04:11 04 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2020
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Λήψη σύντομου url
Από
0 03
Βρείτε μας

Ποιες είναι οι συνθήκες που κάνουν τη φετινή Black Friday τόσο διαφορετική και τι συζητά αυτή τη στιγμή ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου;

Με τις προσφορές να έχουν ήδη αρχίσει να… χορεύουν στα ηλεκτρονικά καταστήματα έναν ολόκληρο μήνα πριν τη φετινή Black Friday στις 27 Νοεμβρίου, μεγάλοι και μικροί παίκτες του χώρου του ηλεκτρονικού εμπορίου κάθονται στο τραπέζι για να δουν πώς θα αποφύγουν τα λάθη που έγιναν στο πρώτο κύμα της πανδημίας.

Στις 23 Οκτωβρίου θα διοργανωθεί το πρώτο μέρος ενός webinar του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) με τίτλο «Black Friday εν μέσω Covid» που ως στόχο έχει την παρατήρηση των αναγκών και των προκλήσεων που δημιουργήθηκαν κατά την περίοδο του lockdown, έτσι ώστε αυτή τη φορά να προετοιμαστούν έγκαιρα τα ελληνικά e-shops για τη φετινή Black Friday.

Στο τραπέζι της συζήτησης θα κάτσουν αρκετές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου, αλλά κι εκπρόσωποι από εταιρείες logistics και ταχυμεταφορών.

H ηλεκτρονική Black Friday και οι προκλήσεις της

O Στέλιος Πετρίδης, γενικός διευθυντής του GR.EC.A μίλησε στο Sputnik για το αντικείμενο αυτού του webinar.

Όπως μας είπε:

«Eίδαμε πολύ γρήγορα ότι τον περασμένο Μάρτιο ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών πήρε μια αναπάντεχη και βίαιη αύξηση. Ο κόσμος δεν μπορούσε εξ αντικειμένου να πηγαίνει στα καταστήματα, αφού αυτά έκλεισαν, αλλά ακόμα κι όταν είχε την επιλογή να επισκεφτεί το κατάστημα, όπως, για παράδειγμα, τα super market κι εκεί ακόμα έδειξε την προτίμησή του στα ηλεκτρονικά καταστήματα, ανάμεσα σε άλλα και για να αποφεύγει συνωστισμό και ουρές. Πρόκειται για μια τάση που υπήρχε, αλλά ο κορονοϊός την έβαλε βίαια στη ζωή μας και τελικά "έμεινε".

Σκοπός της συζήτησης που κάνουμε τώρα λοιπόν, είναι να βοηθήσουμε στην προετοιμασία για την υποδοχή της αγοράς της Black Friday και να αναδείξουμε τις καλές πρακτικές έχοντας στελέχη κορυφαίων εταιρειών του χώρου όπως οι: Google, Facebook, i-Prospect, BestPrice, Skroutz, The Jones, Ira Media, Verizon Media, Reprise, Project Agora, Socital,Logika, όπου θα μοιραστούν μαζί μας την πολύτιμη γνώση και εμπειρία τους σε θέματα που απασχολούν το κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου».

Με δύο λόγια: η ουσία και κατεύθυνση του webinar είναι τι μαθήματα πήρε η ηλεκτρονική αγορά από τον κορονοϊό. Στο μικροσκόπιο του σεμιναρίου θα μπουν τα insights από τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού την περίοδο της πανδημίας, πώς μπορεί να συνεργαστεί σε όλα τα επίπεδα ο κλάδος, αλλά και πώς μπορούν να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες του κοινού αυτή την περίοδο. Πρόκειται για ένα webinar διαδραστικό που θα διαμορφώνεται από την ίδια τη συζήτηση των συμμετεχόντων. Αντικείμενο ενός εκ των πάνελ θα είναι κι οι πολλές επενδύσεις που γίνονται εδώ και καιρό στην καλπάζουσα ηλεκτρονική αγορά αλλά κι οι εξελίξεις γύρω από αυτές τις επενδύσεις – οικονομικές και τεχνολογικές.

Black Friday με… διάρκεια μήνα

«Η Black Friday στην Ελλάδα δεν ήταν ποτέ μια ημέρα αλλά έχει χαρακτηριστικά εβδομάδας» λέει με τη σειρά του ο Δημήτρης Χαζάπης, communications manager τους Skroutz.gr που είναι μια από τις συμμετέχουσες εταιρείες στο webinar του GR.EC.A. To Skroutz.gr μάλιστα, έχει δημιουργήσει και ειδική σελίδα «Black Friday 2020» όπου γίνεται countdown μέχρι την 27η Νοεμβρίου με παράλληλο monitoring των εκπτώσεων που έχουν ήδη ξεκινήσει.

Μάλιστα, ένας από τους λόγους που ήδη τρεντάρουν τα εκπτωτικά προϊόντα της Black Friday είναι και γιατί τα καταστήματα θέλουν να δεχτούν με… ρέγουλα και σταδιακά τον όγκο των παραγγελιών για να μην υπάρξει πάλι κρασάρισμα του συστήματος.

Σύμφωνα με τον κ. Χαζάπη πάντως, οι Έλληνες φαίνεται ότι πέφτουν... με τα μούτρα στην Black Friday και χωρίς ιδιαίτερη έρευνα αγοράς. Το report tου Skroutz βασισμένο στα περυσινά στοιχεία δείχνουν πώς τελικά, στην πράξη, μόνο το 8,5% αγόρασε φτηνότερα το προϊόν που ήθελε την Black Friday, το 90,3% σε παρόμοια τιμή και το 1, 2%... ακριβότερα.

Άλλωστε, όπως σημειώνουν και οι γνωρίζοντες του χώρου είναι διαφορετική η φύση της Black Friday στην Ελλάδα απ' ό,τι στη χώρα που γεννήθηκε. Στην Αμερική σε μεγάλο βαθμό πρόκειται για ξεστοκάρισμα πιο παλιών προϊόντων αλλά και προσφορών σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Στην Ελλάδα, πάλι, η Black Friday είναι μια ευκαιρία για εξτρά εκπτώσεις ή εξτρά promos αλλά και για ζεστό χρήμα για τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών πρωτίστως, τα οποία σε μεγάλο ποσοστό υποδέχονται... ορεξάτους καταναλωτές την Black Friday.

Tags:
εκπτώσεις, προσφορές, ηλεκτρονικό εμπόριο, εμπόριο, Black Friday
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK