01:52 06 ΙΟΥΛΙΟY 2020
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Λήψη σύντομου url
Κορονοϊός Ελλάδα (1947)
0 0 0
Βρείτε μας

Μόλις το 19% των επιχειρηματιών θεωρούν πως αρκούν δύο έως τέσσερις μήνες για την αποκατάσταση της λειτουργίας των επιχειρήσεών τους.

Μετά από τουλάχιστον ένα χρόνο θεωρεί η πλειονότητα των επιχειρηματιών, ποσοστό 61%, ότι θα υπάρξει επιστροφή σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας.

Όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ) για τις οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία, σχεδόν 3 στις 4 επιχειρήσεις δεν διαπίστωσαν κάποια μεταβολή στην τιμολογιακή πολιτική των προμηθευτών τους από την εμφάνιση της πανδημίας του κορονοϊού

Σημαντικό εύρημα, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, είναι η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Ανεξάρτητα από το ποσοστό των κλειστών ή πληττόμενων επιχειρήσεων που πραγματοποίησε διαδικτυακές πωλήσεις σημαντική ήταν η αλλαγή και στις ανοιχτές.

Τηλεφωνικές παραγγελίες και αξιοποίηση δικτύων delivery για πωλήσεις αποτελούν νέα ευρήματα.

Επιστροφή στην κανονικότητα

Οι έμποροι εμφανίζονται διστακτικοί αναφορικά με τον χρόνο επιστροφής στην κανονικότητα. Μόλις το 19% των επιχειρηματιών θεωρούν πως αρκούν δύο έως τέσσερις μήνες για την αποκατάσταση της λειτουργίας των επιχειρήσεών τους, ενώ 19% θεωρεί ότι εντός ενός εξαμήνου κάτι τέτοιο είναι εφικτό. 

Αντίθετα, σχεδόν 2 στους 3 επιχειρηματίες (61%) θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις τους θα επανέλθουν σε κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας μετά από τουλάχιστον ένα χρόνο.

Η άποψη των τελευταίων είναι πολύ πιθανόν να οδηγείται σε αυτήν την άποψη από τις προβλέψεις ότι η Ελλάδα θα έρθει αντιμέτωπη με μία ιδιαίτερα ισχυρή ύφεση το 2020, ενώ θα απαιτηθούν τουλάχιστον δύο χρόνια για να επανέλθει η οικονομία στην κατάσταση που ήταν στις αρχές του 2020.

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να συρρικνώσει σημαντικά τόσο την κατανάλωση όσο και την εμπιστοσύνη στην αγορά.

Διαδικτυακές πωλήσεις

Από τις κλειστές και πληττόμενες επιχειρήσεις μόνο το 21% έκανε διαδικτυακές πωλήσεις ήδη πριν την έναρξη της πανδημίας ενώ μόλις το 2% ξεκίνησε μετά την έναρξη.

Το τελευταίο εύρημα δεν προκαλεί εντύπωση. Η δυνατότητα διαδικτυακών πωλήσεων προϋποθέτει την κατάλληλη υποδομή και ένα ελάχιστο επίπεδο εξοικείωσης με τις νέες τεχνολογίες, ενώ οι διάφοροι περιορισμοί (πίεση χρόνου, επιχειρήσεις υπό καθεστώς απαγόρευσης λειτουργίας, εύρεση κατάλληλου προσωπικού σε περιόδους ρευστότητας κ.λπ.) δεν ευνοούν το συγκεκριμένο εγχείρημα.

Παράλληλα, το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό των επιχειρήσεων που δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει διαδικτυακές πωλήσεις υπογραμμίζει την ανάγκη τεχνολογικού εκσυγχρονισμού των εμπορικών καταστημάτων και αναβάθμισης των ηλεκτρονικών τους υπηρεσιών.

Θέμα:
Κορονοϊός Ελλάδα (1947)
Tags:
COVID-19, κορονοϊός, ΕΣΕΕ, αγορά, έμποροι, εμπορικά καταστήματα
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK