08:04 05 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟY 2020

Έφυγε από τη ζωή ο Ιάπωνας αστρονόμος που έβαλε το λιθαράκι του στην κατανόηση της αινιγματικής αστρονομίας των νετρίνων.

Ο βραβευμένος με Νόμπελ Φυσικής, Ιάπωνας Κοσίμπα Μασατόσι (Koshiba Masatoshi) έφυγε από τη ζωή στο Τόκιο, όπως μετέδωσε σήμερα, Παρασκευή, το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ΝΗΚ.

Θεωρούμενος ως ο «πατέρας» της αστρονομίας των νετρίνων, ο Μασατόσι τιμήθηκε με το Νόμπελ φυσικής το 2002, το οποίο μοιράστηκε με τους Ρέιμοντ Ντέιβις και Ρικάρντο Τζιακόνι, «για τις πρωτοποριακές εργασίες τους στον τομέα της αστροφυσικής, οι οποίες οδήγησαν στην ανακάλυψη κοσμικών πηγών ακτίνων Χ».

Ο Κοσίμπα βραβεύθηκε για την επινόηση μεθόδων που θα συνέβαλαν στη μελέτη των νετρίνων, των υποατομικών σωματιδίων χωρίς μάζα που διαπερνούν το Σύμπαν.

Η έρευνά του ήταν άλλο ένα βήμα στην κατανόηση και τη γνώση της εξέλιξης των άστρων και των γαλαξιών.

Μάλιστα, ένας από τους φοιτητές του, ο Κατζίτα Τακαάκι, επίσης βραβεύθηκε με Νόμπελ το 2015 για την εξέλιξη της έρευνας στο ίδιο πεδίο.

Ο Μασατόσι ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο και του Τοκάι. ήταν επιπλέον επίτιμο μέλος της Ρωσικής και Αμερικανικής Ακαδημίας.