19:28 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2020
ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Λήψη σύντομου url
0 20
Βρείτε μας

Βιταμίνη A, C, D, E, B2, B6 και B12, αλλά και φολικό οξύ, ψευδάργυρος, σελήνιο και σίδηρος. Τροφές πλούσιες σε αυτές τις βιταμίνες και μέταλλα βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και μειώνουν τον κίνδυνο προσβολής από τον νέο κορονοϊό, δήλωσε διατροφολόγος σε συνέντευξη του στην Rossiskaya Gazeta.

Η κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμινών και ανόργανων συστατικών και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα βοηθούν στην «αντίσταση» στη νόσο Covid-19, δήλωσε η Εκατερίνα Μπουρλιάεβα, διατροφολόγος στο Ομοσπονδιακό Κέντρο Έρευνας για τη Διατροφή και τη Βιοτεχνολογία, σε συνέντευξη της στην εφημερίδα Rossiskaya Gazeta. 

Τόνισε δε τη σημασία των βιταμινών A, C, D, E, B2, B6 και B12, καθώς και του φολικού οξέος, του ψευδαργύρου, του σεληνίου και του σιδήρου.

Η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης αναπνευστικών λοιμώξεων, σύμφωνα με την διατροφολόγο. Επιπλέον, αυτή η βιταμίνη υποστηρίζει την παραγωγή συγκεκριμένων αντιμικροβιακών πρωτεϊνών στο αναπνευστικό επιθήλιο, κάτι που μειώνει τον κίνδυνο προσβολής από τον ιό και την εξέλιξη των συμπτωμάτων της λοίμωξης.

Η βιταμίνη D είναι άφθονη στο συκώτι βακαλάου, τον κρόκο του αυγού, τα ψάρια και το βούτυρο. Η καθημερινή κατανάλωση από 10 έως 15 γραμμάρια συκωτιού βακαλάου μπορεί να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες βιταμινών Α και D.

Τα οφέλη άλλων βιταμινών

Όπως επισημαίνει η διατροφολόγος, η βιταμίνη Ε, που περιέχεται σε ξηρούς καρπούς και ηλιέλαιο, είναι επίσης γνωστό ότι είναι αποτελεσματική στην προστασία του οργανισμού από λοιμώξεις. Έτσι, δύο κουταλιές της σούπας ηλιέλαιο ικανοποιούν πλήρως τις καθημερινές ανάγκες στη συγκεκριμένη βιταμίνη.

Η ίδια υπενθύμισε επίσης τη σημασία της βιταμίνης C στην ανοσοδιαμόρφωση, συμβουλεύοντας να συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας τα κυνόροδα, το ιπποφαές, το φραγκοστάφυλο, το λάχανο, τις πιπεριές και τα εσπεριδοειδή.

Επιπλέον, είναι καλό το να τρώει κανείς βόειο κρέας ή συκώτι κοτόπουλου, καθώς και τυρί και ξηρούς καρπούς, επειδή περιέχουν ψευδάργυρο, το οποίο, μαζί με το σελήνιο, είναι σημαντικά συστατικά για την ανοσολογική απόκριση.

«Κλειδί» η σωστή διατροφή

Ωστόσο, είναι δύσκολο να γίνει ο επαρκής κορεσμός του οργανισμού σε βιταμίνες και μέταλλα μόνο από τη διατροφή, γι 'αυτό η διατροφολόγος συνέστησε τη χρήση συμπλοκών βιταμινών. Επιπλέον, προέτρεψε τους πολίτες να παρακολουθούν την ισορροπία πρωτεΐνης, λίπους και υδατανθράκων στη διατροφή τους.

«Η βέλτιστη διατροφή είναι ένας βασικός παράγοντας για πρόληψη της ανάπτυξης και της εξέλιξης ασθενειών που σχετίζονται με τη διατροφή και της σημαντικής επιδείνωσης της πορείας της υγείας ενός ατόμου με το νέο κορονοϊό», καταλήγει η διατροφολόγος.

Tags:
βιταμίνη D, βιταμίνη, λαχανικά, φρούτα, ανοσοποιητικό, διατροφή, τρόφιμα, κορονοϊός
ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ SPUTNIKΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK