18:29 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2021
ΕΛΛΑΔΑ
Λήψη σύντομου url
0 50
Βρείτε μας

«H Ναταλία ρώτησε την κόρη μας, εσένα δεν σε παρενόχλησε κανείς; Και λέει όχι γιατί φοβούνται τον πατέρα μου γι’ αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Μπέζος.

Στο φλέγον ζήτημα των ημερών με το «τσουνάμι» καταγγελιών και τις φρικιαστικές αποκαλύψεις για σεξουαλική παρενόχληση στον χώρο του θεάματος μίλησε ο ηθοποιός Γιάννης Μπέζος.

Φιλοξενούμενος στον αέρα του ραδιοφωνικού σταθμού «ΘΕΜΑ 104,6», ο δημοφιλής ηθοποιός, εξέφρασε αρχικά τη στεναχώρια του για όλα αυτά που ζούμε, όπως είπε, τον τελευταίο καιρό, κάνοντας λόγο για μεγάλα προβλήματα στη θεατρική εκπαίδευση.

«Είναι μια φάμπρικα, η οποία έχει στηθεί για να υπάρχουν οι σχολές, για να πληρώνουν τα παιδιά και αυτό έχει σαν συνέπεια να βγαίνουν σωρηδόν άνθρωποι που πολλοί είναι έτοιμοι για όλα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, αφού υποστήριξε πως οι ηθοποιοί πρέπει να μάθουν να πιέζουν τον εαυτό τους όχι να τους πιέζει ο άλλος «λες και είναι σε καταναγκαστικά έργα», σημείωσε πως «η δική μας δουλειά γίνεται με προορισμό την ευρύτερη χαρά. Δεν έχουμε αποτέλεσμα όταν συμπεριφερόμαστε με αυτόν τον τρόπο. Υπάρχει κάποιος που διευθύνει την πρόβα, φυσικό είναι να πει και μία κουβέντα παραπάνω αλλά από εκεί και πέρα μέχρι να φτάσουν σε σημεία να πλακώνονται, να βρίζονται ή να μιλάμε εξευτελιστικά στον άλλο, απέχει πάρα πολύ».

Ως εκ τούτου, υπογράμμισε πως «άνθρωποι απίθανοι έχουν βγει στη δουλειά, ανόητοι, άσχετοι οι οποίοι είναι έτοιμοι για τα πάντα. Και μετά καταλήγουν, εφόσον αποκτήσουν και μια δύναμη να συμπεριφέρονται με έναν τρόπο».

Όσον αφορά για το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, ανέφερε:

«Το σωματείο, πρέπει να έχει έναν ελεγκτικό μηχανισμό, να μη γίνεται απλώς σκορποχώρι αλλά και το σωματείο τόσα χρόνια ήταν σε ύφεση. Το σωματείο έχει την τάση να κάνει απεργίες συνέχεια για να συμπαρασταθεί σε κάποιους. Τώρα είναι μια ευκαιρία να συμπαρασταθεί ουσιαστικά. Δεν προστατεύουν μόνο τα εργασιακά δικαιώματα είναι και η τιμή των ανθρώπων. Θα αφήσουμε τα νέα παιδιά βορά στον καθέναν;».

Ακολούθως, ο Γιάννης Μπέζος εστίασε στη σημασία της κίνησης της Σοφίας Μπεκατώρου που άνοιξε τον δρόμο, ωστόσο όπως ισχυρίστηκε, «η κυρία Μπεκατώρου είναι μια ολυμπιονίκης… Διότι εάν έβγαινε μια αθλήτρια που δεν ήταν, μια απλή αθλήτρια δηλαδή, δεν θα δίναμε τόση σημασία, άρα πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας όλοι μας. Το ότι αγκαλιάζεται αυτή η κίνηση από την ΠτΔ είναι πολύ σημαντικό, που σημαίνει ότι παίρνει και μία επισημότητα».

Αναφερόμενος, δε, στο γεγονός ότι ορισμένα κακουργήματα έχουν παραγραφεί, σημείωσε χαρακτηριστικά:

«Δεν έχει σημασία αν ορισμένα έχουν παραγραφεί, μέσα μας δεν παραγράφεται τίποτα. Και μέσα στις γυναίκες αυτές δεν παραγράφεται τίποτα. Και το θέμα παραγραφής πρέπει να το ξαναδεί η πολιτεία. Δηλαδή, κάνει ο καθένας ό,τι θέλει και μετά από 15 χρόνια παραγράφεται; Βοήθησε το κλίμα της πανδημίας να βγουν αυτά, αλλά το πρώτο έναυσμα ήταν η καταγγελία Μπεκατώρου».

Για το επικείμενο… ξεσκαρτάρισμα στον χώρο, μετά τις αποκαλύψεις, σημείωσε:

«Ξεκαθάρισμα θα γίνει εκ των πραγμάτων. Κάποια άτομα δεν θα εμφανιστούν για κάποιο διάστημα. Έχουν και οι παραγωγοί μεγάλη ευθύνη, πρέπει να παρακολουθούν τι γίνεται στις δουλειές τους. Θα γίνει ξεκαθάρισμα και θέλω να πιστεύω ότι δεν θα επανέλθουμε στα ίδια και εάν δεν λυθεί το θέμα της θεατρικής εκπαίδευσης, θα έχουμε πάλι τα ίδια προβλήματα. Σε κάποια χρόνια θα έχουμε πάλι τα ίδια προβλήματα».

Ερωτηθείς για το αν γνώριζε όσα κατήγγειλαν οι γυναίκες συνάδελφοί του, απάντησε:

«Αυτά δεν τα ήξερα. Την Άννα - Μαρία Παπαχαραλάμπους την ρώτησα τώρα. Τέτοιο πράγμα δεν είχε πέσει στην αντίληψη μου ποτέ. Όσο δούλευα με κάποιους ανθρώπους, οι οποίοι κατηγορούνται δεν είχα κάτι τέτοιο. Βέβαια υπήρχε μια συμπεριφορά, μπορεί να ήταν έντονη φραστική, ξέρεις πάνω στην πρόβα, φωνές, φασαρίες, καβγάδες και τα λοιπά αλλά αυτά τα πράγματα πρώτη φορά τα άκουσα. Αυτά που ακούω "με έκλεισε στο καμαρίνι μου έκανε αυτό, με απείλησε, με πήρε τηλέφωνο και τα λοιπά" εγώ δεν τα ήξερα, το ομολογώ».

Αφού υπογράμμισε ωστόσο ότι για την Τζένη Μπότση «τα ήξερα αυτά, είχαμε μιλήσει πριν από καιρό», αναφέρθηκε στην κόρη του:

«Να σου πω ένα αστείο, Η Ναταλία ρώτησε την κόρη μας, εσένα δεν σε παρενόχλησε κανείς; Και λέει όχι γιατί φοβούνται τον πατέρα μου γι’ αυτό. Και ενδεχομένως να έχει δίκιο, ξέρεις πως λειτουργούν τα πράγματα. Είναι κάποιοι σκηνοθέτες, αμφιβόλου ποιότητας, οι οποίοι αυτοχρίζονται σκηνοθέτες και πουλάνε μούρη, και τα παιδιά είναι έτοιμα να πάνε παντού. Αυτά πρέπει να τελειώνουν».

Όσον αφορά, δε, στον Δημήτρη Λιγνάδη και την παραίτησή του τόνισε:

«Προφανώς παραιτείται γιατί ακούγονται διάφορα. Δεν θα μπορούσε να σταθεί. Ορθώς έγινε η παραίτηση του Λιγνάδη. Πρέπει να προστατέψουμε το Εθνικό θέατρο με έναν τρόπο, μην φανεί ότι είναι ένα κολαστήριο. Τι κάνει ο καθένας στην προσωπική του ζωή είναι άλλο πράγμα. Βεβαίως, όταν έχει μία θεσμική θέση έχει και πέντε ευθύνες παραπάνω. Πρέπει να προστατεύσουμε το Εθνικό διότι αν δεν το προστατεύσουμε είναι σαν να τορπιλίζεται όλο το θέατρο».

Για φιλίες, τέλος, στο θέατρο που πιθανόν να χάλασαν με αυτά που ακούγονται, η θέση του ήταν σαφής.

«Είμαι πάρα πολύ στεναχωρημένος αλλά φιλτάτη η αλήθεια. Είμαι υπέρ του να λύνονται τα πράγματα. Όσο δεν λύνονται και δεν ονομάζονται, είναι πιο αρρωστημένη η κατάσταση και δεν θέλω να μπαίνω σε αρρωστημένες καταστάσεις και σε τέτοιες σχέσεις. Προτιμώ να συγκρουστούμε και να στεναχωρηθώ, αλλά να υπάρχει μία λύση. Δεν μου αρέσει να υποδυόμαστε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Αυτό κάναμε τόσα χρόνια και αφήσαμε να γίνει έτσι η κατάσταση. Το χειρότερο είναι ότι υπάρχει μία πλασματική εικόνα προς τα έξω, ότι είναι κολαστήριο. Το θέατρο μας έχει στελέχη πάρα πολύ ικανά, πολύ σοβαρούς ανθρώπους, ανθρώπους που μοχθούν και πρέπει με αυτούς να πορευόμαστε. Οι άνθρωποι που εμπλέκονται, από την πλευρά που κατηγορούνται, θα πρέπει να κάνουν την αυτοκριτική τους και μέσα στη διάρκεια του χρόνου να αντιληφθούν τι έχουν κάνει», κατέληξε.
Tags:
καταγγελίες, σεξουαλική παρενόχληση, ηθοποιός, θέατρο, σεξουαλική κακοποίηση, Τζένη Μπότση, Γιάννης Μπέζος
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK