04:23 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟY 2021
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Λήψη σύντομου url
0 0 0
Βρείτε μας

Βαριά «τραυματισμένο» το λιανεμπόριο από τα μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας του κορονοϊού.

Σημαντικές απώλειες που ξεπέρασαν ακόμα και το 50%, κατέγραψε ο όμιλος Jumbo τον Δεκέβριο, «εκτοξεύοντας» την πτώση για το σύνολο του έτους στο 18,2% από το 10,7% που βρισκόταν μέχρι τον τελευταίο μήνα του έτους.

Σε ανακοίνωσή της μάλιστα η εταιρεία κάνει λόγο για βαριά πληγωμένο ελληνικό λιανεμπόριο λόγω του αυστηρού απαγορευτικού λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που επέβαλε, δύο φορές, η ελληνική κυβέρνηση, το οποίο σημείωσε «πολλές αναμφισβήτητες επιτυχίες στον υγειονομικό τομέα».

«Τα εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα έμειναν κλειστά σε δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020, περιόδους που αντιπροσωπεύουν κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών τους» τονίζεται στην ανακοίνωση.

Στη συνέχεια, πετά τα «καρφιά» της για το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε καμία εναλλακτική πολιτική στο λιανεμπόριο από τη στιγμή που το επιδημιολογικό φορτίο ανέτρεψε το αρχικό πλάνο για τον Δεκέμβριο μετά το lockdown.

«Ως αποτέλεσμα ήρθε το απόλυτο -χωρίς χρονικό ορίζοντα- απαγορευτικό λειτουργίας των οργανωμένων καταστημάτων, περιλαμβανομένου και του Ιανουαρίου του 2021» σημειώνει.

Όσον αφορά στην πορεία του 2020 σημειώνεται ότι οι πωλήσεις του Ιανουαρίου 2020 κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +13%, ενώ τον Φεβρουάριο ο τζίρος αυξήθηκε κατά +23%, σε σύγκριση με το 2019.

Από την άλλη, μετά τις αποφάσεις της κυβέρνησης για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, οι πωλήσεις του Μαρτίου κατέγραψαν μείωση περίπου -51%.

Τον Απρίλιο, δε, και ενώ τα περισσότερα καταστήματα παρέμειναν κλειστά, με κάποια να υπολειτουργούν, χάθηκε οριστικά και η πασχαλινή περίοδος, με τις πωλήσεις να καταγράφουν πτώση (-86%), σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Μετά τη σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας τον Μάιο, σε συνδυασμό με τη βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, οι πωλήσεις του ομίλου κατέγραψαν αύξηση (+13,6%), ενώ τόσο ο Ιούνιος όσο και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα.

Με τον Αύγουστο ωστόσο επέστρεψε σε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω των απαγορεύσεων στον τουρισμό, ενώ ο Σεπτέμβριος  έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων κατά +1,2% περίπου.

Και μπορεί τον Οκτώβριο να διαπιστώθηκε σημαντική αύξηση των πωλήσεων (κατά +12,7% περίπου), ωστόσο τον Νοέμβριο, με τα καταστήματα να είναι κλειστά στην Ελλάδα ακολούθησε κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων κατά -35% περίπου.

Η μεγαλύτερη πάντως πτώση καταγράφηκε τον Δεκέμβριο «αγγίζοντας» το -54% περίπου. Κάτι που ανέβασε τις συνολικές απώλειες της Jumbo για το έτος στο -18,2% από -10,7% σε έναν μήνα.

Tags:
COVID-19, πανδημία, κορονοϊός, πωλήσεις, Jumbo
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK