Ίσως βρέθηκε η αχίλλειος πτέρνα των «θαλάσσιων αρκούδων», που θεωρούνται «σχεδόν άφθαρτες», καθώς έρευνα καταδεικνύει ότι δεν μπορούν να επιβιώσουν σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες.

Τα βραδύπορα, που είναι γνωστά και ως «θαλάσσιες αρκούδες», έχουν θεωρηθεί ως «σχεδόν άφθαρτα» πλάσματα στη Γη, αλλά μια έρευνα από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης ίσως δείχνει πως δεν είναι άτρωτα.

Ο Ρικάρντο Καρντόσο Νέβες, μεταδιδακτορικός επιστήμονας του Τμήματος Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και ένας από τους συγγραφείς της έρευνας, υποστηρίζει σύμφωνα με το Live Science:

«Οι "θαλάσσιες αρκούδες" σίγουρα δεν είναι ο σχεδόν άφθαρτος οργανισμός όπως προωθείται σε τόσες πολλές δημοφιλείς επιστημονικές ιστοσελίδες».

Η έρευνα βρήκε ότι τα βραδύποδα πεθαίνουν γρήγορα ύστερα από έκθεση σε θερμοκρασία άνω των 100 βαθμών Κελσίου για περισσότερο από μια ώρα. Ο Ρικάρντο Καρντόσο Νέβες είπε ότι, σύμφωνα με παλιότερη μελέτη, τα μικρά ζώα έχουν επιβιώσει ακόμα και στους 151 βαθμούς Κελσίου για ανάλογο χρονικό διάστημα.

Στην έρευνα, επίσης, αναφέρεται:

«Τα βραδύποδα κατάφεραν να επιβιώσουν σε θερμοκρασίες περίπου 70°C για μια ώρα σε ανυδροβιοτική κατάσταση. Ωστόσο, η έκθεση σε υψηλότερες θερμοκρασίες μείωσε σημαντικά την επιβίωση και κανένα ζώο δεν επιβίωσε στους 100°C».

Η ερευνητική ομάδα μελέτη διάφορα είδη «θαλάσσιων αρκούδων», που ζουν τόσο σε γλυκό όσο και σε αλμυρό νερό, εκθέτοντάς τες σε πολλαπλές θερμοκρασιακές συνθήκες.

Ο Ρικάρντο Καρντόσο Νέβες καταλήγει τονίζοντας:

«Στο τέλος της μελέτης μας, ήμασταν αρκετά έκπληκτοι για να δούμε τα αποτελέσματά μας, γιατί περιμέναμε τα βραδύποδα να επιβιώσουν σε υψηλότερες θερμοκρασίες, κάτι που σαφώς δεν συμβαίνει».

Διαβάστε ακόμα:

Ο γενναίος πιγκουίνος που κάνει άλμα για την επιβίωσή του