23:43 02 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2020
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
Lockdown (454)
0 40
Βρείτε μας

Το πώς έχουν επηρεαστεί τα παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος από την καραντίνα, αναλύει στο Sputnik η ψυχολόγος και εκπαιδευόμενη στην Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία, Θάλεια Παπαδοπούλου.

Τα παιδιά που έχουν διαγωνιστεί είτε με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ ) είτε με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), το να έχουν μια σταθερή ρουτίνα τα κρατάει ασφαλή. Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμά τους, που σε κάποιους μπορεί να φαντάζει μικρή και ασήμαντη, πρέπει να είναι πολύ καλά προετοιμασμένα κι ως εκ τούτου οι συνθήκες που αντιμετωπίζουν με το lockdown, μόνο εύκολες δεν είναι.

«Ένα παιδί με ΔΑΦ στην καραντίνα αντιμετώπισε μια κατάσταση που ήθελε συνεχή αναπροσαρμογή του προγράμματός του και έτσι αυξήθηκε το άγχος και η ένταση που ένιωθε, και μαζί του (ένιωθαν) και οι γονείς του» μάς περιγράφει η ψυχολόγος και εκπαιδευόμενη στην Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία, Θάλεια Παπαδοπούλου.

«Για όλους είναι πολύ δύσκολο. Κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε έναν αόρατο κίνδυνο. Σκεφτείτε ότι άνθρωποι τυπικής ανάπτυξης που έχουν καλλιεργήσει και κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες και ευελιξία και προσαρμοστικότητα, κρίθηκε το πώς το πέρασαν (ανάλογα) με το εάν εργάζονταν ώστε να παραμένουν σε μια κανονικότητα» σημειώνει.

Όταν ένα παιδί με ΔΑΦ, που τα έχει όλα τόσο «ρομποτικά προγραμματισμένα» -όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η ειδικός- και «που θέλει ακριβή έναρξη και λήξη της κάθε δραστηριότητας, καλείται να μην πηγαίνει σχολείο, να μην κάνει μαθήματα, να μην κάνει τις απογευματινές δραστηριότητες, να μην κάνει τις συνεδρίες που πιθανώς θα παρακολουθεί, χάνει παντελώς το πρόγραμμά του».

Σε μερικά παιδιά παρατηρήθηκε αύξηση των στερεοτυπικών τους κινήσεων. Σημειώνεται ότι οι στερεοτυπικές κινήσεις βοηθούν, τα παιδιά αυτά να μειώσουν το άγχος και την ένταση που μπορεί να νιώθουν σε μια συνθήκη.

«Πολλά παιδιά που δεν τους εξηγήθηκε καλά η πρώτη καραντίνα, είναι πάλι σε αναστάτωση και ένταση» εξηγεί η κα Παπαδοπούλου προσθέτοντας ότι «η όλη κατάσταση είναι πολύ δύσκολη (και) για τους ανθρώπους με OCD (σ.σ. Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή)».

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς

Σημαντικό, κρίνει η ειδικός, τον παράγοντα των γονιών που περνούν από πολλά στάδια αναπροσαρμογής και χρειάζεται να προχωρούν συνεχώς σε αλλαγές λόγω της έκτακτης κατάστασης και άρα πρέπει «να προσαρμόζονται συνεχώς και να κρατούν σε πρόγραμμα τα παιδιά κάθε ώρα και ημέρα».

Επομένως, θεωρεί πως χάθηκε ο ρυθμός τους μαζί με τη ρουτίνα τους, αλλά και η κοινωνικότητά και κοινωνικοποίησή τους, κάτι πολύ σημαντικό για τα παιδιά με ΔΑΦ.

Πρόβλημα και για τους θεραπευτές η καραντίνα

Η καραντίνα έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα και στους θεραπευτές, αφού εστιάζουν πολύ στο κομμάτι της κοινωνικοποίησης στις συνεδρίες, όπως πληροφορούμαστε.

«Πλέον είναι μονόδρομος το παιδί να είναι συνεχώς μπροστά από την οθόνη. Χάνεται, δηλαδή, πολύ μεγάλο μέρος της προσπάθειας που είχε γίνει στις συνεδρίες» αναφέρει.

Στο δεύτερο lockdown που βρισκόμαστε τώρα, τα σχολεία ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων παραμένουν ανοικτά.

«Στην πρώτη καραντίνα ήταν σαν να μην υπήρχε ο τομέας της ειδικής αγωγής» παρατηρεί η κα Παπαδοπούλου σπεύδοντας να επισημάνει πως «όταν ο αυτισμός μπορέσει να "μπει" στην καθημερινότητά μας, θα έχουμε κάνει βήμα» διότι σήμερα «αποκλείεται μεγάλο ποσοστό των παιδιών».

Θέμα:
Lockdown (454)
Tags:
κλειστά σχολεία, σχολεία, παιδιά, κρούσματα, κρούσμα, κορονοϊός, lockdown, καραντίνα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK