Κορονοϊός Ελλάδα (1747)

Τα κρούσματα του νέου κορονοϊού SARS-Cov-2, ο οποίος προκαλεί τη νόσο Covid-19, προσεγγίζουν τα 200.000 παγκοσμίως, ενώ σχεδόν 8.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε όλο τον κόσμο.

Ο νέος κορονοϊός SARS-CoV-2 μπορεί να επιβιώσει για πολλές ώρες σε διάφορες επιφάνειες, ακόμη και στον αέρα υπό μορφή αεροζόλ, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη ερευνητών των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια και του Πρίνστον.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό New England Journal of Medicine (NEJM).

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο SARS-CoV-2 που προκαλεί τη νόσο Covid-19 έχει δυνατότητα επιβίωσης στον αέρα συγκρίσιμη με εκείνη του ιού που προκαλούσε το Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο (ΣΟΑΣ), σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα που διεξήγαγε τη μελέτη, ο κορονοϊός μπορεί να επιβιώσει ακόμη και για δύο έως τρεις ημέρες πάνω σε πλαστικές επιφάνειες ή ανοξείδωτο χάλυβα, αλλά και έως και για 24 ώρες πάνω σε ένα κουτί από χαρτόνι.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν επίσης νεφελοποιητή για να διασπείρουν τον ιό στον αέρα, διαπιστώνοντας με αυτόν τον τρόπο – όπως ανέφεραν - ότι ο ιός, υπό μορφή αεροζόλ - δηλαδή μορίων που μένουν στον αέρα - μπορούσε να εντοπιστεί για τρεις ώρες.

Αμφισβητήσεις από ειδικούς

Ωστόσο, υπήρξε αμφισβήτηση για τη μέθοδο αυτή, με ειδικούς να αντιτείνουν πως η χρήση του νεφελοποιητή δεν μπορεί να συγκριθεί με τον βήχα ή τα φτερνίσματα ενός ασθενούς.

Ο νέος κορονοϊός μεταδίδεται κυρίως μέσω σταγονιδίων που αποβάλλουν οι ασθενείς όταν βήχουν ή φτερνίζονται και με αυτή τη μορφή δεν επιβιώνει παρά μερικά δευτερόλεπτα, σύμφωνα με ερευνητές.

Θέμα:
Κορονοϊός Ελλάδα (1747)