05:27 03 ΑΠΡΙΛΙΟY 2020

Ο παράξενος οργανισμός βρέθηκε σε αμοιβάδα στη Βραζιλία και ονομάστηκε Yaravirus από θαλάσσια θεότητα, ενώ σε μεγάλο ποσοστό το γονιδίωμά του δεν έχει απαντηθεί ποτέ στο παρελθόν.

Οι ιοί είναι από τις πιο μικρές μορφές ζωής και ακόμα δεν έχει καθοριστεί αν αποτελούν πράγματι μορφή ζωής καθώς δεν μπορούν να ζήσουν ή να αναπαραχθούν εκτός του ξενιστή τους.

Μία νέα μορφή ιού προκαλεί το ενδιαφέρον των επιστημόνων καθώς δεν όπως προέκυψε ο οργανισμός δεν διαθέτει κανένα αναγνωρίσιμο γονίδιο.

Ο ιός μυστήριο συλλέχθηκε από αμοιβάδα σε τεχνητή λίμνη της Βραζιλίας και είναι σημαντικά μικρότερος από τους ιούς που συνήθως προσβάλλουν τις αμοιβάδες.

Η ομάδα των ερευνητών τον ονόμασε «Yaravirus» από τη Yara, γνωστή επίσης και ως Iara που σημαίνει «μητέρα όλων των υδάτων» και απεικονίζεται με τη μορφή γοργόνας από τη βραζιλιάνικη μυθολογία που σαγήνευε τους ναυτικούς για να ζήσουν κάτω από τη θάλασσα μαζί της.

Όταν οι επιστήμονες ταξινόμησαν το γονιδίωμα, διαδικασία προσδιορισμού της πλήρους αλληλουχίας του DNA που αποτελείται ένας οργανισμός, ανακάλυψαν ότι πάνω από το 90% δεν είχε απαντηθεί ποτέ πριν.

Όπως αναφέρει το bioRxiv, ιστοσελίδα για τη Βιολογία, η ομάδα που εξέτασε τον ιό σημείωσε ότι: «Καταγράφουμε την ανακάλυψη του Yaravirus, μία νέας γενεαλογίας ιών αμοιβάδων με αινιγματική προέλευση».

Σύμφωνα με τον ιολόγο Γιονάτας Αμπρανάο, από το Πανεπιστήμιο Minas Gerais στη Βραζιλία τα αποτελέσματα ήταν ακόμα ένα δείγμα για το «πόσα ακόμα πρέπει να κατανοήσουμε» για τους ιούς.

Όπως αναφέρει κάποια από τα γονίδια του Yaravirus μοιάζουν με εκείνα ενός τεράστιου ιού, ωστόσο, δεν είναι σαφές πώς συνδέονται οι δύο ιοί. Ο ίδιος και οι συνάδελφοί του ερευνούν τώρα άλλα χαρακτηριστικά της ύπαρξης του νέου ιού.