23:58 23 ΝΟΕΜΒΡΙΟY 2020
Όλες οι εξελίξεις για τον κορονοϊό (1621)

Μια νέα επιστημονική μελέτη που έρχεται στο φως καταλήγει στο ότι ο κορονοϊός έχει μεταλλαχθεί και μάλιστα με τρόπο που ευνοεί την εξάπλωση και την αναπαραγωγή του.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα μιας νέας επιστημονικής μελέτης, ο ιός SARS-CoV-2 έχει μεταλλαχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ευνοείται τόσο ο πολλαπλασιασμός του όσο και η εξάπλωσή του στην κοινότητα.

Πρόκειται για έρευνα των πανεπιστημίων της Βόρειας Καρολίνα και του Ουισκόνσιν-Μάντισον η οποία επιβεβαιώνει ότι η μετάλλαξη αναπαράγεται με περίπου δεκαπλάσια ταχύτητα και είναι πιο μεταδοτική σε σχέση με το στέλεχος του κορονοϊού που πρωτοεμφανίστηκε στη Γουχάν.

«Ο ιός D614G ξεπερνά και πολλαπλασιάζεται κατά περίπου δέκα φορές ταχύτερα σε σχέση με τον αρχικό ιό, αναπαραγόμενος υπερβολικά αποτελεσματικά στα επιθηλιακά κύτταρα της μύτης, που αποτελούν σημαντικό σημείο για τη μετάδοσή του από άνθρωπο σε άνθρωπο» δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Ραλφ Μπάρικ.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τους επιστήμονες η προαναφερθείσα μετάλλαξη με το στέλεχος « D614G» πιθανώς να είναι πιο ευάλωτη σε ένα εμβόλιο. Το στέλεχος αυτό του ιού εμφανίστηκε αρχικά στην Ευρώπη και πλέον έχει γίνει το πιο διαδεδομένο παγκοσμίως.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Science» είναι ότι η μετάλλαξη δεν σχετίζεται με σοβαρότερα συμπτώματα κορονοϊού με βάση μελέτες σε ζώα. Παράλληλα, το συγκεκριμένο στέλεχος φαίνεται να είναι ελαφρώς πιο ευάλωτο στα φάρμακα των εξουδετερωτικών αντισωμάτων, οπότε και πιθανώς σε ενδεχόμενα μελλοντικά εμβόλια τα οποία ως στόχο έχουν την παραγωγή αντισωμάτων.

«Ο SARS-CoV-2 είναι ένας τελείως νέος παθογόνος μικροοργανισμός στους ανθρώπους και η εξέλιξή του στους ανθρώπινους πληθυσμούς είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Νέες παραλλαγές του συνεχώς εμφανίζονται, όπως αυτή που πρόσφατα ανακαλύφθηκε στα ζώα βιζόν στη Δανία» τόνισε ο επικεφαλής ερευνητής και καθηγητής Επιδημιολογίας, Ραλφ Μπάρικ.
Θέμα:
Όλες οι εξελίξεις για τον κορονοϊό (1621)