00:38 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2021
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
Από
0 20
Βρείτε μας

Μεγάλος είναι από μέρες ο διαγκωνισμός για το πρόσωπο που θα διαδεχτεί τον Δημήτρη Λιγνάδη στην πρώτη κρατική σκηνή, μετά την παραίτησή του. Ποια είναι τα ονόματα που διέρρευσαν;

«Οι τελευταίες μέρες της Πομπηίας!» είναι η λακωνική, έναντι σχολίου, φράση που έσκασε στο Messenger μας από απηυδησμένο μεγάλο πρωταγωνιστής της σκηνής, ελάχιστες ώρες αφότου χτες βράδυ ο μέχρι εκείνη την ώρα καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης, υπέβαλε την… προαναγγελθείσα παραίτησή του και η υπουργός Πολιτισμού, σε ένα θέατρο του παραλόγου γεμάτο ψέματα, συγκαλύψεις και παρελκυστικές τακτικές, έκανε δεκτή.

Μια «προκαταβολική» παραίτηση (η επιστολή παραίτησης του κ. Λιγνάδη ήταν έτοιμη, όπως φαίνεται από το στυλό με τον οποίο συμπληρώθηκε η ημερομηνία το Σάββατο απ' τον παραιτηθέντα πάνω από την εκτυπωμένη σελίδα παραίτησης) χωρίς να μας εξηγεί κανείς καθαρά γιατί υπεβλήθηκε και γιατί έγινε δεκτή, ενώ βοά ο τόπος ότι ήταν επιβεβλημένη από το Μαξίμου, που ωστόσο είχε προηγουμένως δώσει εντολή στην «καλοθελήτρα» υπουργό να διασώσει τον Δημήτρη Λιγνάδη, μια προσωπική επιλογή του κ. Μητσοτάκη, καθ' υπόδειξη του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, ώστε να μην πάρουν τα «σκάγια» των καταγγελιών σε βάρος του κ. Λιγνάδη και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Γυναίκα και νομικός οι πιθανότερες επιλογές για το «τιμόνι» του Εθνικού Θεάτρου

Στο μεταξύ, οι φημολογίες και τα σενάρια για τη διαδοχή στο Εθνικό Θέατρο έχουν φουντώσει, με πηγές του ίδιου του Υπουργείου να μας διαψεύδουν κατηγορηματικά, σε επικοινωνία που είχαμε χτες βράδυ μαζί τους, ότι ήδη έχουν πέσει στο τραπέζι, από τη ώρα που έσκασε το θεατρικό #MeToo (και αναμενόταν να «σκάσει» και η περίπτωση Λιγνάδη) ονόματα του χώρου, όπως:

  1. Της ικανής διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννας Κάλμπαρη, που θα ήταν κι ένα κλείσιμο του ματιού του Κ. Μητσοτάκη προς την Αριστερά, αλλά φαίνεται ότι δεν αποτελεί σκέψη της πολιτικής ηγεσίας, που θεωρεί ότι «σπρώχνεται» η υποψηφιότητα από το ΣΥΡΙΖΑ.
  2. Του καλλιτεχνικού διευθυντή του πετυχημένου θεάτρου εναλλασσόμενου ρεπερτορίου ΠΟΡΕΙΑ Δημήτρη Τάρλοου.
  3. Της Κάτιας Δανδουλάκη, μιας εργασιομανούς κυρίας του ελληνικού θεάτρου, που έχει πάρει αίφνης τα… πάνω της με το κείμενο που δημοσιοποίησε ορμώμενη απ’ το κακοποιητικό συμβάν στο θέατρό της με θύτη τον Πέτρο Φιλιππίδη. 
  4. Και τέλος του εντελώς ξένου καλλιτεχνικά από το ύφος και τις ανάγκες ενός Εθνικού θεάτρου τηλεοπτικού κατά βάση ηθοποιού Θοδωρή Αθερίδη.

Η υποψηφιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας Κατερίνας Ευαγγελάτου δεν θα προχωρήσει μάς σχολιάζουν πηγές που βρίσκονται κοντά στο υπουργείο, διότι ελέγχονται οι υποψήφιοι από τα επιτελεία της κυβέρνησης και ο νέος διευθυντής δεν πρέπει να έχει επάνω του την παραμικρή σκιά. Το όνομα της κόρης του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη φέρεται, σύμφωνα με διαρροές, να είναι μεταξύ εκείνων που έχουν καταγγελθεί στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών για λεκτική βία.

Πιθανή λύση θεωρείται να καταφύγει η κυβέρνηση σε ένα πρόσωπο έξω από τον καλλιτεχνικό χώρο, σε νομικό, όπως είχε στο παρελθόν ξαναγίνει με τον Κ. Πολιτόπουλο ή σε μια γυναίκα, πλην της κας Ευαγγελάτου, στην οποία δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να προσάψει σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση, σε μια εποχή που το κίνημα #ΜεΤοο θεριεύει και στη χώρα μας.

«Καζάνι» που βράζει το Εθνικό Θέατρο

Αναβρασμός επικρατεί και εντός του Εθνικού θεάτρου, όπου εργαζόμενοί του μας μεταφέρουν ότι τις τελευταίες ημέρες το κλίμα ήταν «καζάνι έτοιμο να εκραγεί» και περιμένουν με αγωνία ποιος θα αναλάβει τελικά τιμόνι, ενώ καθένας προσπαθεί να προωθήσει στο υπουργείο τον «δικό» του υποψήφιο.

«Δεν έχει γίνει συζήτηση σχετική ακόμα στο υπουργείο. Θα ξεκινήσει άμεσα», μας λένε, σε μια προσπάθεια να απεκδυθούν το παρασκήνιο που μαινόταν τις τελευταίες ημέρες με το Μαξίμου «καλωδιωμένο» με το Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο καλωδιωμένο με το γραφείο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού, οι πηγές από το Υπουργείο, που διαρρέουν προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν θα βιαστούν για να βρουν αντικαταστάτη, αλλά θα κινηθούν προσεκτικά, για να μην την ξαναπάθουν. Βάσει του καταστατικού του Εθνικού, χρέη διευθυντή στη μεταβατική περίοδο θα ασκεί ο πρόεδρος του Δ.Σ., ήτοι, ο μηχανικός Βασίλης Πουλαντζάς.

Στο σκληρό μπρα-ντε-φερ για το θέμα Λιγνάδη, που προωθεί, πέρα από το #ΜεΤοο, την «ανάγνωση» που θέλει το σκάνδαλο με τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή να αποτελεί ευθύνη, πομπή και ζήτημα του ίδιου του πρωθυπουργού, με την ανακοίνωση που εξέδωσε ο Τομέας Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ την Κυριακή ζητείται εισαγγελική παρέμβαση και παραίτηση της υπουργού Λίνας Μενδώνη και του υφυπουργού κ. Γιατρομανωλάκη.

«Δεν μπορούν να συγκαλύπτονται τέτοιες συμπεριφορές στην πρώτη κρατική σκηνή από τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς» μάς τονίζει ο Τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρολιάκος, που γνώριζε από μαρτυρία ηθοποιού μόνο την περίπτωση Σπυρόπουλου, από το σύνολο των πρόσφατων αποκαλύψεων και για άλλους συναδέλφους του.

Θυμηδία προκαλεί, τέλος, το γεγονός ότι λίγη ώρα αφότου «έσκασε» η παραίτηση Λιγνάδη, η οικογένεια Φιλιππίδη αποφάσισε να βγάλει ανακοίνωση ότι ο ηθοποιός πήρε εξιτήριο.

«Ο θάνατός σου ζωή μου» ισχύει σε έναν χώρο που μόλις προκύψει καταγγελία για ένα νέο πρόσωπο, παίρνει ανάσα ο προηγούμενος κατηγορηθείς ως κακοποιητής.

Είναι πράγματι «οι τελευταίες μέρες της Πομπηίας για το ελληνικό θέατρο» και τους θύτες του; Θα καταλήξουν τα ποινικά αδικήματα του χώρου στον εισαγγελέα; Υπάρχει ο κίνδυνος παραγραφής τους; Θα «μαζευτούν» και θα συνέλθουν οι θιασάρχες-σκηνοθέτες που θεωρούσαν μέρος των εξουσιών τους την παρενόχληση σε βάρος νεότερων συνάδελφων τους; Κι, επίσης, θα αναλαμβάνουν τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου στο εξής όχι οι εκάστοτε εκλεκτοί της κάθε κυβέρνησης και των παρατρεχάμενών της, αλλά, μετά από δημόσια προκήρυξη, πρόσωπα βάσει αντικειμενικών προσόντων, κάτι που είχε προωθήσει η υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Μυρσίνη Ζορμπά και «ξήλωσε» η Λίνα Μενδώνη;

Τα ερωτήματα δεν είναι ρητορικά. Όλοι, με τα μάτια στραμμένα στο ελληνικό θέατρο, περιμένουμε να απαντηθούν το συντομότερο.

* Το Sputnik δεν υιοθετεί απαραίτητα τις απόψεις που εκφράζονται

Tags:
Πέτρος Φιλιππίδης, Κυριάκος Μητσοτάκης, Εθνικό Θέατρο, Δημήτρης Λιγνάδης
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK