13:50 04 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
COVID-19 Ελλάδα (1955)
0 33
Βρείτε μας

Κάνοντας μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Ερμού, μιλάμε με μερικούς επιχειρηματίες και υπαλλήλους καταστημάτων και μας περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά εν μέσω πανδημίας.

Πτώση του τζίρου και ελάχιστη κίνηση είναι η πρώτη κουβέντα που ακούς μιλώντας με εργαζόμενους και ιδιοκτήτες καταστημάτων στον πιο κεντρικό δρόμο της Αθήνας, την Ερμού.

«Κίνηση δεν υφίσταται» ενώ οι φόροι συνεχίζουν να βαραίνουν τους καταστηματάρχες, τονίζει, μιλώντας στο Sputnik, η Μαρία Κούτρα, υπεύθυνη καταστήματος δερμάτινων ειδών στην Ερμού.

Λιγότερος από τον μισό ο κόσμος, «εξαφανισμένοι» οι μεγαλύτεροι σε ηλικία

Λίγο πιο πέρα, συναντάμε την κ. Καλυβιώτη η οποία διατηρεί μαγαζί με υλικά ραπτικής και αξεσουάρ μόδας. Όπως μας λέει, μετά το lockdown της περσινής άνοιξης, το κατάστημά της άνοιξε με 30%-40% πτώση στον τζίρο. Μια μικρή ισορροπία άρχισε να παρατηρείται στις αρχές Ιουνίου, αλλά από τις 20 Αυγούστου που ξεκίνησαν να παρουσιάζονται περισσότερα κρούσματα τα πράγματα χειροτέρεψαν.

Όπως εξηγεί, κομβική είναι η τοποθεσία του μαγαζιού καθώς στο κέντρο υπάρχει η δυσκολία λόγω των μέσων μαζικής μεταφοράς. «Οι άνθρωποι μπαίνουν και συνωστίζονται για να πάνε στη δουλειά τους, όχι για να κάνουν βόλτα» επισημαίνει.

Έντονη είναι η ανησυχία της για το πόσο θα διαρκέσει συνολικά αυτό και «πόσο θα μπορέσουμε να κρατηθούμε», όπως χαρακτηριστικά λέει.

Παρατηρεί ότι σε σύγκριση με πέρσι τέτοια εποχή, ο κόσμος είναι λιγότερος από τον μισό, ενώ αισθητή είναι η απουσία ατόμων μεγαλύτερων σε ηλικία.

Πιο αισιόδοξη εμφανίζεται η Καλλιόπη Σαξώνη, υπεύθυνη σε κατάστημα με είδη σώματος, καθώς η ίδια βλέπει κάποια κίνηση, ενώ το προηγούμενο Σαββατοκύριακο αρκετός ήταν ο κόσμος.

«Έχει αυξηθεί και λίγο ο τουρισμός» προσθέτει. «Ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη περίοδο έχει αρκετούς Ισραηλινούς οι οποίοι έχουν βοηθήσει αρκετά με τις αγορές τους».

Την Πέμπτη, πάντως, η κίνηση ήταν πιο μειωμένη. «Ίσως έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι ξαφνικά έχουμε πάρα πολλά κρούσματα» εκτιμά η ίδια.

Πώς ο κορονοϊός έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες

«Δεν είναι τόσο χάλια τα πράγματα, αλλά δεν είναι και καλά» λέει από τη μεριά της, η Ε.Μ, πωλήτρια σε κατάστημα με ρούχα.

Όπως εξηγεί, υπάρχουν μέρες που τα πράγματα πάνε καλά για τα δεδομένα του κορονοϊού, αλλά υπάρχουν και μέρες που δεν έχει καθόλου κόσμο. Δηλαδή, μπορεί οι άνθρωποι να περνάνε απ' έξω και να μην μπαίνουν στα μαγαζιά.

Όσο για το εάν ο κορονοϊός έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών, η ίδια απαντά καταφατικά: «Παίρνουν πλέον απαραίτητα πράγματα, ρούχα για το σπίτι και φόρμες και όχι βραδινά».

Από τα 80 άτομα την ημέρα στους μόλις 12 πελάτες

Ο Αλέξανδρος Κίτος διατηρεί κατάστημα με ανατομικά υποδήματα. Το συγκεκριμένο κατάστημα είχε επισκεψιμότητα 80-120 άτομα ημερησίως, ενώ τώρα έχει περίπου 12 άτομα τη μέρα.

«Είναι πάρα πολύ μειωμένη η κίνηση από 50%-70%, ειδικά τον μήνα Οκτώβρη» εξηγεί. «Εμείς απευθυνόμαστε στο ηλικιακό εύρος 45 και άνω γι’ αυτό έχουμε και τόσο μεγάλη πτώση» υποστηρίζει, προσθέτοντας ότι «μετά τις 17:00 το απόγευμα δεν κυκλοφορεί άνθρωπος».

Ο ίδιος φοβάται την πιθανότητα ενός δεύτερου lockdown αν δεν υπάρξει κάποια κρατική βοήθεια: «Θα είναι τραγικό για εμάς, αλλά και ανοιχτοί να μείνουμε είναι τραγικό γιατί ο κόσμος φοβάται να μπει στα μέσα μαζικής μεταφοράς και δεν κυκλοφορεί».

«Δεν ξέρω πώς θα ξανανοίξουμε μετά από ένα δεύτερο lockdown»

Τον ίδιο φόβο εκφράζει και η Κρίστη Παπανικολάου, ιδιοκτήτρια καταστήματος με δερμάτινα είδη και γούνες: «Δεν ξέρω πώς θα μπορέσουμε να ξανανοίξουμε μετά από ένα δεύτερο πιθανό lockdown, θα είναι καταστροφικό για τις επιχειρήσεις».

Η ίδια επισημαίνει ότι η κίνηση αυτή τη στιγμή είναι πεσμένη έως ελάχιστη. «Ο κόσμος τώρα δεν κυκλοφορεί ή κυκλοφορεί και δεν ψωνίζει» υποστηρίζει

Κατάστημα με δερμάτινα είδη και γούνες στην Ερμού
© Sputnik
Κατάστημα με δερμάτινα είδη και γούνες στην Ερμού

Το γεγονός ότι οι τουρίστες από το Ισραήλ βοήθησαν την αγορά επισημαίνει και ο Γιώργος Ζερβός από κατάστημα οπτικών στη Μητροπόλεως.

Σε ό,τι αφορά το ελληνικό κοινό, ο ίδιος επισημαίνει ότι είναι είναι πιο «"αδύναμο" από τις αρχές της πανδημίας που είχε ξεχυθεί περισσότερο στην αγορά».

«Τώρα φοβάται μάλλον να κατέβει στο κέντρο, και είναι και λογικό» συμπληρώνει.

«Η έννοια του "βγαίνω βόλτα στο κέντρο", του Αθηναίου, έχει κοπεί» καταλήγει.

Κατάστημα οπτικών στην Ερμού
© Sputnik
Κατάστημα οπτικών στην Ερμού
Θέμα:
COVID-19 Ελλάδα (1955)
Tags:
εμπορικά καταστήματα, πολυκαταστήματα, καταστήματα, εκπτώσεις, COVID-19, κορονοϊός, εμπόριο, Ερμού
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK