται ανά 20 λεπτά εκεί που πριν έκανε... μία ώρα!

«Έχουμε φόβο ότι το εισιτήριο θα ακριβύνει, η δημόσια συγκοινωνία θα αλλάξει»

Ο Λεωνίδας Σκούλος, πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, έχει πολλές, πολλές αμφιβολίες για όλο αυτό το νέο πλάνο αποσυμφόρησης. Όπως είπε στο Sputnik:

«Μιλάμε για 13 νέα αστικά-επαρχιακά λεωφορεία. Ποιο πρόβλημα έλυσαν ακριβώς μπροστά 1.100 που βγαίνουν κάθε μέρα στον δρόμο; Καθόλου εύρυθμη δεν είναι η κατάσταση ακόμα. Επίσης, μιλάμε για λεωφορεία χωρίς τηλεματική, άρα το κοινό δεν ενημερώνεται τι ώρα θα καταφτάσουν τα οχήματα. Η αυτοψία μας δείχνει ότι όλοι οι επιβάτες σε αυτά τα λεωφορεία μπαίνουν λαθραία. Χάνονται πολλά χρήματα σε αυτά τα δρομολόγια.

Στην ουσία, αυτό που κάνουμε είναι να επιδοτούμε τους ιδιώτες κι όχι τη δημόσια συγκοινωνία. Ζητάμε από τον ΟΑΣΑ κι από το Υπουργείο Μεταφορών τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, για να δούμε το περιεχόμενο της συμφωνίας, αλλά δεν μας τη δίνουν.

Στην πραγματικότητα, θα μπορούσαν όλο αυτό το διάστημα να έχουν φτιάξει τα 160 παροπλισμένα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, λεωφορεία με μικροβλάβες, αντί να κάνουν συμβάσεις με ιδιώτες. Σε δύο εβδομάδες θα μπορούσαν να είναι στους δρόμους τα δικά μας λεωφορεία. Το καθυστέρησαν επίτηδες έξι μήνες, για να μπει η ιδιωτική πρωτοβουλία στη δημόσια συγκοινωνία.

Εμείς φοβόμαστε ότι αυτή η εκχώρηση της δημόσιας συγκοινωνίας στην ιδιωτική πρωτοβουλία θα φέρει καταρχάς αύξηση των εισιτηρίων. Τέλος, σε αυτά τα 200 νέα οχήματα θα μπουν 550 νέοι οδηγοί. Ποιος ξέρει ποιος θα είναι ο μισθός τους και πώς θα επηρεάσουν τις δικές μας συλλογικές συμβάσεις εργασίας» κατέληξε ο κ. Σκούλος.

Tags:
δρομολόγιο, δρομολόγια, λεωφορείο, λεωφορεία
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK