17:31 01 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2020

Επιστήμονες ανακάλυψαν για πρώτη φορά τα ίχνη ενός καρκίνου των οστών σε απολίθωμα δεινοσαύρου.

Ίχνη καρκίνου ανακάλυψαν επιστήμονες σε απολίθωμα δεινοσαύρου. Πρόκειται για την πρώτη φορά που ανακαλύπτεται καρκίνος σε δεινόσαυρο και συγκεκριμένα είναι ένα οστεοσάρκωμα, δηλαδή μια επιθετική μορφή καρκίνου των οστών που εντοπίστηκε σε έναν κερασφόρο φυτοφάγο δεινόσαυρο, τον Κεντρόσαυρο (Centrosaurus apertus) μήκους έξι μέτρων, ο οποίος έζησε πριν περίπου 76 εκατομμύρια χρόνια.

Το απολίθωμα  είχε ανακαλυφθεί το 1989 στην Αλμπέρτα του Καναδά και το παραμορφωμένο κάτω άκρο αρχικά είχε αποδοθεί σε κάταγμα. Ωστόσο, μία ομάδα πολλών επιστημόνων του Βασιλικού Μουσείου του Οντάριο και του καναδικού Πανεπιστημίου Μακμάστερ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ογκολογίας «The Lancet Oncology», κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τελικά η παραμόρφωση ήταν καρκίνος.

«Δεν είχε υπάρξει διάγνωση επιθετικού καρκίνου σε δεινόσαυρους μέχρι σήμερα, κάτι που απαιτεί ιατρική εμπειρία και πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης» δήλωσε ο καθηγητής Παθολογίας και Μοριακής Ιατρικής Μαρκ Κράουδερ.

Για να φτάσουν σε αυτή την ανακάλυψη οι επιστήμονες πραγματοποίησαν υψηλής ανάλυσης τομογραφίες του απολιθώματος, μικροσκοπικές, κυτταρικές και άλλες εξετάσεις, καταλήγοντας στη διάγνωση του οστεοσαρκώματος.

Σημειώνεται ότι η διάγνωσή τους επιβεβαιώθηκε κατόπιν σύγκρισης με περιπτώσεις οστεροσαρκώματος σε ανθρώπους.