13:51 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Το Υπουργείο Παιδείας, στην τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών, προχωρά στην πρόσληψη 2.800 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία

Στην πρόσληψη 2.800 αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας, στην τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η αποτελεσματική θωράκιση της σχολικής κοινότητας ώστε τα μέλη της να αποκτήσουν εκείνες δεξιότητες που απαιτούνται για να διαχειριστούν κρίσιμες και απρόβλεπτες καταστάσεις.

Να σημειωθεί πως η αρμόδια υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος,

Για το πρόγραμμα έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 46 εκατ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για την πρώτη φορά που προσλαμβάνονται ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για στήριξη σχολείων στη γενική εκπαίδευση.

Το προσωπικό θα εργάζεται ανά ομάδες σχολείων, προσφέροντας εξειδικευμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη καθοδήγηση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς. Θα παρεμβαίνει έγκαιρα για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων που προκύπτουν εντός του σχολείου και θα βρίσκεται σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.

Υπενθυμίζεται πως ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής είναι ένας νέος θεσμός της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος θα είναι ο πρώτος αποδέκτης των συμβάντων που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Σύμφωνα με το υπουργείο, με τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς ενδυναμώνεται σημαντικά η σχολική κοινότητα μέσω διαδικασιών ενημέρωσης, συμβουλευτικής και υποστήριξης, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον, στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν και εκφράζονται ελεύθερα.

Επίσης, μεταξύ άλλων, προβλέπονται η ανάπτυξη, εφαρμογή και διάδοση σχεδίων αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών για τη δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, αλλά και η συνεργασία των εμπλεκόμενων ατόμων και ομάδων της σχολικής κοινότητας, όπως και η συνεργασία με την οικογένεια και όπου αυτό απαιτηθεί η υποστήριξη, η διαμεσολάβηση και η διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς.

Επιπλέον, στόχος είναι η απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών, οι οποίες θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών και διαμεσολαβητικών υπηρεσιών, όχι μόνο στον χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και πέρα από αυτή, καθώς και η περισυλλογή και ο επαναπροσδιορισμός προσωπικών, οικογενειακών και άλλων προτεραιοτήτων του ατόμου, της ομάδας και της σχολικής κοινότητας.

Ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών αναμένεται να είναι διερευνητικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός και διαμεσολαβητικός, ενώ για την επίτευξη των στόχων της δράσης προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν συνεργατικές, βιωματικές και διαθεματικές μέθοδοι εντός και μεταξύ των σχολικών μονάδων, όπου δύναται να εμπλακούν γονείς, φορείς και υπηρεσίες, τοπικές Αρχές ή ομάδες.

Επίσης, προβλέπεται να σχεδιαστούν διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την υπάρχουσα γνώση και εμπειρία, προωθώντας ταυτόχρονα σύγχρονες πρακτικές, όπως εργαστήρια, roleplay, εξ αποστάσεως εφαρμογές κ.λπ.

 

Tags:
παιδιά, ψυχολόγος, σχολεία, σχολείο, πρόσληψη
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK