00:25 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟY 2020

Φυσικοί εργάστηκαν προκειμένου να ανακαλύψουν το τέλειο μίγμα σαπουνιού για τεράστιες μπουρμπουλήθρες κι έπειτα από αρκετές ώρες στο εργαστήριο κι αναρίθμητες απόπειρες βρήκαν το μυστικό.

Συγκεκριμένα, ανακάλυψαν ότι πολυμερή -μεγάλα μόρια που βρίσκονται σε ουσίες όπως η σκόνη guar- κάνουν τις μπουρμπουλήθρες πιο δυνατές, καθώς οι μοριακές τους αλυσίδες μπλέκονται μεταξύ τους και βοηθούν να μην σπάζουν εύκολα οι φούσκες.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα ευρήματά τα τους δεν θα χρησιμοποιηθούν μόνο για διασκέδαση αλλά και για πιο πρακτικούς σκοπούς, όπως η ροή του πετρελαίου στους αγωγούς και η απομάκρυνση της μόλυνσης από τους ποταμούς.

Η διασκέδαση στην υπηρεσία της επιστήμης

«Αυτή η μελέτη βάζει τη διασκέδαση στη θεμελιώδη επιστήμη», ανέφερε ο συγγραφέας της έρευνας και φυσικός, Τζάστιν Μπάρτον, από το πανεπιστήμιο Emory, στην Ατλάντα της Τζόρτζια, των ΗΠΑ.

«Βασικά, ξεκινήσαμε να κάνουμε φούσκες και να τις σκάμε – και καταγράψαμε την ταχύτητα και τη δυναμική της διαδικασίας», ανέφερε ο καθηγητής Μπάρτον.

«Οι δεσμοί του πολυμερούς μπλέχτηκαν μεταξύ τους, κάτι σαν τριχόμπαλα, σχηματίζοντας μεγαλύτερους δεσμούς που σαν να μη θέλουν να σπάσουν», σημείωσε ο καθηγητής Μπάρτον.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το να καταλάβουμε καλύτερα πώς τα υγρά και τα λεπτά φιλμ αντιδρούν στην ένταση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σειρά εφαρμογών, όπως να βοηθήσουν στην καλύτερη ροή του πετρελαίου στους αγωγούς.

Τα πλήρη ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό, Physical Review Fluids.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επιστήμονες βρήκαν την ιδανική συνταγή για τον τέλειο καφέ εσπρέσο

Λιγότερο λίπος περισσότερη μυϊκή μάζα: Επτά τροφές για τέλεια φυσική κατάσταση