03:45 04 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2020
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Λήψη σύντομου url
Από
0 14
Βρείτε μας

Τι αναμένεται να συμβεί την πρώτη Black Friday μετά την αρχή της πανδημίας; Το Sputnik σφυγμομέτρησε την αγορά για να δει τι θα συμβεί με τα υγειονομικά μέτρα ασφαλείας αλλά και τις προσφορές.

Σε περίπου έναν μήνα και μια εβδομάδα από τώρα, το ημερολόγιο θα δείχνει… Black Friday κι αυτή θα είναι η πρώτη «γιορτή του καταναλωτή» μετά την αρχή της πανδημίας που άλλαξε τα πάντα στη ζωή της παγκόσμιας κοινότητας.

Παρότι έχει αρκετές ημέρες ακόμα μπροστά της, η αγορά έχει αρχίσει ήδη να ζεσταίνει τη μηχανή και να προετοιμάζεται για αυτή την ημέρα εναποθέτοντας μάλιστα τις ελπίδες της για μια ανάσα σε μια κακή από άποψη κινητικότητας περίοδο.

Ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, εκτίμησε ότι ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς φέτος, πιο πολύ παρά ποτέ θα κινηθεί κι ηλεκτρονικά, χωρίς όμως να μπορεί να γίνει ακόμα μια εκτίμηση αν αυτό θα φτάσει ακόμα και στο ποσοστό του 50-50.

Κατά τον ίδιο, αυτή τη στιγμή η αγορά είναι ήδη προετοιμασμένη για την Black Friday και καταστρώνει μεγάλες και πραγματικές προσφορές, οι οποίες θα χτυπήσουν σε αρκετές περιπτώσεις και το 80% με το «καλημέρα σας». Σε αυτό το μεγάλο ύψος προσφορών θα κινηθούν όχι μόνο τα μεγάλα «ψάρια» της αγοράς, αλλά κι οι μικρότεροι παίκτες.

Την ίδια στιγμή, τα υγειονομικά μέτρα είναι, σύμφωνα με τον κ. Καφούνη, πολύ αυστηρά και τηρούνται με ευλάβεια στο σύνολο των καταστημάτων της χώρας. Ο ίδιος πάντως ακούστηκε απαισιόδοξος για τις επιδόσεις της φετινής Black Friday λέγοντάς μας πως η αγορά κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα αυτή τη στιγμή, απογοητευτικά για το σύνολο των εμπόρων που προσδοκούν πολλά από την 27η Νοεμβρίου για αυτό και θα είναι «γενναιόδωροι» στις προσφορές τους.

Black Friday
© Φωτογραφία : Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Όσον αφορά τα υγειονομικά ζητήματα, κατά τον ίδιο, η αγορά της Αθήνας είναι από τις πιο ασφαλείς στην Ευρώπη. Ο ίδιος βέβαια αποκλείει σχεδόν να βρεθούμε φέτος, με όλη αυτή την οικονομική δυσπραγία που έχει βιώσει το κοινό, μπροστά από φαινόμενα ουράς και συνωστισμού. Ακόμα και στην πολύ αναιμική πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο, ο κ. Καφούνης λέει ότι όλα τα πρωτόκολλα θα τηρηθούν στο ακέραιο και πως οι αγορές θα πραγματοποιηθούν με ασφάλεια. Για τον ίδιο πάντως, έχει σημαντική αξία η Black Friday να μην παίρνει χαρακτηριστικά Black Week όπως συμβαίνει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δημιουργώντας ένα παρατεταμένο και θολό κλίμα προσφορών που μπερδεύει το κοινό (για το ποιες είναι οι πραγματικές προσφορές) και δεν βοηθά τελικά τους εμπόρους.

«Θα είναι αυξημένο φέτος το ενδιαφέρον ηλεκτρονικά»

«Ένας βασικός λόγος που δημιουργήθηκε η ξεχωριστή Black Friday σελίδα μας στο site του Skroutz είναι για να ενημερώνεται συγκεντρωτικά το κοινό σχετικά με τις πτώσεις των τιμών και με την αληθινή εξέλιξή τους» λέει στο Sputnik o Δημήτρης Χαζάπης, communication manager στην εταιρεία Skroutz.gr και συμπληρώνει: «Η πλατφόρμα του Skroutz προσφέρει, μεταξύ άλλων, στους χρήστες την λειτουργία "εξέλιξης τιμής" στη σελίδα του κάθε προϊόντος ώστε οι χρήστες να μπορούν να βλέπουν το πως διαμορφώνεται η τιμή του κάθε προϊόντος σε βάθος χρόνου».

Μάλιστα, στη συγκεκριμένη σελίδα υπάρχει και ρολόι αντίστροφης μέτρησης και όπως αναφέρεται για τη φετινή Black Friday, υπάρχει σημαντική πτώση τιμών από τώρα. Ένα πρώτο monitoring δείχνει πως ένα μήνα και βάλε πριν την Black Friday υπάρχουν προσφορές που φτάνουν στο -45% και σε κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις και στο 60%.

«Πάντως, μάλλον είναι ακόμα λίγο νωρίς για να πούμε με ασφάλεια πως θα κινηθούν οι προσφορές» λέει ο κ. Χαζάπης και προσθέτει: «Οι retailers βέβαια ξεκινούν συνήθως δύο με τρεις εβδομάδες νωρίτερα να "χτυπούν" τις προσφορές τους. Μόλις αλλάξει ο μήνας, το τι θα διαδραματιστεί στη φετινή Black Friday θα φανεί πια καθαρά».

Ο κ. Χαζάπης μας είπε τέλος, όπως κι ο κ. Καφούνης, ότι στην Ελλάδα η Black Friday δεν είναι ποτέ μια ημέρα αλλά παίρνει χαρακτηριστικά εβδομάδας. Το μόνο σίγουρο σύμφωνα με τον ίδιο είναι ότι κάθε χρονιά το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών την Black Friday ανεβαίνει σημαντικά και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και τώρα, πόσω μάλλον που ο κόσμος συνήθισε έντονα λόγω πανδημίας τις ηλεκτρονικές αγορές. «Το θεωρούμε δεδομένο ότι θα υπάρχει και φέτος αυξημένο ενδιαφέρον, το ζητούμενο είναι τι ποσοστό του κοινού θα προχωρήσει τελικά σε αγορές» κατέληξε ο ίδιος.

Tags:
προσφορές, κορονοϊός, πανδημία, Black Friday
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK