21:25 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟY 2021

Παρά το ότι αποτελεί την ασφαλέστερη μέθοδο διάγνωσης του κορονοϊού, το μοριακό τεστ PCR μπορεί να βγει ψευδώς αρνητικό.

Το μοριακό τεστ PCR για κορονοϊό μπορεί να βγει ψευδώς αρνητικό σε όσους ελέγχονται είτε νωρίς είτε αργά στην πορεία της λοίμωξης.

Γι' αυτό όσοι έχουν συμπτώματα και βγαίνουν αρνητικοί, κυρίως όσοι ζουν σε περιοχές με πολλά κρούσματα και υψηλό ιικό φορτίο καλό θα είναι να το ξανακάνουν σε λίγες μέρες, για να επιβεβαιώσουν το αποτέλεσμα.

Το παραπάνω προκύπτει από  μελέτη στις ΗΠΑ, με επικεφαλής τη δρα Κάιτλιν Νταγκντέιλ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό λοιμωξιολογίας «Open Forum Infectious Diseases» σύμφωνα με το «Nature».

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 15.011 ενήλικες που είχαν κάνει PCR, από τους οποίους οι 2.700 είχαν αρνητικό αποτέλεσμα και έκαναν ένα δεύτερο τεστ μέσα σε μερικές μέρες.

Από όσους έκαναν το επαναληπτικό οι 60 (ποσοστό 2,2%) ήταν τελικά θετικοί και από αυτούς, οι έξι στους δέκα (ποσοστό 60%) είχαν κάνει το πρώτο αρνητικό μοριακό τεστ, είτε μία μέρα πριν την έναρξη των συμπτωμάτων τους (οι 18 στους 60 ή ποσοστό 30%), είτε μετά την έβδομη μέρα από τα πρώτα συμπτώματα (επίσης ποσοστό 30%).

Από αυτό, οι ερευνητές κατέληξαν στην εκτίμηση ότι το μοριακό τεστ είναι πιθανότερο να βγει ψευδώς αρνητικό είτε στο αρχικό προσυμπτωματικό στάδιο της λοίμωξης είτε σε προχωρημένο στάδιο μετά την πρώτη εβδομάδα με συμπτώματα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η πλειονότητα των ανθρώπων με ψευδώς αρνητικό τεστ (οι 52 στους 60 ή ποσοστό 87%) είχαν συμπτώματα ενώ αρκετοί επίσης είχαν ακτινογραφία θώρακα με εικόνα που παρέπεμπε σε COVID-19.

Τα μοριακά τεστ PCR τα πιο αξιόπιστα εν μέσω πανδημίας ανιχνεύουν το γενετικό υλικό του κορονοϊού στο δείγμα που λήφθηκε από τη μύτη ή το φάρυγγα, ενώ τα γρήγορα τεστ αντιγόνου (rapid) ανιχνεύουν συγκεκριμένες πρωτεΐνες (αντιγόνα) στην επιφάνεια του κορονοϊού.